37 Reacties
vorig jaar
Miconazol crème kan je wellicht helpen, maar weet niet of je die alleen op recept kan krijgen of ook bij Kruidvat.
vorig jaar
Misschien dunne afscheiding? Je zou eens kunnen proberen een dagje met inlegkruisjes te lopen. Verder dacht ik ook aan smetplekken
vorig jaar
Reactie op DN94
Zijn het geen smetplekken? Dan zou sudocreme en engels pluksel / scheurlinn ...
Sudocreme had ik thuis al geprobeerd. Maar daar werd het juist alleen maar vochtiger van, daarom juist met talkpoeder het droog proberen te houden. En heb ook van dr Leenarts nog zalf mee voor scheerbultjes/smetplekken etc en die smeer ik nu overdag er ook op. Merk dat het de pijn wel wat weg neemt, alleen nog niet de jeuk
vorig jaar
Je kunt hiervoor best even bellen met de assistente van de huisarts. Zonder advies vanalles gaan proberen, zou ik je echt afraden. Straks loopt het uit de hand en krijt je ontstekingen, dan ben je echt niet blij. Beter een keer te veel bellen dan. Als je de assistente niet telefonisch kunt bereiken, heeft je zorgverzekering vaak ook een zorgadvieslijn.
vorig jaar
Klinkt als smet, ruikt het ook sterk?
Tip:
- zeer dun sudocreme / zinkzalf smeren ;
- van een oud laken of t shirt een katoen stuk afscheuren en dan in je liezen doen
- 2x daags herhalen, als het na 3 dagen niet minder is dan kan het indd een schimmel zijn. Heb je ook rode puntjes op je huid daar? Dan is de kans schimmel heel groot.
Succes!
vorig jaar
Reactie op ABD89
Sudocreme had ik thuis al geprobeerd. Maar daar werd het juist alleen maar ...
Juist daarom misschien ook wat scheurlinnen/engels pluksel er tussen doen. En wat andere idd aangeven, als het niet van smetten is wat micanozol erop smeren.. Maar mogelijk komt de jeuk toch omdat de huid vochtletsel op heeft gelopen en is droog houden idd t belangrijkst.
vorig jaar
Reactie op Proudmom22x
Klinkt als smet, ruikt het ook sterk?
Tip:
- zeer dun sudocreme / zinkzal ...
Zijn op vakantie dus lastig om van een oud laken of shirt stukje katoen af te scheuren. Doe nu ‘s nachts een gastendoekje tussen m’n liezen, alleen met draaien ben ik die halverwege de nacht alweer kwijt.
Kan niet heel goed zien hoe het eruit ziet, maar denk eerder aan schimmel als smet omdat het meer overeenkomt met de foto’s van internet. Smet ziet er heel fel rood uit, en dat is bij mij niet.
vorig jaar
Reactie op LMvtE
Je kunt hiervoor best even bellen met de assistente van de huisarts. Zonder ...
Kan wel bellen maar onze assistente kennende gaat ze zeggen moet je toch langs komen om te beoordelen. Smet ziet er heel fel rood uit op foto’s dat is bij mij absoluut niet zo. En ik ben normaal al heel gevoelig voor schimmels, en heb ook zwangerschapsdiabetes dus dan geven ze ook aan dat het een schimmel kan zijn. Dus ga nu eerst miconazol proberen, dat kan je gewoon verkrijgen bij de drogist.
vorig jaar
Ik had toevallig laatst ook echt pijn in mn lies en dat het helemaal rood was. Ook steeds zo vies zweterig.
Heb het toen gewassen, goed gedroogd en voor de spiegel licht ingeklopt met sudocreme. Gaasje erover en onderbroek aan.
In de avond weer schoonmaken, inkloppen met sudo en slapen zonder ondergoed.
En na 3 dagen dit volhouden nergens meer last van gehad, het is nu ook niet meer zo zweterig ondanks de warme dagen die we hadden 😇
vorig jaar
Daktarin spray is eigenlijk voor voetschimmel maar ik gebruik deze altijd. (Tip gekregen van mijn moeder verpleegkundige dus daarom dat ik het ook vertrouwde, ze gebruikt het zelf ook) wij zijn namelijk een maatje meer en zweten daar snel en dan schuurt het en gaat het open etc.. deze spray droogt het uit
vorig jaar
Reactie op aishaW
Daktarin spray is eigenlijk voor voetschimmel maar ik gebruik deze altijd. ...
Daktarin is hetzelfde als miconazolzalf, alleen ander merk! Miconazolzalf is ook voor voetschimmel enzo. Dus ga het gewoon 2 dagen proberen kijken of het wat doet. Gelukkig is het alweer wat minder warm, dat helpt ook mee.