13 Reacties
25 dagen geleden
Er zijn veel meningen idd op Social Media. En ook mensen die raad oid geven wat wel en niet te doen die niet niet zouden moeten geven. Niet alles geloven wat je opSocial media ziet. Ieder kindje is anders en iedere mama is anders. Iedereen zit in zijn eigen cultuur, sociale achtergrond en ervaringen. Dus kan je niet zeggen dat iets goed of fout is. Je eigen gevoel volgen. Niemand kent jouw kindje zo goed als jou! 🥰 In de eerste week was ik onzeker gemaakt erdoor en nu lach ik om Social media soms met hun tips. Allemaal leuk maar ze kennen mijn kindje niet 😘🤗
25 dagen geleden
Je moet doen wat voor jou goed voelt 🫶 en hier mama van prematuur baby logopedist zegt dat bibs net zo goed is 😉
25 dagen geleden
Instagram is niet echt een betrouwbare informatiebron. Dit forum trouwens ook niet. Op allebei de platforms roepen mensen maar wat en het wordt nog vaak geloofd ook. 🫠
Verdiep je enkel in informatie op betrouwbare en onafhankelijke websites en vertrouw vooral ook op je eigen intuïtie, want geen enkele baby komt met een handleiding.
25 dagen geleden
Doen waar jij je goed bij voelt... En wat bij jouw kindje past! Het ene kindje is het andere kindje niet...wat voor de een wel werkt werkt voor een ander niet. En zoals met die Spenen als ze echt zo slecht waren dan waren ze er niet ;)
Ik doe gewoon beste is voor de kleine man en niet wat Social media vind!
25 dagen geleden
Ik ervaar socials als iets wat we kunnen proberen. Maar ik ben wel rationeel. Iets waar wij als kind ook niet aan dood zijn gegaan zal ook wel loslopen voor mijn kinderen, dit geldt ook voor het voorbeeld van de speentjes.
Mijn oudste zoontje is een duimer en weigert een speentje (inmiddels is hij bijna 3) en hoewel ik weet dat het vervorming op kan leveren is tegen hem vechten een grotere opgave. Bovendien heb ik zelf als kind ook geduimd en nog nooit een beugel nodig gehad.
Beïnvloeden is dus niet het juiste woord, maar soms staan er wel echt goede tips tussen. Doe waar jij je goed bij voelt en laat je vooral niet van alles wijsmaken.😉
24 dagen geleden
Ik snap je precies! Ik ben iemand die alles opzoekt en dan zelf met gezond verstand een afweging maak over hoe serieus ik iets moet nemen/naleven.
Ben namelijk wel van mening dat er tegenwoordig veel meer bekend is dan bij onze ouders, dus die (goedbedoelde) adviezen neem ik met een korreltje zout en zoek het alsnog zelf op 😅
24 dagen geleden
Reactie op Rileysmommy
Ik ervaar socials als iets wat we kunnen proberen. Maar ik ben wel rationee ...
Dit is precies wat ik wilde zeggen! Buiten het verhaal van jou zoontje om dan😅.
Daarnaast, als een speentjes echt slecht is zouden deze er al niet meer zijn.
Inpriciepe zijn alle "speentjes" slecht voor het gebit op den duur.
24 dagen geleden
Alle filmpjes op insta over baby's sla ik over. Net wat jij zegt.. van de een mag dit wel van de ander niet, wat je in huis moet hebben, wat je niet in huis moet hebben. Werd er niet goed van. Ik sla over. Ga op mijn eigen gevoel af.
Vroeger hadden ze ook geen social media en deed iedereen het op zijn of haar manier en iedereen is groot geworden
22 dagen geleden
Social media kan veel fake news hebben. Dus is lastig wat je wel of niet kan geloven.
Mijn dochter had bibs speen tot 2,5 jaar. Haar tandvlees ging heel scheef staan, en ik maakt mij veel zorgen. De tandarts zei dat het vanzelf recht trekt als je voor 3 jaar stopt met de speen.
Ik kon het niet geloven, maar hij had gelijk. Ze heeft nu een mooi recht gebit!
Mijn vriendinnen geven hun kids ook bibs, bij hun is het nog scheef gaan staan
22 dagen geleden
Jullie hebben allemaal gelijk hoor! Het voelt soms (vaak 😅) alsof ik echt niks weet. En dat ik niet eens weet wat ik niet weet 😵💫 & dan kom je weer de zoveelste informatie tegen waar je niet vanaf wist. Hoe gaan jullie om met de "momguilt" ?
22 dagen geleden
Je kan gewoon niet alles van te voren weten. Een hoop zaken binnen het ouderschap weet/leer je door er uiteindelijk een keer mee in aanraking te komen; van een fles warm maken tot fopspenen etc. Er is ook veel informatie te vinden (en soms is het tegenstrijdig). Probeer het te filteren en laat je zeker niet gekmaken.
Wat betreft fopspenen; onze oudste accepteerde alleen de ronde Bibs. Ik heb de handleiding gelezen en exact gedaan wat daarin staat. Dit betekent voor mij dat ik ze niet traditioneel uitkook, maar één speen tegelijk gebruik en deze na 4 tot 6 weken gebruiken weggooi vanwege het uitzetten van het natuurrubber. Door het forum heb ik de term 'open beet' geleerd. Met 1.5 jaar was dit licht zichtbaar bij hem en toen ben ik direct gestopt. De jongste is nu acht weken en ook hij wil alleen de ronde Bibs. Ik hanteer dezelfde werkwijze (vervang het strikt elke 4 tot 6 weken) en zal bij hem rond/op/vlak na 1 jarige leeftijd stoppen.