18 Reacties

vorige week

Mijn zoontje van 2 jaar heeft dit ook en altijd gehad. Slaapt elke nacht door behalve de nacht dat schoonouders oppassen. We hebben al heel veel oorzaken bedacht: meer schermtijd, meer suiker eten, minder slapen etc etc. Ze zijn toen overal op gaan letten maar het maakt geen verschil. Dus het enige dat ik kan bedenken is idd wat jij zegt: té veel aandacht. Hele dag boekjes lezen, zingen, paardje hop, aandacht etc. Misschien kun je eens aan ze vragen of ze de volgende oppasdag even precies alles willen opschrijven. Hoelaat slaapt ze? Hoelaat drinkt ze etc? Wat doen ze precies? Dat je dan kan achterhalen waar het aan ligt.

vorige week

Reactie op Krsj1994x

Mijn zoontje van 2 jaar heeft dit ook en altijd gehad. Slaapt elke nacht do ...
Hi! Oh wat fijn om te horen dat ik niet als enigste ben en dit niet verzin.. Dat beschrijven word heel lastig want ik mag ook geen berichtje sturen op de dag hoe het gaat want dan vertrouw ik ze niet.. dus ik moet even goed gaan kijken hoe ik dat doe

vorige week

Reactie op Elisabeth0410

Hi! Oh wat fijn om te horen dat ik niet als enigste ben en dit niet verzin. ...
Nouuu wat erg! Je kan haar toch gewoon missen. Ik vertrouw m’n moeder 100% en vraag altijd even een keertje hoe het met mijn mannetje gaat en het voelt voor haar echt niet dat het controleren is

vorige week

Reactie op Elisabeth0410

Ik vind dit wel echt een 🚩als ik eerlijk ben. Jij moet toch gewoon om updates kunnen vragen zodat dat zij dat gelijk persoonlijk nemen. Als mijn schoonmoeder geen update wil geven zou ik m’n kind er niet eens achter willen laten. Dan zou voor mij het vertrouwen juist verdwijnen want wat heb je te verbergen dan. En zeker als je kind zo onrustig thuis komt van een dag daar en ook begint te huilen als ze haar pakken.. dat lijken mij slechte tekenen. Persoonlijk zou ik eens een goed gesprek met ze aangaan (vind wel dat je partner het gesprek met zijn ouders moet voeren, hoe denk je partner er eigenlijk over?) en bespreken wat jouw wensen zijn. Want het blijft jouw kind en zij moeten je daarin tegemoet komen. En het hoeft echt niet precies te lopen zoals thuis, maar als ze 1x per week structureel oppassen mag je toch wel een beetje een fijne basis verwachten en ook een update.

vorige week

Reactie op ymsvw

Ik vind dit wel echt een 🚩als ik eerlijk ben. Jij moet toch gewoon om upda ...
Mee eens. De hele dag niet om een update mogen vragen als ouder is echt raar. Ik zou ook juist minder vertrouwen erin krijgen daardoor. Ik zou heel erg geneigd zijn om een keertje midden op de dag onaangekondigd binnen te lopen 🫣

6 dagen geleden

Reactie op Elisabeth0410

Pardon?! Geen bericht sturen om te vragen hoe het met JOUW kind is?! Dan was het voor mij gelijk de laatste keer dat ze haar zagen.

6 dagen geleden

Reactie op Elisabeth0410

Heel bizar dit eigenlijk. Mijn schoonmoeder is net als de opvang een boekje gaan bijhouden met haar ritme en avonturen. Hebben we niet gevraagd vond ze zelf heel fijn en wij stiekem ook. Ook stuurt ze foto’s en laat ze weten als het iets minder gaat. Vaak denken mijn vriend en ik dan even mee en gaat het weer goed.

6 dagen geleden

Helaas hebben wij hetzelfde. Mijn schoonmoeder wilt naar niets luisteren wat wij te zeggen hebben. We zijn er inmiddels 2 weken achter dat ze dus rijstebloem in de melk doet zonder overleg. Dit doet ze ook al overdag. Mijn vriend heeft haar nu al 3x aangesproken, maar ik vertrouw het allemaal niet meer. Ben zelf ook nog zoekende naar hoe ik het mijn vriend ga vertellen dat ik eigelijk liever niet meer wil dat hij daar een hele dag naartoe gaat.

5 dagen geleden

Herkenbaar. Ik zal mijn kinderen nooit alleen laten bij mijn schoonvader. Als hij bij ons is of wij zijn daar heb ik een overprikkelde kleuter omdat hij een hele afvink lijst af moet gaan met wat hij allemaal wel of nog niet kan. Als hij iets nog niet kan krijgt hij dit te horen. Wij zeggen hem nu van te voren ook dat hij nee mag zeggen tegen opa en als er dan gevraagd wordt waarom hij iets niet wil dat hij dan gewoon zegt omdat ik dat niet wil doen. Merk ook dat ik de kleinste nu bijna 7 maanden heel erg in bescherming neem en kort af reageer naar m'n schoonvader als hij begint met z'n lijstje. Of heel sarcastisch zeg ja hij kan al lopen. Maar beide kinderen zijn heel druk na een bezoekje aan/van hem. En Bij mijn ouders totaal niet. Daar komen ze juist uitgerust vandaan. Misschien komt het ook omdat wij meer op ons gemak zijn bij mijn ouders dan bij mijn schoonvader

5 dagen geleden

Wat lastig zeg.. Ik denk inderdaad ook overprikkeling of voelen dat ze niet helemaal op haar gemak is daar en savonds en snachts weer veilig bij jullie is. Wat misschien nog kan meespelen zijn geurtjes? Draagt je schoonmoeder zware parfum bijvoorbeeld die je kindje niet gewend is? Ik hoop dat jullie een fijn gesprek kunnen voeren met je schoonouders. Wellicht dat jullie hem in kunnen steken in het kader van onderzoek waar het aan kan liggen dat ze niet zo goed slaapt. Want dat is gewoon de situatie. Veel succes!

5 dagen geleden

Bedankt allemaal voor het mee denken en inderdaad ik wil haar haar niet meer brengen maar mijn vriend vindt dit heel lastig om dat het hun eerste kleinkind is

5 dagen geleden

Reactie op Elisabeth0410

Bedankt allemaal voor het mee denken en inderdaad ik wil haar haar niet mee ...
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat lastig vindt. Je bent zelf gewend om in de kinderrol te zitten naar je eigen ouders toe en daarmee tot op zekere hoogte mee te gaan in wat zij willen en zo zonder daarbij een conflict aan te gaan. Maar hij is nu niet alleen meer hun kind maar ook de vader (en beschermer) van zijn kind. En zijn kind heeft nodig dat hij haar welzijn voorop zet. Zij kan dat zelf niet doen. Maar dat hij daar een beetje buikpijn van krijgt snap ik wel 😶 Je kunt je afvragen hoe je het wil brengen. Je kunt het vrij algemeen houden "we merken dat onze dochter nog niet toe is aan een hele dag van huis" of "we willen graag dat ze op die dag het sociale contact op het kdv krijgt" ipv dat je het echt bij hen legt als "jullie doen iets wat niet goed voor haar is".

5 dagen geleden

En het hoeft natuurlijk sowieso niet zo te zijn dat ze geen contact meer met haar hebben. Maar misschien is een structurele oppasdag op dit moment gewoon niet zo geschikt.

3 dagen geleden

Reactie op L1310

En het hoeft natuurlijk sowieso niet zo te zijn dat ze geen contact meer me ...
Ja inderdaad! Hij zit nu in de fase dat het opeens niet aan hun ligt maar vannacht was weer het zelfde ritueeltje dus maar even goed aankijken hoe ik dit ga aanpakken want

2 dagen geleden

Reactie op L1310

Mee eens. De hele dag niet om een update mogen vragen als ouder is echt raa ...
Sluit ik me bij aan, ik vraag me man ook gewoon om updates op zijn papadag. Zou een mooie zijn als ik dat niet zou migen

2 dagen geleden

Reactie op Yfffff

Helaas hebben wij hetzelfde. Mijn schoonmoeder wilt naar niets luisteren wa ...
Ik zou niet zoeken, gewoon mededelen. Hij moet dit oppakken met zijn moeder. Zij respecteert jou wensen niet, niet andersom. Daarnaast is het misschien lastig omdat het familie is, maar stel ze zouden op de opvang oppeens iets geven wat niet besproken is, zou je toch ook gaan klagen

2 dagen geleden

Reactie op Elisabeth0410

Ja inderdaad! Hij zit nu in de fase dat het opeens niet aan hun ligt maar v ...
Mannen vinden dat toch lastig, merk ik hier ook, terwijl ik het andersom zo tegen mijn moeder zou zeggen. Hier ook een aantal dingen gebeurd met sm, ik heb toen gezegd dat zolang hij het gesprek niet aangaat, ik onze zoon niet een dag bij hun laat zonder dat één van ons er is. Aan hem de keuze.

2 dagen geleden

Reactie op Elisabeth0410

Ja inderdaad! Hij zit nu in de fase dat het opeens niet aan hun ligt maar v ...
Lieverd ik zou wel echt het gesprek met ze aangaan. Als ik het zo lees is iedereen er van ontdaan en het is sneu dat jullie kindje nog niet voor zichzelf kan opkomen maar wel heel duidelijk signalen geeft dat ze het nodig heeft dat IEMAND voor haar op komt. Als je het moeilijk vindt om je eigen grenzen te stellen, probeer dan te redeneren voor je kind. Ik ben ook een people-pleaser maar als het om mijn kind gaat voel ik toch opeens meer ‘strijdlust’ dan als het mezelf betreft. Je schoonouders klinken als mensen die zich snel aangevallen kunnen voelen dus ook daarin snap ik wel dat het lastig is maar probeer dan gewoon eens laagdrempelig het gesprek aan te gaan: - Ik zie dat ze overstuur is - We merken dat ze minder goed slaapt en onrustig is En dan vooral de focus leggen op haar gemoedstoestand en dat alle partijen willen dat ze tevreden en gelukkig is, want dat lees ik ook wel terug in je verhaal dat dit ook hun intentie is. Wellicht weten ze gewoon niet zo goed hoe?