19 Reacties

één maand geleden

Ik had dit ook met mijn kindje dat ik het forceerde om een bepaalde ml binnen te laten krijgen. Maar dan spuugde hij zoveel en dat is ontzettend zielig. Nu voed ik hem gewoon wat hij zelf wilt en forceer ik helemaal geen ml. Daarnaast heb ik een vraagje hoe bereken je hoeveel ml je kind op een dag binnen moet krijgen?

één maand geleden

Reactie op Youssxc

Ik had dit ook met mijn kindje dat ik het forceerde om een bepaalde ml binn ...
Ja precies! Dat is bij ons dus ook het geval. Als we meer geven, dan spuugt ze gewoon steeds tot de volgende voeding en dat lijkt mij ook niet helemaal gezond. Ik twijfel nu dus om toch weer wat meer per voeding te gaan geven. Maar ik ga morgen naar het cb, dus ga ik het even checken. Ik bereken het met deze formule: 150 x gewicht in kg = aantal ml per dag. En dan gedeeld door het aantal voedingen per dag 😊

één maand geleden

Je kunt ook een fles van 120 maken en bijvoorbeeld iedere keer 20 of 10 laten staan. De fles hoeft niet leeg. 😉 Het enige nadeel is dat je gevoelsmatig voeding verspilt, maar je komt dan misschien wel aan het aantal ml die je kleintje op een dag nodig heeft.

één maand geleden

Reactie op DaisyL88

Je kunt ook een fles van 120 maken en bijvoorbeeld iedere keer 20 of 10 lat ...
Ja klopt! Maar het is echt zodra ze meer dan 90+3 drinkt spuugt ze. Dus 120 maken maakt dan niet veel verschil… We gaan het gewoon weer rustig opbouwen denk ik…

één maand geleden

Reactie op Rosalieexx

Ja klopt! Maar het is echt zodra ze meer dan 90+3 drinkt spuugt ze. Dus 120 ...
Ach ja, dan is het lastig. Welke voeding geef je? Wij zijn 2 weken geleden overgestapt op de Kruidvat Anti Reflux voeding. Dit lijkt bij ons wat beter te helpen. Ze geeft wel eens een mondje terug met een boertje, maar dit doen heel veel baby’s. Ook als ze geen reflux hebben.

één maand geleden

Reactie op DaisyL88

Ach ja, dan is het lastig. Welke voeding geef je? Wij zijn 2 weken gelede ...
Wij zitten nu nog op normale kruidvat voeding! Ik ga denk ik ook overstappen als het niet beter wordt.

één maand geleden

Reactie op Rosalieexx

Wij zitten nu nog op normale kruidvat voeding! Ik ga denk ik ook overstappe ...
Dat zou ik zeker in overweging nemen. De voeding is dikker en daardoor komt het minder snel omhoog. Wel is het dan wat zoeken met een goede flesspeen. Als je overstapt, zorg er dan voor dat je verschillende speen maten hebt. 😊

één maand geleden

Reactie op Rosalieexx

Wij zitten nu nog op normale kruidvat voeding! Ik ga denk ik ook overstappe ...
Ik ben sinds gisteren overgestapt naar kruidvat anti reflux. Mijn dochtertje sliep de laatste twee dagen niet meer van het zuur en kreunde alles bij elkaar. Continue kwam er ook melk omhoog, zelfs uren na de voeding.

één maand geleden

Onze zoon is morgen 6 weken en heeft dit ook. We krijgen er echt niet meer in, dan gaat hij spugen. Geven we 90+3 dan gaat het meestal gewoon goed en is hij relaxed aan het drinken. Bij meer pushen ontstaat er onrust. Volgens de formule drinkt hij te weinig, maar voor m'n gevoel geeft hij heel natuurlijk aan dat hij genoeg heeft. Ik weeg daarom wel wekelijks extra op cb tijdens inloopspreekuur om het in de gaten te houden.

één maand geleden

Reactie op DaisyL88

Dat zou ik zeker in overweging nemen. De voeding is dikker en daardoor komt ...
Thanks voor de tip! En wat is de reden dat je voor die voeding hebt gekozen in plaats van zelf johannesbroodpitmeel toevoegen?

één maand geleden

Reactie op Lauw1993

Ik ben sinds gisteren overgestapt naar kruidvat anti reflux. Mijn dochtertj ...
Ja dit dus! Ik kan haar niet eens neerleggen want dan spuugt ze gelijk. Merk je nu verschil ?

één maand geleden

Reactie op Rosalieexx

Thanks voor de tip! En wat is de reden dat je voor die voeding hebt gekozen ...
Dit hebben we geprobeerd, maar wij vonden het lastig om dan tot de juiste dikte te komen. Dit lijkt de juiste dikte te hebben en dat is dan makkelijker en geeft rust. Weet je altijd dat het goed is.

één maand geleden

Reactie op Rosalieexx

Ja dit dus! Ik kan haar niet eens neerleggen want dan spuugt ze gelijk. Mer ...
Absoluut. Ik hoor haar niet meer kreunen. Ze spuugt amper en ze is nu slaap aan het in halen op mijn schoot. Ze was gisterochtend hysterisch van het zuur en ik ben blij dat we dit nu geven. Darmkrampjes verhelpen we met massages en hoort er nu eenmaal bij, maar het zuur en spugen wens ik geen 1 kleintje toe.

één maand geleden

Reactie op DaisyL88

Dit hebben we geprobeerd, maar wij vonden het lastig om dan tot de juiste d ...
Ah vandaar! Ik heb net johannesbroodpitmeel gehaald en om 17:00 de eerste fles gegeven. Ze heeft niet meer gespuugd en gewoon 120+4 gedronken dus hopelijk betekent dit dat het werkt 🙏🏼🥹 Wellicht ga ik ook nog over op de anti reflux voeding, is wel een stukje makkelijker inderdaad

één maand geleden

Reactie op Lauw1993

Absoluut. Ik hoor haar niet meer kreunen. Ze spuugt amper en ze is nu slaap ...
Wat goed om te horen zeg! Ik heb net zelf johannesbroodpitmeel toegevoegd, dus nu afwachten 🤞🏼🙏🏼

één maand geleden

Reactie op Rosalieexx

Wat goed om te horen zeg! Ik heb net zelf johannesbroodpitmeel toegevoegd, ...
En hoe gaat het nu? Ik twijfel enorm of we over moeten stappen. En als we dat doen of we dan Johannesbroodpitmeel of anti reflux voeding moeten doen.

één maand geleden

Ik lees even mee, ik voeg ook sinds een aantal dagen jhbm toe aan de ah voeding, maar soms klontert het zo en idd hoeveel voeg je toe? Maar krijgen ze van overstappen niet heel veel last?

één maand geleden

Samen in overleg met CB kan je op proef 0,5-1-2 schepjes Johannes brood pitmeel door de voeding doen om het iets dikker te maken en spugen te verminderen. Waarschijnlijk moet je dan ook over op een grotere speen op de fles.

één maand geleden

Wel bestaat er een kans op obstipatie en of krampen dus overwegen