30 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op Krsj1994x
Mijn kindje heeft (nog) nergens last van gehad. Dinsdag had hij de vaccinat ...
Ah fijn!
Hopelijk blijft dat zo
Ik lees zo veel slechte reacties
6 dagen geleden
Reactie op LBJ__
Omdat mijn zoontje best veel last heeft gehad van krampjes heb ik het niet ...
Ja mijn zoontje heeft heele erge krampen vanaf geboorte al, hij zit nu ook aan de lactuloce op dokter advies, maar nog steeds erge krampen
6 dagen geleden
Reactie op Loentjelona
Ja mijn zoontje heeft heele erge krampen vanaf geboorte al, hij zit nu ook ...
Ja ik zou het dan persoonlijk niet doen. De verpleegkundige van het consultatiebureau zei dat de eerste gegeven moet worden als je kindje uiterlijk 4 maanden is. Dus ik weet niet hoe oud je zoontje nu is, maar als je hem wel wilt geven dan kun je het ook nog even uitstellen.
6 dagen geleden
Reactie op LBJ__
Ja ik zou het dan persoonlijk niet doen. De verpleegkundige van het consult ...
Hij is nu 8 weken 2 dagen
6 dagen geleden
Het rota vaccin is al meerdere jaren toegepast in het programma van andere landen sinds 2006. Het vaccin op zich is, dus niet nieuw. Het is alleen nieuw dat we het in het vaccinatieprogramma van NL hebben. Op RIVM kan je informatie vinden over het vaccin en ook de besmettingsgraad in NL. Ik heb ervoor gekozen om mijn dochter wel het rotavaccin te geven. En mogelijke bijwerkingen van korte duur is natuurlijk een gegeven bij elke vaccinatie. De gevolgen van een besmetting bij een kleintje kan nare gevolgen hebben "Uit alle onderzoeken bleek dat van de gevaccineerde baby鈥檚, 86-93% minder baby鈥檚 met rotavirus in het ziekenhuis kwamen dan van de niet-gevaccineerde baby鈥檚." Je kan verder lezen op https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/rotavirus#:~:text=De%20vaccinatie%20beschermt%20tegen%20ernstige,1%20januari%202024%20worden%20geboren.
6 dagen geleden
Mijn dochter had trouwens alleen stevige darmkrampjes en wat verhoging voor een dag op twee. Heb haar toen een pcm zetpil gegeven. Probeer voor jezelf een goede afweging te maken obv feiten en niet een ander te laten bepalen of je het wel of niet moet doen. Momma knows best 馃┓
6 dagen geleden
Wat ik lees over het virus (ik had nog nooit van het virus gehoord terwijl ik veel kinderen in mijn omgeving heb) is dat kindjes die prima kunnen overwinnen. Ik snap dus echt niet waarom je zou willen laten vaccineren. De vaccinatie heeft ook risico's. Die zijn wellicht zeldzaam maar dat zijn de risico's van het krijgen van het virus net zo.
Ik snap echt de drang om tegen elk willekeurig virus te willen gaan vaccineren niet.
En al helemaal niet bij zo'n jong kindje.
Ook hier op het forum lees ne dat kindjes er last van hebben. Waarom zou je ze dat aan doen voor een virus dat ze best kunnen overwinnen en waarvan er helemaal geen realistischte verwachten ernstige gevolgen zijn?
Naar mijn mening is het juist goed als kindjes ziektes zelf overwinnen. Ik zou dus zeker niet mijn pasgeboren baby vaccineren tegen dit virus.
6 dagen geleden
Topics over vaccinaties worden gesloten om (hevige) discussies te vermijden. In Belgi毛 wordt het vaccin al jaren gegeven, ik ken echt niemand die daarover al iets slecht heeft gezegd. Oudste dochter heeft er ook geen last van gehad, van geen enkel vaccin trouwens (buiten Bexero, heel lichte koorts).
Doen waar jullie je zelf goed bij voelen en waar jullie vertrouwen in hebben. 馃崁
6 dagen geleden
Hier de keuze gemaakt om hem niet te geven. Het is ons 3e kindje en onze kinderen van nu bijna 4 en 1.5 hebben het ook niet gekregen. Ons zoontje heeft last van zijn buik met moeilijk ontlasten en krampen dus dan gaan we dit er niet bij doen. Daarbij adviseert de WHO om de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven en dan druppeltjes geven die direct in het verteringsstelsel terecht komen en die darmen zo gaan prikkelen rijmt dan niet in mijn hoofd. Iedereen moet hierin een keuze voor zichzelf maken.
6 dagen geleden
Ons mannetje heeft het gehad met 7 weken en zat toen ook net in de piek van de darmkrampjes, dus ik was wat zenuwachtig. Maar het viel reuze mee, alleen wat vaker gepoept. De baby van een kennis van ons is met rota in het ziekenhuis terecht gekomen. Ze kunnen van het virus namelijk ernstig uitgedroogd raken (en dat gaat bij kleintjes heel snel) en er is kans dat de darmen in elkaar schuiven. Oftewel wat mij betreft alleen maar heel fijn dat er een vaccin is! Maar ik zou je vooral laten informeren door jeugdarts, huisarts of consultatiebureau, en niet afgaan op een forum van mensen die er (over het algemeen) minder verstand van hebben :)
6 dagen geleden
Ik ken ook iemand wiens kindje met rota in het ziekenhuis is beland, het kan echt gevaarlijk zijn als ze nog zo klein zijn. Wij hebben dus wel de vaccinatie genomen omdat ik dat echt nooit wil meemaken. Tot nu toe alleen wat meer krampjes en een spuitluier inderdaad. Dat werd ook verteld op het CB.
6 dagen geleden
Reactie op Summer21
Ons mannetje heeft het gehad met 7 weken en zat toen ook net in de piek van ...
Dat is precies wat ook bijwerkingen zijn van het vaccin (diarree en verdraaiing van darmen). Ze zeggen minder kans, maar het zal je gebeuren dat het doordat jij ze de druppels hebt laten geven, je kind op de OK komt.
Kortom, niks is zonder risico. Vaccineren niet en niet vaccineren ook niet. Op zich een goed advies om je te laten informeren door jeugdarts/cb/huisarts maar van hen zul je alleen horen dat je het moet doen en waarom. Als je wilt weten waarom je het niet zou doen, kan het zeker zinvol zijn om eens rond te vragen.
Overigens kunnen de kleintjes met ieder willekeurig (griep)virus in het ziekenhuis belanden. Als ze minder drinken doordat ze ziek zijn, drogen ze met ieder virus snel uit.
Moeten we dan willen dat we voor elk dingetje gaam vaccineren?
Respect voor alle overtuigingen hoor, ik hoef er geen discussie over.Maar voor mij weegt dit wel mee!
Mijn zoontje heeft toen hij 2 maanden was, ziek met RS virus in het ziekenhuis gelegen en ik vond dat echt spannend. Toch zou ik mijn dochter nu niet vaccineren tegen RS
5 dagen geleden
Reactie op Medo1994
Dat is precies wat ook bijwerkingen zijn van het vaccin (diarree en verdraa ...
Tsja alleen worden er door het rota virus 3500 kinderen in het ziekenhuis opgenomen per jaar. De kans op de bijwerking van het vaccin die je noemt is heel klein, ook juist omdat ze het doen voor een bepaalde leeftijd. Kans op in elkaar schuiven van de darmen, neemt toe na bepaald aantal maanden en daarom geven ze het vaccin na 8 maanden niet meer :)
5 dagen geleden
Ons zoontje heeft het vaccin afgelopen week gehad en heeft nergens last van gehad