9 Reacties
24 dagen geleden
Je lijf maakt s avonds en s nachts ook meer melk aan. Als je het vervelend vindt dan moet je niet kolven of minder. Dan zullen je borsten wel even moeten wennen en krijg je eerste tijd miss wat lekkage maar dat is dr enige manier vgm om je lijf te laten wennen. Want t is vraag en aanbod. Als jij blijft kolven blijft je lijf aanmaken. Ik voed live en mijn dochter laat eerst 4-5uur tussen de voeding in, drinkt dan 5-10min 1 borst en komt dan 3 uur later meestal weer voor de volgende borst. Die lekte eerst behoorlijk sinds ze dit deed maar merk nu na paar dagen dat het minder wordt. Slaap voor de zekerheid met een handdoek onder me.
21 dagen geleden
Reactie op Boysmom__
Oke! Even een gewenning dus! Ben zo bang voor een borstontsteking omdat als ...
Borstonsteking krijg je echt niet zo maar. Dat kun je juist ook krijgen door te veel te kolven. Tegenwoordig is het advies juist om niet extra te kolcen bij borstontsteking. Je moet er echt even door heen. Hoe gaat het nu?
21 dagen geleden
Reactie op Jenna02
Borstonsteking krijg je echt niet zo maar. Dat kun je juist ook krijgen doo ...
Klopt, maar heb al 2x een borstontsteking gehad dus toch een beetje angstig voor. Ik bouw de nacht nu af, elke nacht een minuutje korter & dat is tot nu toe goed te doen 🥰 lief dat je het vraagt! Hoe gaat het bij jou? 🍀
17 dagen geleden
Reactie op Boysmom__
Klopt, maar heb al 2x een borstontsteking gehad dus toch een beetje angstig ...
Oh heel begrijpelijk dan. Fijn dat je een manier hebt grvonden die lijkt te werken. Hopelikk werkt het mog steeds! Hier worden de volle borsyen steeds wat minder vol s nachts☺️
16 dagen geleden
Minder lang kolven... Als je zoontje slaapt, zou je in principe niet hoeven kolven. Zou je live voeden, worden de borsten ook dan niet geleegd. Ik weet niet hoe oud je zoontje is?
Ik ben bij mijn oudste na 2 maanden gestopt met s nachts kolven (hij kwam nog wel, maar ik kolfde overdag genoeg om ook snachts te kunnen geven).
Minder lang kolven is minder melk vragen en daardoor gaan je borsten minder aanmaken. Ik zou het rustig aan doen met steeds een minuutje korter. Je kunt ook steeds langer er tussen laten voordat je kolft.