Hoi mama's, graag wat advies gevraagd! Mijn dochter is op dit moment bijna 4 weken oud. Het was een heerlijke baby, die af en toe wel eens huilde en die wegleggen overdag niet fijn vond, maar die overwegend een tevreden, blije meid was. Sinds eergisteren merken we helaas wat verandering en ik ben in dubio of dit symptomen van reflux zijn of dat het passend is bij het eerste sprongetje wat de kleine meid nu waarschijnlijk doormaakt. Zo geeft ze sinds eergisteren opeens meer voedingen terug (en soms ook echt een flinke stroom), is ze onrustiger aan de borst en begint ze vaak spontaan te huilen. Dat laatste deed ze altijd al wel, vooral als ze kramp had, maar nu lijkt ze af en toe tijdens het geven van bv ook helemaal te verkrampen, waarbij ze haar rug uitrekt en moeilijke gezichten trekt.
Daarnaast wou ze vannacht ab-so-luut niet in haar co-sleeper slapen. Op mijzelf of mijn partner is wel weer goed. De reden dat ik twijfel is dat ze ook behoorlijk veel slikt (soms nog uren na een voeding), wat volgens mij past bij reflux. Dit slikken deed ze altijd al wel, maar het is nu vrijwel non-stop. Daarnaast zie ik soms een uur na de voeding melk omhoog komen, die ze vervolgens weer wegslikt.
Overigens hebben we vandaag 2x een flesje gegeven en toen was ze net zo onrustig als aan de borst. Ook daarna begon het geslik weer...
Ik zit zelf een beetje met m'n handen in het haar. Heb zo met het meisje te doen! Ben benieuwd naar jullie ervaringen!