13 Reacties

één maand geleden

Ik volg, erg herkenbaar! Zodra ik weg leg ook gelijk wakker en dan wacht ik een halfuur met wegleggen😅

één maand geleden

Ik probeer het hele structuur stuk los te laten. Bij onze eerste tot in den treure geprobeerd haar structuur 'op te leggen' en heb uiteindelijk alleen maar mezelf er doodongelukkig meegemaakt. Ik snak ook naar structuur en handen vrij, maar nog meer gun ik mezelf een soort go with the flow. Wil ze in de draagzak? Prima. Wil ze op mij slapen? Pak ik wat te drinken en ga ik Netflixen.

één maand geleden

Dit was bij mijn zoontje ook het geval met 5 weken. Nu is hij 7 weken en begint er al aardig een ritme in te komen. Smiddags slaapt hij in zijn bedje en savonds rond 20:00 /20:30 gaat hij ook op zijn bedje, eerst lekker in bad en flesje en dan lekker slapen. Enige dag lukt dit beter dan de andere dag. Ik laat het ook nog wel aardig los als het niet lukt. Dan maar bij mama liggen en knuffelen en samen op bed.

één maand geleden

Reactie op gemma1989

Dit was bij mijn zoontje ook het geval met 5 weken. Nu is hij 7 weken en be ...
Wat fijn om te horen! Is dit vanzelf zo gekomen? Ik probeer ook een modus te vinden tussen waar we nu staan, structuur en go with the flow.

één maand geleden

Ja dit heb ik gewoon elke avond herhaalt, op gegeven moment viel hij in slaap in de box om 20:30 en sliep zo diep en lang door. Alleen moest hem dan wakker maken als ik zelf op bed ging. Toen ben ik hem op zijn bed gaan leggen rond die tijd en sliep hij tot 1:00 en soms zelfs tot 3:30 snachts. En toen ben ik er mee begonnen door voor die tijd in bad te doen en flesje te doen. Van badje word ie lekker loom.

één maand geleden

Reactie op Miloul

Wat fijn om te horen! Is dit vanzelf zo gekomen? Ik probeer ook een modus ...
Gewoon door gaan, ze zijn nog zo klein. Verwacht niet teveel het komt vanzelf. Mama en baby time samen blijft nog zo belangerijk voor de kleine

één maand geleden

Structuur in echt iedere dag hetzelfde is denk ik niet heel belangrijk, maar wat structuur in hoe je bepaalde dingen bij een slaapje aanpakt kan denk ik geen kwaad! Wij leggen haar iedere avond tussen 18 en 19 uur naar haar eigen bed. Soms gaat het snel, soms zijn we best wel even bezig. Zelf in slaap vallen kan ze namelijk niet. Overdag is het iedere dag anders. Ze is heel alert en de krampjes zijn ook hevig waardoor ik voor m’n gevoel continu bezig ben haar in slaap te krijgen. Ik probeer dezelfde routine aan te houden als ‘s avonds. Verschonen, slaapzakje aan in co sleeper, gordijnen dicht met slaap kindje slaap zingen en dan gaat de nunsy aan. Meestal is het dan knuffelen tot ze in slaap valt met ssht sshht. Door de krampjes schrikt ze veel wakker helaas maargoed even doorzetten. Als het niet lukt dan doen we contact slaapjes met haar op de slaapkamer of in de woonkamer. In de box slaapt ze zelden nog omdat we dan dus de co sleeper preferen! Kijk vooral naar je kindje en probeer wat uit. Maak een slaapritueel niet te ingewikkeld maar wel een beetje hetzelfde. Ookal zie ik zelf nog niet altijd dat het perse helpt ik geloof er wel in dat ze hier uiteindelijk goed op gaat!

één maand geleden

Reactie op gemma1989

Dit was bij mijn zoontje ook het geval met 5 weken. Nu is hij 7 weken en be ...
Leg je hem wakker in bedje of wieg je hem in slaap?

één maand geleden

Reactie op Rookie88

Ik probeer het hele structuur stuk los te laten. Bij onze eerste tot in den ...
Zo herkenbaar, tot in den treuren bezig geweest met in slaap krijgen en mezelf gek maken met wakker tijden en wat als ze naar de opvang gaat etcetera, alleen mezelf wat je zegt ongelukkig en gestresst gemaakt, uiteindelijk groeien ze vanzelf er in en komen in een ritme of wennen aan slapen op de opvang .. ga nu met de tweede ook voor de go with the flow aanpak 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op Noorx

Leg je hem wakker in bedje of wieg je hem in slaap?
Leg hem wakker weg. Soms valt ie ook wel bij mij in slaap en leg hem dan weg

één maand geleden

Ik ben nu bezig met hem. Heb hem net gewassen en slaapzakje aan nu de fles en dan op bedje

één maand geleden

Reactie op gemma1989

Leg hem wakker weg. Soms valt ie ook wel bij mij in slaap en leg hem dan we ...
Oh wat goed. Als ik mijn dochtertje wakker weg leg is het huilen geblazen. Zelfs slapend. Ze moet echt in diepe slaap zijn

één maand geleden

Ons zoontje is 6 weken oud. Eigenlijk leggen we hem pas na de laatste voeding van 23.00 op zijn bedje. Overdag slapen is een drama sinds twee weken, dit doet hij eigenlijk alleen op mij en dan weinig uurtjes op de dag. De nachten gaan prima in eigen bedje: verschonen - slaapzakje aan - voeden - wegleggen. Ik zie dat veel baby’s al na de voeding van 19.00 bijv. naar hun bedje gaan, maar onze kleine is daarna juist vaak erg wakker en/of onrustig en huilerig. Soms valt huj wel even in slaap bij ons. Is het erg dat het ons nog niet lukt om hem eerder in bedje te leggen? En hoe kunnen we dit gaan proberen..?