37 Reacties
10 maanden geleden
Hier een positieve verhaal uit mijn omgeving: mijn beste vriend en zijn vriendin hebben vorig jaar besloten een kindje te krijgen. Het was meteen raak de eerste keer en ze hadden een hele fijne zwangerschap zonder erge kwaaltjes of andere problemen. Zijn nu trotse ouders van een lief klein meisje 🥰
10 maanden geleden
Mijn meest recente zwangerschap was een heel fijne zwangerschap waarin alles gewoon ging zoals het moest. Geen zwangerschapssuiker, geen extreme misselijkheid, geen bekkeninstabiliteit, geen onduidelijke of afwijkende echo's. Gewoon de ideale zwangerschap. Kindje is met 39+6 geboren na een weliswaar lange maar prima spontane bevalling. Helemaal gezond, niets aan de hand. 😊
10 maanden geleden
Volgens mij zijn er meer dan genoeg verhalen te vinden van zwangerschappen die positief eindigen. Er eindigen er meer goed dan slecht.
10 maanden geleden
Helemaal mee eens! Hier had ik bij mijn eerste zwangerschap een hele fijne tijd ondanks wat misselijk. Maar alles goed verlopen zonder enorme klachten. Het was even schrikken dat we met 35 weken + 5 dagen al opgenomen werden in het ziekenhuis (scheurtje vruchtwaterzak) maar daarna goede zorgen gekregen en met 36 weken een mooie fijne natuurlijke bevalling gehad die spontaan en natuurlijk verliep. En nu mogen we alweer een jaar genieten van onze kleine meid. En nu 2e x zwanger waarbij ik voor mijn gevoel nu ook meer negatieve verhalen om mij heen hoor. Wil je vooral meegeven dat het komt zoals het komt en vooral probeer te focussen op de kleine en positiviteit. En vooral: focus je energie op waar je wel invloed op hebt en maak daar het allerbeste van. ❤️👍
10 maanden geleden
Snap heel goed wat je bedoelt! Het klopt dat de meeste zwangerschappen goed gaan, maar het lijkt ook alsof we die verhalen niet veel horen. Betekent niet dat ze er niet zijn. Het is maar net waar de informatie vandaan komt. Moet zeggen dat ik door sommige topics hier ook mega onzeker werd. Herken me ook in wat je zegt over het nog niet echt zwanger zijn. De angst dat het misgaat zit er wel in, ondanks dat dit mijn eerste zwangerschap is. Bij ons was het ook meteen de eerste keer raak na 14 jaar aan de pil te zijn geweest. Stopte midden in de pilstrip, werd even later “ongesteld” (onttrekkingsbloeding), daarna kwam mijn gewone cyclus direct op gang met ovulatie. Nu 5 weken en 3 dagen zwanger. Mega dankbaar dat het ons gegund is dat het op deze manier mocht gaan. Je bent je zeker bewust dat het ook anders kan. Ben natuurlijk nog heel pril zwanger, dus hoop echt dat het goed blijft gaan 🥰
10 maanden geleden
Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik probeer mij vooral te focussen op alle zwangerschappen die wel goed gaan❤️ De meeste zwangerschappen gaan goed. Natuurlijk heb je kans op een miskraam maar de kans dat het goed gaat is echt veel groter🥰 Mijn beste vriendin is vorig jaar bevallen van een heel lief en gezond meisje na een fijne zwangerschap. Mijn moeder heeft 5 gezonde kinderen op de wereld gezet. Het is bij haar dus 5x goed gegaan😊 Ik wil mezelf die onzekerheid van dat het mis kan gaan niet aandoen dus ik probeer vertrouwen te hebben dat het goed gaat❤️ En als het fout gaat, gaat het fout. Daar heb ik geen enkele invloed op (behalve niet roken/drinken etc). En als het fout gaat, kom ik er ook wel overheen. De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. Als 10% van de zwangerschappen eindigen in een miskraam, is de kans 90% dat het goed gaat!🌻 En als je een kloppend hartje ziet op je eerste echo is de kans dat de zwangerschap goed blijft gaan 95-97%❤️
10 maanden geleden
Wat een fijn bericht! Meer positieve verhalen zijn altijd welkom. Ik merk ook dat ik door alle negatieve verhalen ga twijfelen aan mijzelf omdat ik mij niet eindeloos zorgen maak over de wc en of het goed gaat met de zwangerschap. Omdat ik vertrouw op een goede afloop en zo niet, dat het dan zo had moeten zijn vanuit het idee dat een vruchtje (sorry voor mij ook nog geen baby) op celniveau niet goed in elkaar zit als het afvloeit. Misschien naïef omdat het mijn eerste zwangerschap is, maar ik glijd er met zorgen maken een beetje doorheen.
10 maanden geleden
Mijn eerste zwangerschap was wel prima, geen gekke dingen gehad. Niet misselijk geweest, geen bekkeninstabiliteit, lekker door kunnen sporten en evenement gewerkt. Ik had alleen super veel honger, dat was soms lastig.
Op het einde was het bewegen wat lastiger, en ik sliep slecht. De bevalling was zwaar, maar wel redelijk snel. En ik heb nu een kerngezonde dochter van bijna 1 jaar!
Nu dus zwanger van de tweede, en ben ik wel misselijk 😅 maar niet extreem, en we zien wel wat deze zwangerschap verder brengt
10 maanden geleden
Zwanger van mijn zoontje in 2021 was een super zwangerschap en super bevalling. Geen klachten (op vermoeidheid na). Kindje groeide perfect en ik was zelf ook fit. Alle echo’s waren zonder op of aanmerkingen en ook mijn bevalling verliep voorspoedig en vlot. Geen pijnbestrijding nodig omdat deze zo snel ging.
🥰
Nu zwanger van mn tweede kindje ik ben benieuwd 😇
10 maanden geleden
Reactie op Frederique1997
Ik ben nu 6 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik probeer mij vooral t ...
Wat een mooi bericht! 🥺 ik denk dat je een hele gezonde instelling hebt! Mijn vriend denk ook zo, voor mij is dat wat lastiger. Maar je hebt helemaal gelijk, als rond 10% in een miskraam eindigen gaat het rond 90% goed 🙏✨ Ga proberen daar vaker aan te denken!
10 maanden geleden
Reactie op BabyPs
Heel blij met dit topic. Vind het best spannend, elke keer een ding om naar ...
Ik vind het dus ook heel spannend! Heb ook weinig kwaaltjes maar ze zijn er wel. Ik kijk ook elke keer op de wc of er bloed is :/ vooral ‘s nachts komen de negatieve gedachtes.. ik wil zo graag genieten dat ik überhaupt zwanger mag zijn. Ik dacht namelijk ook niet dat dat überhaupt zou gebeuren (hierover zegt mijn vriend ook: zie je, je moet meer vertrouwen hebben in je lichaam)😅
10 maanden geleden
Reactie op sunflowerlily
Ik vind het dus ook heel spannend! Heb ook weinig kwaaltjes maar ze zijn er ...
Nou precies, ik pieker ook 's nachts. Laten we met elkaar proberen om het juist als iets heel fijns te maken, ook al is het nu heel onzeker. Ik denk steeds: als die eerst echo goed is dan ben ik relaxed. Maarja; misschien vind je dan wel weer iets anders om je druk over te maken... dus ik ga vanaf nu meer positief proberen te denken! 💪
10 maanden geleden
Reactie op sunflowerlily
Ik vind het dus ook heel spannend! Heb ook weinig kwaaltjes maar ze zijn er ...
En bedoel je dat laatste over evt. onvruchtbaarheid? Ik had dat namelijk (ook) heel sterk. Was ook gewoon verbaasd dat ik een positieve test had. Er al zo van uitgegaan dat het nooit zou gaan lukken...
10 maanden geleden
Ik was bij mijn eerste meteen zwanger en de zwangerschap ging ook heel goed. Nu met de tweede meteen weer zwanger en tot nu toe lijkt alles goed te gaan.