7 Reacties

7 dagen geleden

Ons zoontje is morgen 7 weken en hij gaat savonds om half 7 naar bed en komt dan rond een uurtje of 10/11 weer voor een fles. Overdag proberen we hem ongeveer 2 keer in zijn bed te laten slapen

7 dagen geleden

Volg :)

7 dagen geleden

Ik gebruik de app babytracker en vul hier de slaapjes in en ook de voedingen. Na een week zag ik duidelijk wanneer onze baby graag slaapt. Nu probeer ik ook een beetje die tijden aan te houden en zo krijg je er vanzelf een duidelijk ritme in.

7 dagen geleden

Wij zijn met zeven weken begonnen met een voorbeeldritme uit deze gids: https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/zelf-aan-de-slag/slaapgidsvoorbeeldroutines/. Echt een aanrader! Het lukt lang niet altijd precies volgens schema maar het geeft zoveel houvast en rust.

6 dagen geleden

Reactie op Antoinette90

Wij zijn met zeven weken begonnen met een voorbeeldritme uit deze gids: htt ...
Hier zijn wij ook mee begonnen ja. Top!

6 dagen geleden

Onze dochter slaapt s ochtends wat hazeslaapjes, want als ik haar neerleg wordt ze snel wakker. 's Middags wel langer, 2 tot 4 uur. Ik slaap dan een gedeelte mee, ga lezen of heb haar in de draagzak zodat ik dingen kan doen. Haar ritme wordt steeds duidelijker, maar echt alleen slapen is er nog niet bij. Ze slaapt zelfstandig langer door als we haar op de buik wegleggen, dat doen we alleen als we er bij blijven, bijv. in de box in de woonkamer. Ik zie wel een ritme ontstaan en probeer daar een beetje rekening mee te houden. Toevallig hadden we vrijdag een afspraak buiten de deur precies in de tijd dat zij langer slaapt. Ze sliep gewoon door van maxicosi naar draagzak en weer terug, dat was fijn. Alleen toen had ik zelf natuurlijk niet mee gerust, dus was ik heel moe toen ze wakker werd, haha! 😅 Het ritme lijkt dus steeds meer te komen. Ik zou zeggen lekker je ding doen en hem meenemen in de draagzak dat geeft jou meer vrijheid en hem de kans om wel gewoon te slapen.