22 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben er gek op, maar ik eet het niet. Het gaat maar om 9 maanden. Daarna kan ik weer vol garnalen eten.

2 jaar geleden

Haai, ik ben nu 22 weken en heb het 1x gegeten toen ik tapas ging eten. Ik heb toen gefrituurde garnaal gegeten 1 stuks. Ik denk dat je het niet te vaak moet eten maar dat 1x geen kwaad kan. Met de 20 weken echo was alles top en ik heb dit gegeten toen ik 18 weken was.

2 jaar geleden

Ik eet het soms:). Denk als je het met mate eet het echt geen ramp is, maar dat is mijn mening. Gewoon doen wat goed voor jezelf voelt

2 jaar geleden

Hi, ik denk inderdaad dat het een enkele keer geen kwaad kan. Maar 9 maanden even niet eten vind ik goed te doen, dus ik eet het zelf niet. Ik ben gek van alle zeevruchten maar bestel tegenwoordig toch andere gerechten die ik normaal gesproken niet zou eten bijvoorbeeld. Ik speel het liever op safe namelijk 😄

2 jaar geleden

Klinkt alsof je al weet dat je ze wel wilt gaan eten en hier de bevestiging zoekt. Het is jouw lichaam en jouw zwangerschap, en daarmee ook jouw keuze. Het enige advies dat ik kan geven is, doe niets ondoordacht en kijk altijd goed wat je eet

2 jaar geleden

Ik eet het wel

2 jaar geleden

Ik eet af en toe wel eens gefrituurde tempura garnalen, niet te vaak, maar ik eet ze wel. Mijn baby doet het heel goed in mijn buik. Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt.

2 jaar geleden

Reactie op joeysmeets27

Klinkt alsof je al weet dat je ze wel wilt gaan eten en hier de bevestiging ...
Nou, niet echt eigenlijk. Ik eet echter geen vlees in het dagelijks leven, alleen af en toe zalm of scampi. Dus ik mis het nu gewoon, zeker wanneer we gaan uiteten. Ben er nog niet helemaal uit en was benieuwd hoe anderen het zien.

2 jaar geleden

Ik hou er ook van, maar ik eet het niet. Mijn man is bioloog en visserij expert en vertelde mij dat garnalen dit soort gifstoffen opslaan en daardoor kan de concentratie hoog zijn, dus ik loop het risico liever niet.

2 jaar geleden

Ik heb het wel een paar keer gegeten. Zou het gwn niet wekelijks gaan eten… maar mijn vroedvrouw heeft gezegd dat het gwn mag.

2 jaar geleden

Als je af en toe +- 6 garnalen/scampi’s (restaurant hoeveelheid) is eet is de hoeveelheid aan “schadelijke stoffen” zo klein dat het prima kan hoor. Dat geldt overigens ook voor tonijn uit blik bijvoorbeeld. Laat je vooral niet gek maken, en gewoon doen wat goed voelt 😊

2 jaar geleden

Garnalen zijn overigens ook nog super gezond voor ons lijf, weinig vet en heel veel eiwitten, dus er is ook heel veel positiefs😇

2 jaar geleden

Ik eet af & toe gewoon

2 jaar geleden

zoals mijn hormoon coach zei: Als je het zo gaat bekijken kan je beter niks meer eten. Ook ik eet af en toe lekker garnaal en als ik dan toch bezig ben het liefste in de vorm van sushi dus gefrituurd. Kleine meid doet het super! Vooral doen wat goed voelt🥰

2 jaar geleden

Ik eet het alleen uit eten, dus af en toe ook. Bij mijn vorige dochtertje mocht het nog wel dus dat voelt voor mij goed.

2 jaar geleden

Ik heb begrepen dat het geen kwaad al als je het heel beperkt eet. Niet teveel en niet vaak. Net als bijvoorbeeld leverworst. Mijn verloskundige zei dat als je maximaal 1 keer per week een heel klein beetje ervan eet (als in, bijvoorbeeld 1 boterham met een dun laagje smeerleverworst), het geen kwaad kan.

2 jaar geleden

Reactie op Dee89

Ik heb begrepen dat het geen kwaad al als je het heel beperkt eet. Niet tev ...
Ik eet vaak gewoon smeerworst. Ik herinner bij me dochter heel lang terug dat het ook nog mocht net als garanalen. De rest laat ik gewoon staan. Meer smeerworst eet ik wel gewoon ( niet elke dag ) maar wel met een dikke laag erop

2 jaar geleden

Dat het "vroeger" wel mocht is natuurlijk geen argument. Ten eerste krijgen we meer inzicht en ten tweede verandert de wereld. Bij mijn eerste zwangerschap was ik heel secuur in dat ik geen dingen at die niet mochten. Bij deze zwangerschap ben ik een klein beetje flexibeler (een piepklein beetje 😅). Ik maak wel onderscheid in dingen waar listeria mee gemoeid is (absolute no-go) en vissen met zwaardere metalen (heeeeeeel af en toe). In de praktijk heb ik tot nu toe 2x een paar garnalen gegeten en 1x een beetje tonijn.

2 jaar geleden

Reactie op Hailey Mae

Ik eet vaak gewoon smeerworst. Ik herinner bij me dochter heel lang terug d ...
Smeerworst mag gewoon maar 1x per week. Dat was 14 jaar geleden ook zo. En niet dik maar gewoon.

2 jaar geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Smeerworst mag gewoon maar 1x per week. Dat was 14 jaar geleden ook zo. En ...
Ja, zelfs mijn moeder weet nog van 37 jaar geleden dat ze geen lever mocht eten. En ook met goede reden. Te veel vitamine A is echt niet grappig.