2 Reacties
één maand geleden
Het vele slikken klinkt wel als reflux. Hoor je de voeding ook omhoog komen?
Het kan trouwens ook een combi van krampjes en reflux zijn. Door de krampjes kan ze wat druk op haar lijfje zetten waardoor de voeding omhoog komt.
Ik heb de eerste weken afgekolfde borstvoeding gegeven. We hebben geprobeerd dit dikker te maken met johannesbroodpitmeel, maar we konden maar niet tot de juiste dikte komen. Inmiddels krijgt onze dochter Jasmijn anti reflux voeding van de Kruidvat en het gaat stukken beter. Ze geeft nog wel eens een mondje terug, maar het lijkt erop dat ze veel minder last heeft van oprispingen in maagzuur.
één maand geleden
Ik herken het slikken een beetje, niet zo heftig als hoe jij het beschrijft. Mijn dochter is ook bijna 4 weken oud.
Soms ook onrustig aan de borst, huilen/jammeren aan de borst en ook soms onverklaarbaar brullen…
Ze wil sowieso nooit na een voeding plat liggen. Meestal hou ik haar een uur na de voeding rechtop. Ik leg haar daarna wel eens weg in de box, als ik even naar de wc moet of iets wil doen in huis. Dan kan ze prima een half uur tot een uur ‘plat’ liggen gelukkig.
Al met al herken ik dus een aantal symptomen, maar dan minder heftig als dat jij ze omschrijft.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn dochter niet perse moest denken aan reflux, omdat ze heel weinig tot niets terug geeft en verder vrij content is. Maar aan de hand van jouw post ben ik toch maar eens gaan googlen.
Ik kwam deze pagina tegen:
https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/reflux-of-een-mondje-terug/
Misschien heb je wat aan deze info, mocht je dit nog niet hebben gelezen. De tip om je kindje de ‘lege’ borst aan te bieden als troost om overvoeding te voorkomen, vond ik zelf wel waardevol.
Succes!