32 Reacties
11 dagen geleden
Ons zoontje gisteren gehad voor de eerste keer. Hij heeft heel de middag diep geslapen en gisteravond heftige darmpkrampjes. Gelukkig wel goed geslapen vannacht en het lijkt nu wat beter te gaan.
Vond het wel echt even moeilijk om hem zo te zien.. 🥲
11 dagen geleden
Reactie op Baby Z & W
Wij geven hem niet. Ik vind het te nieuw en wil mijn zoontje hier niet voor ...
Precies hetzelfde hier! Bij mijn andere 2 kindjes bestonden deze vaccins ook nog niet. Dus ook niet gegeven bij onze derde!
11 dagen geleden
Ik heb liever een paar milde bijwerkingen dan een ziek/overleden kindje. Zoontje heeft ze gister gehad en is vandaag net zo kramperig als de dag vóór de vaccinatie. En het zijn maar druppeltjes, dus nog geen dikke naald deze keer. Als het twee jaar geleden aangeboden was, had ik ze voor mijn dochtertje ook zeker gehaald. Een kindje uit haar opvanggroep heeft kritiek in het ziekenhuis gelegen, dat wens je niemand toe.
11 dagen geleden
Reactie op Elora02872
Deze topics worden vaak verwijderd. Maar een collega van mij heeft het ged ...
Moet je nagaan hoe ziek dat kindje zou zijn als het niet met een verzwakte versie (het vaccin) maar met het echte Rota virus in aanraking was gekomen... Dat is precies waarom je de verzwakte vorm wil geven.
11 dagen geleden
Je weet van tevoren nooit hoe het kind Rota doormaakt, met of zonder vaccin. Daarbij is de baby of het kind ook nog afhankelijk van het eigen lichaam en eigen immuunsysteem en pech hebben met bijwerkingen ja of nee. Handige tip voor het vaccineren, zorg dat je kind 2 weken van tevoren extra vitamine C krijgt 😊👍 Blijkt dat kinderen dan minder hard reageren op het vaccin.
11 dagen geleden
Toevallig vanmorgen afspraak gehad en gegeven, hoop dat ze er weinig last van krijgt. Op het consultatiebureau hadden ze geen tot weinig reacties terug, maar op internet lees je idd wel anders. Echt hopen voor het beste dus
11 dagen geleden
Reactie op L1310
Moet je nagaan hoe ziek dat kindje zou zijn als het niet met een verzwakte ...
Ik wacht het liever af. Ook omdat het een heel nieuw vaccin is. Ik ken m’n kindje het best, en vertrouw het niet ❤️
11 dagen geleden
Reactie op Elora02872
Ik wacht het liever af. Ook omdat het een heel nieuw vaccin is. Ik ken m’n ...
Het is geen nieuw vaccin hoor. In Duitsland wordt het al 10 jaar gegeven. Je mag natuurlijk ervoor kiezen het niet te doen, dat moet je zelf weten, maar als je het niet doet omdat je denkt dat het nieuw is dan is het goed om te weten dat dat niet klopt.
11 dagen geleden
Reactie op L1310
Het is geen nieuw vaccin hoor. In Duitsland wordt het al 10 jaar gegeven. J ...
Ik weet dat het wereldwijd geen nieuw vaccin is maar in Nederland wordt hij pas net gegeven. Ik hoor eigenlijk alleen negatieve dingen erover, en ook wereldwijd zijn de bijwerkingen natuurlijk hetzelfde. M’n vriend groeide op ongevaccineerd, mijn familie groeide op ongevaccineerd.. dus ben er eigenlijk mee opgegroeid om geen vaccinatie te geven. Ik zelf ga wel de andere geven, maar rota gewoon niet, de verhalen hebben me iets te bang gemaakt daarvoor.. 🙈
11 dagen geleden
Reactie op Elora02872
Ik weet dat het wereldwijd geen nieuw vaccin is maar in Nederland wordt hij ...
Haha ja, de bijwerkingen zijn inderdaad overal hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat als je niet met inentingen opgroeit dat je dan banger wordt van verhalen over bijwerkingen. Het is natuurlijk ook niet fijn om je kindje krampjes te zien hebben. Mijn oudste had bijna geen bijwerkingen bij Rota, maar dat is natuurlijk een kwestie van geluk hebben. We gaan nu met de jongste naar de arts... We zullen zien of we twee keer geluk hebben 😶