19 Reacties

één dag geleden

Hoi! Je mag best wel even ademhalen. Dat schuldgevoel is echt nergens voor nodig. Draai 'm eens om! Is je dochter tevreden in de box, dan is er toch niks aan de hand. Van rust groeien ze ook! En die band komt er echt wel. Je peuter van 2.5 jaar leren zelfstandig te spelen is een mooie kwaliteit voor later. Oh en je irritatie, ach je bent mens en dat komt wel eens voor. Ben je onredelijk geweest, dan kun je dat daarna uitspreken en sorry zeggen. Geef je meteen het juiste voorbeeld; fouten maken mag als je het daarna maar weer oplost samen. Wees maar wat milder voor jezelf!

één dag geleden

Ik heb een zoon van 2 maanden en een dochter van bijna 2 en ik herken je verhaal helemaal hoor!

één dag geleden

Ik heb echt precies hetzelfde! 1 dagje per week gaat de peuter naar de opvang en dan heb ik het gevoel de hele dag met de baby op de bank te moeten liggen omdat hij de rest van de week zoveel in de box ligt.. Hier ook dat peuter nu vaker negatieve aandacht vraagt als ik met de baby bezig ben, terwijl ik dus helemaal niet veel tijd met de baby bezig ben.. zo lastig af en toe!

één dag geleden

Snap je struggle onwijs😆. Ons zoontje is van aug 2022 en had altijd al mijn handen aan hem vol maar nu met de baby erbij loop ik soms echt over. En ja het slaapgebrek door beide helpt echt niet mee🙈 Ik probeer de kleine veel in de draagzak te nemen waar kan waardoor ik contact met de baby heb en in de tussentijd kan spelen met de peuter. Als mijn oudste zoontje op bed ligt kan ik knuffelen met mijn andere zoontje. Voelt dan ook een soort van verplicht omdat ik anders het gevoel heb hem te kort te doen als hij veel in de wagen/box/wipper heeft gelegen. Naja ik denk altijd maar de reden dat we ons hierom druk maken wil zeggen dat we het beste voor onze kindjes willen en dat maakt ons een goede mama🥰

één dag geleden

Reactie op Krsj1994x

Ik heb echt precies hetzelfde! 1 dagje per week gaat de peuter naar de opva ...
Ja dat is hier precies hetzelfde. Voor de peuter is vaak de borstvoeding al veel te lang. Ik probeer boekjes te lezen, een speciaal bakje met speelgoed tijdens de voeding, liedjes zingen.. maar dat is soms niet genoeg. En inderdaad, ik voel me schuldig als ik even het huishouden doe ipv knuffelen met de baby.

één dag geleden

Reactie op Mommytobe1008

Snap je struggle onwijs😆. Ons zoontje is van aug 2022 en had altijd al mij ...
Dat is een goede gedachte 😊 maar toch zou ik mezelf in tweeën willen delen. Misschien moet ik inderdaad de draagzak er wat vaker bij pakken. 💜

één dag geleden

Reactie op Zwaantjee

Hoi! Je mag best wel even ademhalen. Dat schuldgevoel is echt nergens voor ...
Wat een super lief bericht, dankjewel. Die moet ik misschien wat vaker gaan lezen deze week 🥲😉

één dag geleden

Reactie op Maartbei

Wat een super lief bericht, dankjewel. Die moet ik misschien wat vaker gaan ...
Komt wel goed! En dat zeg ik met een kleuter van 4 jaar in bed en een baby van 11 weken naast mij in zijn wipstoel. 😊

één dag geleden

Hi mama, nee je bent zeker niet de enige. Ook hier een baby en een zoontje van 2,10m rond dartelen die ook tijdens het voeden graag zoekt naar negatieve aandacht en nog veel moet leren. Hoewel ik mij wel een beetje in je schuldgevoel herken heb ik mij er wel echt bij neergelegd dat het gewoon heel anders is met 2 en niet meer kan doen dan mijn best. Voor wat betreft t huishouden doe ik wat lukt en de rest wanneer mijn partner thuis is, kan hij mooi even op de kids letten. Wat ik wel vaak doe is mijn oudste zoon betrekken bij de tummy time van mijn jongste zoontje, dat is niet alleen leuk voor hun beide maar mijn oudste herinnert mij er ook vaak aan dat we dat nog moeten doen. En dit helpt natuurlijk ook met binding. Verder betrekken we de jongste bij alles en ook daarvan heb ik het gevoel dat t wel goed komt. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar hopelijk kan je er iets mee. You got this!💪

één dag geleden

Ik heb een zoontje van bijna 3 en zoontje van 8 weken herken je heel goed hierin vind het soms ook lastig om hier een goede weg in te vinden en ze beiden al mijn aandacht te geven wil ze niks tekort doen

één dag geleden

Reactie op Rileysmommy

Hi mama, nee je bent zeker niet de enige. Ook hier een baby en een zoontje ...
Ja misschien moet ik haar inderdaad ook wat vaker in het wipstoeltje bij het spelen van mijn peuter leggen. Dankjewel voor je bericht, het is fijn om te lezen dat dit meerdere moeders hebben. Soms denk ik echt, hoe doen andere moeders dat. Nooit gehoord van vriendinnen dat ze hier tegenaan lopen. Alsof er een taboe op heerst ofzo.

één dag geleden

Ik herken het ook heel erg! Al voel ik me alleen schuldig naar m’n peuter. Ik kan de baby geen minuut wegleggen of hij begint te huilen, dus hij is overal de hele dag bij. Zo weinig ruimte voor 1 op 1 aandacht voor de oudste op het moment 😢 hij roept ook steeds “niet huilen!” naar de baby. Een baby die veel in de box ligt klinkt voor mij als de hemel haha (maar snap je gevoel zeker hoor)

één dag geleden

Die peuters… 👹 Wat zou kunnen helpen: de peuter zoveel mogelijk betrekken bij de baby, zodat hij/zij zich niet gepasseerd voelt. Ik heb al vele voedingen gedaan met in de ene arm een drinkende baby en tegelijkertijd een boekje aan het lezen met de peuter. Niet ideaal, maar hij is nooit jaloers en vraagt ook niet om aandacht. Als ik er even geen trek in heb, dan zet ik de peuter even voor de TV. Ben ik zelf geen fan van, maar ja… Ik moet mezelf ook wat gunnen 🙂 Nog een tip: benoem het hardop als je de baby weglegt om iets met de peuter te doen. De peuter krijgt regelmatig ‘nee’ te horen omdat mama even met de baby bezig is. Doe dat andersom ook: “baby jij mag nu even in de box want mama gaat even met de peuter spelen”. Je peuter hoort dit en dat voelt voor hem/haar rechtvaardig en die voelt zich gezien. Hopelijk helpt het je wat!

één dag geleden

Ik heb een kleuter van 4 die al iets beter begrijpt dat ik veel met de baby bezig ben. Alsnog voel ik mij schuldig dat ik haar minder vaak 100% de aandacht kan geven, bijvoorbeeld even op bed leggen en een verhaaltje, 9 van de 10 keer begint de baby dan te huilen voor voeding. Of wanneer ze zich niet lekker voelt of ze een nachtmerrie heeft dan ging ik altijd even bij haar liggen en dat kan nu ook niet zo lang. Heel lastig vind ik dat.

één dag geleden

Reactie op maria88x

Ik herken het ook heel erg! Al voel ik me alleen schuldig naar m’n peuter. ...
Oh dat lijkt me ook heel zwaar, dat je de baby constant bij je moet dragen.. dat maakt het nog heftiger! Hopelijk vind jij ook snel een weg hierin 💜

één dag geleden

Reactie op MTMvdHS

Die peuters… 👹 Wat zou kunnen helpen: de peuter zoveel mogelijk betrekken ...
Ja dat is een hele fijne tip, die zette ik inderdaad ook al heel bewust in. Ook wanneer de baby soms moet wachten, nee baby ik ga eerst even de peuter helpen en daarna ben jij. Dankjewel voor je reactie 💜

één dag geleden

Reactie op Claudiiaa

Ik heb een kleuter van 4 die al iets beter begrijpt dat ik veel met de baby ...
Lastig hè, het blijft denk ik met twee gewoon erg ontdekken en aandacht verdelen. Hopelijk hebben we allemaal snel wat meer handigheid hierin ☺️

3 uur geleden

Reactie op Maartbei

Ja misschien moet ik haar inderdaad ook wat vaker in het wipstoeltje bij he ...
Ik denk dat het toch dat het als een vorm van falen wordt gezien waar mensen natuurlijk niet graag over praten. Mocht je er toch meer over willen praten mag je mij altijd een berichtje sturen 😉