10 Reacties
13 uur geleden
Slaan en stout gedrag lokt reactie uit. Veel meer dan bij gewoon of goed gedrag, dat maakt het interessant. Probeer dit zoveel mogelijk te vermijden, hoe lastig soms ook.
Frustratie komt omdat ze veel meer begrip hebben dan ze zich al kunnen uiten. Ze willen veel. Probeer je zoontje te begrijpen en rustig te zeggen wat hij wil. Je mag best zeggen je hoeft niet zo boos te worden of dit gaan we niet doen. Maar probeer je reactie heel rustig en normaal te houden zodat zijn gedrag niet meer interessant is.
Daarna zal ik de aandacht gelijk verleggen op iets anders. Hoe vermoeiend het soms ook is. Het is de investering waard haha.
13 uur geleden
Reactie op J🌺
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Hij is opeens ook erg jaloers
Ja, dat klopt. Komt ook heel vaak voor, dus geen zorgen. Verlatingsangst/hechting zit nu op een piek moment. Ook meer emoties dan ze al kunnen uiten en een sterke hechting met jou/jullie. Je kunt niet meer doen dan bevestiging geven en alles blijven benoemen ☺️.
11 uur geleden
Reactie op J🌺
Pfoe zeg dat wel, ik vind het ook erg ongemakkelijk als we met andere kindj ...
Ja ik begrijp je helemaal.. mijn zoontje gooit ook heel erg met speelgoed, dus ik moet hem ook echt continu in de gaten houden.. soms best vermoeiend. Kan niet wachten tot de dag dat hij het een beetje gaat begrijpen 😅