25 Reacties
één dag geleden
Ik lees mee. Ik vind t hierdoor moeilijk om af te spreken. Want ik weet nooit van te voren hoelaat die slaapt hoelang die slaapt enz. Hoe spreek je dan af. Want ik heb mijn kleine nog echt in slaap.
één dag geleden
Ik volg mijn dochter (14 weken) in haar eigen ritme. Ze heeft sinds een paar weken zelf een soort van schema gecreëerd. Het wijkt misschien met een uur af hier en daar, maar elke dag verloopt bijna hetzelfde qua slaap- en wakkertijden. Ik zorg er zelf voor dat ze weer op tijd gaat slapen als ze lang genoeg wakker is geweest. Ik kijk naar haar moe signalen zoals geeuwen, oogjes wrijven, grumpy worden etc.
één dag geleden
Reactie op Rosalindem
Ik lees mee. Ik vind t hierdoor moeilijk om af te spreken. Want ik weet noo ...
In die gevallen haal ik mijn dochter uit bed als ze nog slaapt en kleed haar om voor vertrek. Meestal valt ze zelf in slaap onderweg in de wagen of auto. De rest van de dag loopt dan vooralsnog bijna hetzelfde.
één dag geleden
Reactie op Lifelover1990
Ik volg mijn dochter (14 weken) in haar eigen ritme. Ze heeft sinds een paa ...
Hoe ziet jouw dag eruit als ik vragen mag 😊
één dag geleden
Ons ritme met dochter van 10,5 week is als volgt:
7:15 wakker maken
7:30 uur fles
09:00 slapen
10:00 wakker maken
10:30 fles
11:30 slapen
14:00 wakker maken
14:15 fles
15:30 slapen
17:00 wakker maken
17:30 fles
18:30 naar bed
22:00 fles
Het wijkt soms half uurtje af maar in grote lijnen is dit het ritme.
Ik maak haar wakker als ze nog slaapt zodat ze niet te lang overdag slaapt, Max 5 uur verdeeld over de dag.
één dag geleden
Reactie op BABY12MVSO
Ons ritme met dochter van 10,5 week is als volgt:
7:15 wakker maken
7:30 uu ...
Dankjewel voor het delen! Slaapt je dochter al helemaal door?
Mijn zoontje slaapt niet zo veel als jou dochter. Hij is toch meer wakker en hij komt snachts ook altijd 1x voor een flesje
één dag geleden
Reactie op mamaEs1993
Hoe ziet jouw dag eruit als ik vragen mag 😊
Ik zet mijn wekker om 8:15 uur.
Zo ging het gisteren:
8:30 wakker: voeden, verschonen, dag opstarten, spelen.
9:30 dutje
12:30 wakker: voeden, verschonen, spelen, afspraak en/of naar winkel
13:30 dutje
17:30 wakker: voeden, verschonen, badderen, pajama en boekje lezen.
18:30 dutje
22:00 wakker: voeden in schemer, verschonen en klaarmaken voor de nacht.
23:00 slapen
3:15 voeden evt verschonen
4:00 terug in slaap
(Vanochtend werd ze wakker om 9:00)
Tummy time doe ik na elke keer verschonen, behalve in s'avondslaat en snachts natuurlijk.
één dag geleden
Reactie op anne55
Dankjewel voor het delen! Slaapt je dochter al helemaal door?
Mijn zoontj ...
‘‘s nachts slaapt ze helemaal door, soms hoor ik haar jengelen om 6 uur dan geef ik de speen en slaapt ze weer verder.
Elk kindje is anders en wij hebben denk ik ook wel beetje geluk dat ze zo’n makkelijke slaper is 🙈
één dag geleden
Reactie op Lifelover1990
Ik zet mijn wekker om 8:15 uur.
Zo ging het gisteren:
8:30 wakker: voede ...
Jezus wat slapen jullie baby’s goed zeg! Mijn baby word snachts altijd wakker voor een voeding en is om half 6/6 uur klaar wakker…😂 en dat terwijl hij groot en zwaar genoeg is om door te slapen
één dag geleden
Reactie op anne55
Jezus wat slapen jullie baby’s goed zeg! Mijn baby word snachts altijd wakk ...
Ze was tot week 12 het tegenovergestelde. Manmanman ze sliep bijna niet. Enorme reflux en gewoon moeilijk te kalmeren. We waren de wanhoop en uitputting nabij, dus we zijn erg blij dat we een manier hebben gevonden dat haar kalmeert en in slaap helpt. Sinds we de methode van Dr. Karp volgen, dat 15 min doen en haar in een donkere kamer leggen is ze in slaap. Soms wel een murmel of even jengelen, maar dat is op te lossen door haar te sussen met de speen.
één dag geleden
Ik focus me meer op de wakkertijden van onze dochter. Ze is maximaal 1,5 uur wakker en in dat 1,5 uur doen we verschonen, voeden en spelen. Ik houd wel in de gaten dat ze 6 a 7 voedingen per dag binnenkrijgt (ik geeft borstvoeding). Niet elke dag is hetzelfde. En zolang ik nog verlof heb (tot maart) volg ik de wakkertijden ipv de focus te leggen op een schema/ritme. Uiteindelijk zal zij een eigen ritme ontwikkelen
21 uur geleden
Reactie op asil122
Wanneer ging ze dat doen? En valt ze ook zelf makkelijk in slaap?
Zon twee weken geleden (rond week 12) kreeg ze meer structuur in haar dag. Dit was wanneer haar reflux klachten verminderde en we een methode vonden om haar te kalmeren en in slaap te krijgen. Ik heb haar gewoon altijd gevolgd in wat ze nodig heeft. Alleen als het echt moet wek ik haar (bv. voor een afspraak) Ik ben ervan overtuigd dat het belangrijk is om je kindje niet onnodig wakker te maken, want in het algemeen slapen babies nooit teveel. Ze creëren vanzelf een flow en beginnen vanaf 3-4 maanden met het ontwikkelen van een besef voor dag/nacht.
21 uur geleden
Reactie op asil122
Wanneer ging ze dat doen? En valt ze ook zelf makkelijk in slaap?
Ik help haar na elke wakkertijd in slaap door 15 min lang de methode van Dr karp toe te passen. Hierna leg ik haar boven in bed met alleen een nachtlampje aan en meestal slaapt ze gewoon verder. Het werkt elke keer.
Video van de methode https://youtu.be/6OtPSfyZXNw?si=WHoXNLvGofsT8epk
Instructie in NL
https://www.oudersvannu.nl/baby/harvey-karp-methode-eerste-hulp-bij-een-huilbaby~c2854e0
17 uur geleden
Reactie op Lifelover1990
Zon twee weken geleden (rond week 12) kreeg ze meer structuur in haar dag. ...
Ja dat heb ik ook! Wel benieuwd hoe ik dat straks ga doen met de opvang want dan moet ze natuurlijk ook meteen weer naar bed maar wie weet brengt dat ook wat structuur. Ik ga je andere linkjes eens even bekijken!
17 uur geleden
Reactie op Lifelover1990
Ik help haar na elke wakkertijd in slaap door 15 min lang de methode van Dr ...
Dit doe ik trouwens al wel zie ik! Geen idee waar ik het eerder heb gelezen maar daarmee krijg ik haar inderdaad ook zeker rustig alleen als ik haar dan weg wil liggen wordt ze weer wakker en soms begint ze dan ook meteen met huilen 😅