32 Reacties

11 dagen geleden

Deze topics worden vaak verwijderd. Maar een collega van mij heeft het gedaan en haar kindje reageerde er heel slecht op(haar maag vooral) mijn dochter is heel gevoelig in haar buik en zij gaf als tip als je kindje gevoelig is kwa buik en al veel krampen heeft. Niet doen. Zij heeft er weken mee gezeten. Verder hoor ik van andere moeders alleen maar negatieve dingen dus ik wacht het nog ff af..

11 dagen geleden

Jaa ik heb morgen de afspraak staan maar twijfel heel erg

11 dagen geleden

Hoi, ik denk dat deze topic verwijderd zal worden omdat je het niet over vaccins mag hebben. Maar ik heb ervoor gekozen om deze niet te geven, mijn oudste twee dochters hebben hem ook niet gehad. Las ook dat heel veel kindjes erge buikkrampen ervan hadden, en bij bijwerkingen op rivm zie je ook dat er kans is op ernstige bijwerkingen met operatie tot gevolg.

11 dagen geleden

Reactie op itsme123

Hoi, ik denk dat deze topic verwijderd zal worden omdat je het niet over va ...
Derest van de vaccins ga ik wel geven hoor!

11 dagen geleden

Ik heb hem gisteren laten geven. Hij is hier nieuw maar wordt in landen om ons heen al jaren gegeven

11 dagen geleden

Oh wist niet dat je er geen topic over mocht openen. Jaa daarom, ik ken t ook niet! Maar hij heeft al buikkrampjes dus beter niet doen

11 dagen geleden

Ja hier wel gedaan nadat ik informatie had ingewonnen. En mijn zus (doktersassistente) voor meer informatie had gevraagd definitief knoop doorgehakt. Ik kende het namelijk ook niet en twijfelde daardoor. Mijn zoontje heeft twee diarree luiers gehad en ongeveer twee dagen krampjes. Verder geen last.

11 dagen geleden

Volgens mij komt deze vaccinatie standaard erbij in alleen omdat dit nieuw is schenken ze er nu meer aandacht aan. Ik heb het wel gedaan en mijn zoontje was een paar dagen iets meer prikkelbaar maar geen erge klachten qua diarree of spugen gehad gelukkig. Hoorde vaker verhalen dat als baby’s het virus wel krijgen ze een stuk zieker zijn dan van de vaccinatie. Maar gewoon doen wat goed voelt! 🫶

11 dagen geleden

Hier een paar diarree luiers en verder weinig aan de hand. Terwijl ze echt gevoelig is qua darmpjes. Reuze meegevallen dus. Was er bang voor maar dat was helemaal niet nodig.

11 dagen geleden

Wij hebben het donderdag gehad bij onze kleine. Hij heeft al 2 dagen dat hij 12 tot 14x poept op een dag. En is vandaag heel hangerig en humeueig. Geen koorts ofzo. Dus vind het nog alles meevallen.

11 dagen geleden

Reactie op sandra0809

Wij hebben het donderdag gehad bij onze kleine. Hij heeft al 2 dagen dat hi ...
Hier indd ook hangerig, huilt wat meer, slaapt veel en niet in de box willen liggen. Verder geen diarree of koorts gelukkig

11 dagen geleden

Me kleine heeft vandaag gehad hij is bijna 9 weken. Erg hangerig moe & lukt hem niet om te poepen. Hij wilt wel graag je hoort hem heletijd persen kreunen en steunen! Voor de rest geen koorts nog, hij had ook meteen de kinkhoest prik!

11 dagen geleden

Mijn dochter heeft gisteren het tweede rotavaccin gehad. Bij het eerste vaccin had ze last van sterke darmkrampjes en was huilerig/onrustig voor 2-3 dagen. Nu bij het tweede vaccin lijkt ze er weinig klachten van te hebben.

11 dagen geleden

Hier vorige week gehad en vooralsnog geen bijwerkingen gezien

11 dagen geleden

Hier ook vorige week gehad. Ik heb er ook heel erg over getwijfeld. Hij heeft nu in totaal 3x een mondje melk teruggegeven wat hij eerder niet deed. Verder lijkt hij er niet echt last van te hebben gelukkig!

11 dagen geleden

Wij geven hem niet. Ik vind het te nieuw en wil mijn zoontje hier niet voor inzetten. Wordt pas sinds dit jaar gegeven ook. In buurlanden wel langer, maar toch voelt het te onzeker. De cijfers qua kindjes die het virus ernstig krijgen in het boekje zijn ook wereldwijd en niet landelijk. Daarnaast zijn de verschijnselen duidelijk en al vroeg en goed te herkennen dus uiteraard zou ik op dat punt direct ingrijpen. Ik heb ook de 22 weken prik niet gehaald, vond ik ook te nieuw allemaal, dus hij krijgt vrijdag wel zijn eerste vaccinaties, maar dus geen Rota.

11 dagen geleden

Wij hebben hem vorige week gehaald en we zien niet direct bijwerkingen. Ze heeft wel krampjes, maar die had ze voor de vaccinatie ook al. Mijn oudste heeft met 1,5jaar rota gehad en dat was zo zielig. En ook spannend, want ze plaste veel te weinig dus moesten bijna voor uitdroging opgenomen worden. Ik wil echt voorkomen dat de jongste dat op jonge leeftijd krijgt en heb daarom wel voor het vaccin gekozen.

11 dagen geleden

Deze vaccinatie wordt in andere landen al langer gegeven dus nieuw is hij niet. Mijn zoontje heeft hem vorige week gehad. Hij was iets onrustig 's middags maar meer heb ik niet aan hem gemerkt!

11 dagen geleden

Dit is geen nieuw vaccin. Het is een drankje en wordt wereldwijd al jaren gegeven. Onze dochter heeft ‘m gisteren gehad en tot nu toe nergens last van. Het heeft ook weinig zin om de meest heftige bijwerkingen te gaan bekijken. Dan kun je ook niet meer autorijden of over straat wandelen, want er gebeuren dagelijks ongelukken en er worden dagelijks mensen omver gereden.

11 dagen geleden

Onze kleine meid heeft het vaccin vorige week woensdag gehad. Toen was ze precies acht weken. Vlak na de vaccinatie sliep ze wat meer en had veel dorst als ze wakker was. Qua krampjes kan ik niet goed zeggen of dat nou verergerd is door de vaccinatie omdat ze er al last van had en dit normaliter ook de piek periode is waarin het speelt. Wel merk ik dat ze wat spugeriger is, wat voor ons juist een onverwacht positiever iets is aangezien ze normaal alles bleef inslikken en daar meer last van had.