12 Reacties
20 dagen geleden
Wat een pittige situatie..
Ik wil je aanraden om komende nacht of de nacht daarop je partner het grote werk te laten doen. Jij alleen de voedingen en zodra ze klaar is je meisje aan hem geven zodat hij het omhooghouden kan doen en jij kunt slapen.
Ik heb dat laatst ook 1 nacht gedaan toen ik er helemaal doorheen zat, en dat heeft al zo veel geholpen!!
Verder heb ik hier laatst ook een post gelezen over veilig samen slapen en de chest to chest methode. Als jij een beetje rechtop zit met je baby op je borst is dit ook een veilige methode om te slapen. Het hoofdje van je baby moet boven de billetjes zitten. Dit is waarschijnlijk een manier hoe je al vaker zit en misschien dat dit een geruststelling is dat je op deze manier ook wel eens weg mag dutten.
En het laatste, maar daar heb je nu niks aan, dit is een fase die voorbij gaat. Over een paar weken is het spugen over of bijna over en kom jij weer aan je nachtrust toe. Hopelijk nog voordat je aan het werk bent. Die kan is echt aanwezig! Hou vol ♥️
En inderdaad blijven oefenen met het flesje en verschilllende flesjes proberen.
Succes lieve mama ♥️
20 dagen geleden
Mocht je toch langer verlof nodig hebben, zou ik dit snel op tafel leggen bij je werkgever. Hoe eerder hoe meer er mogelijk is (je hebt nog aanvullend ouderschapsverlof en regulier ouderschapsverlof wat je in zou kunnen zetten), misschien doet een maandje extra je wel goed! Veel succes, het is mega pittig, het wordt beter! 😘
20 dagen geleden
Ik zie dat chest to chest slapen vaak wordt genoemd en dat is hier ook echt een uitkomst geweest! Mijn zoontje spuugt niet veel, maar heeft wel last van verborgen reflux, dus standaard een half uur rechtop, maar vaak wordt hij dan zo wakker dat ik hem moeilijk in de co sleeper krijg weggelegd dus dan slaapt hij op mij en krijg ik ook wat slaap.
Staat het bedje ook al schuin? Dat zorgde er hier wel echt voor dat er minder gespuugd werd, en hij rustiger sliep. Pas als hij langzaam wakker begint te worden dan hoor ik hem weer slikken en gorgelen, maar wanneer hij in slaap is niet meer.
Verder inderdaad ook je partner meer laten doen en zou dus ook aanraden ook flesjes afgekolfde melk te gaan aanbieden. Hoe langer je hier ook mee wacht hoe groter dat kans dat de fles wordt geweigerd op lange termijn.
Hopelijk wordt het snel beter voor je! Het is pittig.
20 dagen geleden
Pittige tijd hè! Geloof me het komt echt goed... Al denk je nu pff hoe overleef ik het soms..onze oudste 3 jaar geen nacht doorgeslapen 😅 pittige tijden toen op werk maar uiteindelijk kwam het goed
Onze jongste is ook een spuger en stikt melk hoelang ik hem ook overeind houd na de voeding.. laat anders je mag het overeind houden even overnemen dat schilt al weer een half uur steeds na je voeding..
Onze jongste slaapt sinds paar dagen op ze buik (9 weken oud ) n wat een verschil qua spugen . ..
Ik hoop dat ze ga uw het flesje aanpakt .. schilt voor jouw ook een hele hoop .. mijn man doet de avond fles en ik snachts... Dan ga ik wat eerder na bed... Heel gezellig voor me man maar zo pakken we beide onze slaap...
Blijf vooral het flesje aanbieden ze pakt hem echt vanzelf wel... Sterkte tijdens deze pittige nachten!
20 dagen geleden
Hi dames, bedankt voor jullie lieve en fijne reacties ❤️ dat doet me goed. Op zo'n dag al vandaag kan ik alleenmaar huilen. Mn man ziet t niet zo goed, die klaagt al dat hij t zo zwaar heeft dus ik vind t moeilijk om meer van hem te vragen. Maar ik denk dat ik wel moet.
Elke dag probeer ik de fles, t lukt nog niet. Misschien moet ik een andere gaan kopen en proberen. Eigen ben ik zelfs te (mentaal) moe om dat te gaan doen.
Helaas woon ik in een land waar ouderschapsverlof etc niet bestaat ....
Chest to chest slapen heb ik vannacht gedaan ja. Geprobeerd iig, maar ik kan dan niet slapen. Wellicht met oefening uiteindelijk wel :)
T is idd even niet anders.... maar ik vind het erg zwaar.
19 dagen geleden
Wat super vervelend voor je zeg! Hier een meisje dat wat moeite had met de fles. Ze probeerde er wel uit te gaan drinken maar leek vooral niet goed te weten hoe. Ik had de dr Brown fles brede hals.
Ik ging wat zoeken op internet. Daar haalde ik zelf uit; oefen vaker met de fles wanneer dat niet goed lukt en aangeraden worden de flessen van dr Brown of lansinoh.
Intensiever oefenen hielp hier zeker al (van om de dag ging ik naar twee keer per dag). Het aanhappen ging steeds beter en drinken daarna ook. Toch ook de lansinoh fles gekocht en geprobeerd en dat was in 1 keer raak! Werkte top.
Maar wat voor de een werkt werkt natuurlijk niet altijd voor de ander. Idd goed andere flessen te proberen.
Succes!!
19 dagen geleden
Reactie op Jenna02
Het is ook zwaar! Ik zag dat ze van philips volgens nij een fles hebben die ...
Wij hebben de ‘mamafeel’ van Difrax. Pakt onze zoon vanaf het begin naast de borstvoeding. Ik heb wel eens gehoord dat het kan helpen als je als moeder helemaal weg bent uit de ruimte om de fles te proberen..
Heb je al een lactatiedeskundige gevraagd? Ivm met het spugen in bed? En pakken van het flesje?
Ik ben vandaag begonnen met de ‘Napper’ app. Lees hier hele positieve dingen over en kan je een week gratis proberen. Zelf dus nog geen ervaring.. Maar misschien de moeite waard om eens te kijken of je hier iets aan hebt?
Succes! Het wordt sowieso beter 🌸 hopelijk voor jou al snel!