14 Reacties

vorige maand
Ik herken je verhaal. Ons zoontje ook van eind september doormaakt precies hetzelfde en wordt in zijn slaap ook vaak huilend wakker. Ik gok dat hij in een slaapregressie/sprongetje zit. Gooit de speen ook weg en meldt zich ook 3-4 keer per nacht voor borstvoeding.
Ik heb gelezen dat ze nu verschillende ontwikkelingen doormaken en daarnaast ook last krijgen van verlatingsangst waardoor het slapen 1-5 weken minder kan gaan.

vorige maand
Wij hier ook. Zoontje van 17-9. Precies zo'n verhaal. Alleen hoeft ie bij ons 's nachts niet te drinken als ie wakker wordt, krijgen we 'm wiegend weer in slaap. Maar mennn, waar is alle structuur gebleven?! De avonden ook zo onvoorspelbaar als wat. Maar ook overdag. Soms dagen dat ie 1 uur slaapt, gewoon met geen 10 paarden in slaap te krijgen. Ik heb werkelijk geen idee wat er is maar goed, probeer maar ' gewoon' mee te bewegen. Duurt hier nu zo'n 2 weken...

vorige maand
Wat een herkening die van is ook van 29-9. Maar zijn zo 4 keer per nacht wakker vaak helpt speentje is dat genoeg. Wij denken aan tandjes omdat we dit ook echt niet kennen van hem

vorige maand
Hier een zoontje van 23-09. Nooit een makkelijke slaper geweest, maar sinds twee dagen (na een week ziek zijn) is hij weer zo moeilijk in slaap te krijgen. Ik was zo blij dat het een tijdje binnen 5 minuten lukte en ik ook de avonden terug had, maar nu ben ik echt minstens weer een half uur of langer bezig hem in slaap te wiegen / sshsen etc (terwijl ik dat aan het afbouwen was). Hij is wel moe, wrijft in zn ogen, gaapt meermaals, maar het in slaap vallen gaat echt met moeite… overdag en in de avond. In de nacht komt hij elke 1,5 uur voor een borst. Hopelijk duurt dit niet weer weken. 😭

vorige maand
Lieve mama, je doet het hartstikke goed 😘. Ons zoontje van 21-9 doormaakt precies hetzelfde. Sprongetje, tandjes, verkouden, verlatingsangst en beginnen nachtmerries, alles tegelijk 😅.
Vannacht was een ‘goede’ nacht sinds 3 weken.. hij werd maar 3 keer kort wakker en viel daarna bij mij in bed weer in slaap.
Er komt een eind aan deze fase, nog even doorbijten samen ❤️

vorige maand
Het is pittig lieve mama.
Maar volgens mij doe je alles goed en heeft je zoontje een hele lieve mama❤️

vorige maand
Heel herkenbaar! Sinds eergisteren wil die van ons ook geen flesjes meer, maar de borst. En dan ineens wel een fles.. Onze dochter is van 19-9. Ze kan nu wel sinds deze week heel goed zelfstandig zitten en brabbelt erop los, de hele dag is het “papa opa papa opa” en andere babytaal hahaha

vorige maand
Lieve mama's bedankt voor jullie bericht ❤️ het is altijd fijn om te lezen dat je ergens niet alleen doorheen gaat.
Gisterenavond hebben we ons zoontje in de maxi Cosi gezet en een stukje gereden. Hij sliep heel snel, na 30 min werd hij wakker en was heel moe. Ik dacht het juiste moment om naar bed te brengen, nope weer helemaal hysterisch. Wil niet drinken bij mij, niet knuffelen. Ziet er zo overprikkeld, geïrriteerd en oververmoeid uit. We hebben hem uiteindelijk weer in de maxi Cosi gedaan en gereden en daarna sliep hij nog zo'n 1,5 uur. Rond 22:15 werd hij wakker en zijn we samen naar bed gegaan, toen kreeg ik hem zo in slaap gevoed en sliep hij het eerste deel van de nacht bij mij in bed.
We gaan komende avond inbakeren proberen in de hoop dat hij daar rustig van wordt. Wanneer wij naar bed gaan kan hij weer vrij slapen want na 22:00 slaapt hij wel.. maar daarvoor gewoon absoluut niet, dus proberen we dat maar. Iemand gaf naast inbakeren nog de tips: white noise, projector waar hij naar kan kijken, toch een flesje begin van de avond want misschien is hij te moe en kost de borst dan te veel energie (al ben ik zelf niet zo'n fan van de fles, ik ben zo bang dat hij dan mij helemaal niet meer wil juist omdat die fles makkelijker gaat). En anders is de maxi Cosi dus de oplossing op dit moment 🙈