21 Reacties

vorig jaar

Ik heb mijn hele leven al lage bloedsuikers. Als ik de waarde snel omhoog wil drink ik pure limonadesiroop en daarna om de waarde voor langere tijd beter te houden een boterham met kaas.

vorig jaar

Haha heb dit dagelijks. Maar ik heb dan ook diabetes 😬 maar hypo’s zijn inderdaad naar. Goede nieuws is dat ze verder geen nadelige gevolgen hebben voor de baby.
Maar je hebt eigenlijk pas echt een hypo als je glucose waardes lager zijn dan 4 mmol ... maar wel naar dat je dit overkomt! Heb dit ook wel vaker gehad dat ik niet helemaal lekker word als ik op een bepaald moment gewoon te weinig gegeten heb en als ik dan wat eet trekt het weer bij.!

vorig jaar

Voor de zwangerschap had ik geen last van de lage bloedsuikers, nu wel. Ik eet tegenwoordig een boterham voordat ik ga slapen, dit helpt mij de nacht door momenteel. Als ik dat niet doe, dan schieten de suikers onder de 2mmol en voel ik mij echt heel beroerd.

vorig jaar

Reactie op Jvb199412345678910

Maar je hebt eigenlijk pas echt een hypo als je glucose waardes lager zijn ...
Hij zat ook onder de 4. Ik had gegeten en zat toen op 4.

vorig jaar

Reactie op Yvi1983

Voor de zwangerschap had ik geen last van de lage bloedsuikers, nu wel. Ik ...
Ik heb het ook nu pas voor het eerst ooit.

vorig jaar

Reactie op Daan2705

Ik heb het ook nu pas voor het eerst ooit.
Ja je kan er echt heel naar van zijn. Mijn bloedsuiker zit vaak rond 3/3.5mmol, maar dit gaf nooit klachten, dus vond de huisarts het prima. Heb ook weleens gehad dat het apparaatje low aangaf tijdens dagcurve en ik voelde mij prima🙈 Maar nu met die kleine in de buik pfoew. Dus ik eet meer verdeeld over de dag kleine porties om de waarde wat stabieler te houden en dat helpt wel.

Reactie op Daan2705

Hij zat ook onder de 4. Ik had gegeten en zat toen op 4.
Dat is niet zo mooi! Hoe veell mmol was het dan voordat je ging eten? Overleggen met de verloskundige en of huisarts kan sowieso geen kwaad.!

vorig jaar

Dat is niet zo mooi! Hoe veell mmol was het dan voordat je ging eten? Overl ...
Dat weet ik niet, ik heb dit nog nooit gehad. Ik had voor de zekerheid een priksetje van m'n broertje mee gehad, voor het geval ik het ooit nodig had. Ik ben gaan eten en bedacht me 10 minuten later dat het m'n suiker wel eens kon zijn omdat ik toen ook helemaal begon te trillen, dus het moet lager geweest zijn dan 4, maar hoeveel weet ik niet precies. Hij is nu nuchter 4.3, geen idee of dat wel goed is. Ik ga inderdaad even overleggen met de verloskundige vandaag.

vorig jaar

Het schijnt heel normaal te zijn dat je bloedsuiker schommelt tijdens zwangerschap. Ik heb er dagelijks last van, ook als ik net heb gegeten dan voel ik het ineens opkomen. Heb overal dextro snoepjes en koekjes liggen.

vorig jaar

Reactie op Tisaaa

Het schijnt heel normaal te zijn dat je bloedsuiker schommelt tijdens zwang ...
Aaah oke, dan voor je reactie

Reactie op Daan2705

Dat weet ik niet, ik heb dit nog nooit gehad. Ik had voor de zekerheid een ...
4,3 nuchter is opzich niet slecht. (Werk zelf in de zorg) Maar overleg voor alle zekerheid even met de verloskundige! Misschien dat het tijdens de zwangerschap anders word bekeken

vorig jaar

4,3 nuchter is opzich niet slecht. (Werk zelf in de zorg) Maar overleg voor ...
Ja, ik heb ook ooit zorg gestuurd en vond dit idd ook niet zo schrikbarend, maar zo lang geleden dat ik het niet zeker wist haha. Ik ga gewoon overleggen, dat is altijd goed.

Reactie op Daan2705

Ja, ik heb ook ooit zorg gestuurd en vond dit idd ook niet zo schrikbarend, ...
Tussen de 4 en ongeveer 8 mmol is normaal gesproken prima. Maar iedereen heeft een andere normaalwaarde, voor de 1 kan 4,5 gemiddeld normaal zijn en bii iemand anders kan 6 weer normaal zijn. Wisselt van persoon tot persoon

vorig jaar

Ik had er tijdens mijn vorige zwangerschap ook veel last van elke nacht wakker met een hypo. Deze keer weer. Mijn suiker waarde zijn standaard aan de lage kant maar tijdens mijn zwangerschap worden ze nog lager. Lastig maar goed om regelmatig wat te eten. Even snelle suiker en ook langzame suikers eten. Banaan en een broodje hagelslag doen hier wonderen. Verder niet druk over maken. Ja het is lastig maar steeds kleine beetjes eten helpt ook goed. Beter te laag dan te hoog.

vorig jaar

Woensdag tijdens bloedprikken voor de waardes en nipt, 's middags dus, hebben ze bij mij 2.9 gemeten. Gister direct telefoon. En ik krijg er nu de diabetes verpleegkundige bij. Ga een sensor krijgen om 2 weken volledig te kunnen meten en wss een aangepast dieet. Ik reageer nu anders op snelle suikers schijnbaar. Wel fijn dat ze hier direct doorpakken zodat ik me beter voel en ze vast kunnen stellen wat de evt gevolgen voor de beeb zijn en deze aanpakken.

3 maanden geleden

Reactie op ALiesa

Woensdag tijdens bloedprikken voor de waardes en nipt, 's middags dus, hebb ...
Herkenbaar.. loop hier nu tegenaan. Wat hebben ze bij jou uiteindelijk gedaan/geadviseerd?

3 maanden geleden

Reactie op IV85

Herkenbaar.. loop hier nu tegenaan. Wat hebben ze bij jou uiteindelijk geda ...
Niks. Ze kunnen vrij weinig met hypo's helaas. Ja dieet aanpassen maar dat was in mijn geval niet te doen, mijn eetgewoontes waren al gezond. Had gehoopt dat het weg zou zijn na de bevalling maar zeker in de periode rondom mijn ongesteldheid blijft het terugkomen en heb ik een voorraad suiker overal mee naar toe en moet ik suiker eten terwijl ik het niet wil eten🥴

3 maanden geleden

Reactie op ALiesa

Niks. Ze kunnen vrij weinig met hypo's helaas. Ja dieet aanpassen maar dat ...
Ok, ja ik heb het bij mn verloskundige en de diëtiste aangegeven, die reageerden ook allebei vrij lauw dat er niemand echt veel mee kan. Voor mij is vooral belangrijk dat het niet schadelijk is voor mn kindje cq dat ze er na de bevalling last van heeft, zoals bij te hoge suiker wel het geval is. Mijn lijkt dit namelijk eigenlijk een beetje hetzelfde, alleen dan precies omgekeerd. En te hoog kan problemen bij de baby geven na de geboorte. Hebben ze daar bij jou iets over gezegd, of iets mee gedaan na de geboorte?

3 maanden geleden

Reactie op IV85

Ok, ja ik heb het bij mn verloskundige en de diëtiste aangegeven, die reage ...
Ik ben bij een diëtiste geweest en zij gaf aan dat het vervelend is voor mij maar niet schadelijk voor de baby. Hij is ook gezond geboren ondertussen. Tijdens de bevalling geen last gehad. Heb zelf een maagverkleining gehad dus moet vaak eten om niet beroerd te worden, maar je lichaam zet echt een knop om en eten is dan niet van belang dus dat is hier ook mee. Komt echt goed!