11 Reacties
2 jaar geleden
Mijn vriend heeft een schisis waardoor ze bij de echo hier wat alerter op zijn.
Tijdens de termijn echo heeft de verloskundige gekeken. Ze durfde niet met 100 procent zekerheid te zeggen maar voor nu leek er geen onderbreking in de lip te zijn.
Ik denk dat er met de 13 weken ook naar gekeken kan worden maar ze zeiden tegen ons wel dat ze het pas zeker durven te zeggen met de 20 weken echo
2 jaar geleden
Reactie op Selpel1
Je zou een 3D en of 4D echo kunnen doen. Daar zie je de baby echt heel duid ...
Niet nodig, dat zien ze met een medische echo ook!
2 jaar geleden
Onze oudste dochter is geboren met een open ruggetje, toen was er nog geen 13 weken echo. Maar ook op de 20 weken echo hebben ze niks gezien. Nu wel de 13 en 20 weken echo bij de gynaecoloog.
2 jaar geleden
Ik heb ook hoge koorts gehad in de vierde week. 4 dagen lang boven de 38.5. Ondanks paracetamol. Zonder paracetamol was hij zelfs 39.7.
Ik herken je zorgen. Niet zozeer voor een hazenlip, maar wel voor hartafwijkingen en afwijkingen in de hersenen.
Ook teveel onderzoeken over gelezen. We zijn ons vorige kindje bij de geboorte verloren na een placentaloslating, dus het is al extra spannend.
Al met al is de kans op afwijkingen heel erg klein. Kans is veel groter dat alles goed is. Daar probeer ik me gewoon aan vast te houden 馃尮
2 jaar geleden
probeer niet te veel over deze dingen te Google want opbegeven moment vind je altijd wel iets om onzeker over te worden. (dit is niet lullig bedoeld).
zelf slik ik momenteel zofran (vanwege hg) de kans dat ik hierdoor een kindje met een hartafwijking en/of schisis krijg is hierdoor iets meer aanwezig dan "normaal".
maat nog steeds is de kans nihil.
op de 13 weken echo kunnen ze als het goed is al dit vaak al constateren maar op de 20 weken echo meestal pas echt vaststellen.
2 jaar geleden
Een schisis (hazenlip) kunnen ze soms zien bij de 13 weken echo, maar vaak ook niet. Bij de 20 weken echo in principe wel. Maar er zijn grote verschillen tussen hoe open een lip (en/of gehemelte) is bij een schisis waardoor ze het soms ook missen. Een open ruggetje kunnen ze wel al zien bij de 13 weken echo, maar dat is wel echt iets heel anders dan een schisis.