23 Reacties
één maand geleden
Het is vooral knuffelen, zingen enzo. Hier ligt hij nu met zes weken soms even in de box met een speeltje die probeert hij dan aan te raken of even paar min onder box mobiel maar dat is al snel te veel. Dus verwacht er niet te veel van.
Tummy time kan ik hier ook moeilijk doen. Heb je gevoed dan lukt het niet en tien min later ligt hij al weer te pitten. Maar die tijd komt echt vanzelf. Over paar weken heb je heel ander kindje. Dat gaat zo snel
één maand geleden
Hi, als je baby van rond de 6 weken even wakker is, kun je dit bijvoorbeeld doen:
één maand geleden
En dit.
Ik heb dit uit de Oei, ik groei app. Is een betaalde app (vrij duur vond ik) en er is ook een boek van. Hoor er eigenlijk alleen maar goede verhalen over.
Misschien heeft de bieb het wel staan ook? Of iemand in je omgeving?
één maand geleden
"Spelen" is inderdaad een groot woord. Ik doe vaak na het drinken, als ze nog wakker is, een beetje klieren met haar, dansen, haar lijfje bewegen, dat soort dingen, ook om een boertje naar boven te krijgen (leuker dan dat geklop, en werkt voor ons beter). Daarna blijft ze nog even rechtop zitten ivm reflux, en kijken we soms even in een contrastboekje. Als ze daarna nog wakker is, doen we soms even de tummy time op de vloer, en dan probeer ik haar vaak een beetje mijn gezicht te laten volgen, laten reageren op geluidjes, dat soort dingen. Het is dus niet echt zelf spelen, maar als ze wat langer wakker zijn (Rosie is 7 weken en is vaak 45-60 min wakker tussen voedingen) kun je wel dit soort dingen doen?
één maand geleden
Zo nu en dan neem ik voor de voeding tijd om haar op de buik te leggen en dan met een knisper boekje haar te laten volgen en kijken. Zo hebben we direct tummy time. Ik probeer dit te prioriteren omdat ze last heeft van verborgen reflux en je met tummy time het middenrif ook wat sterker maakt. Dat zou dus enigszins kunnen helpen.
Daarnaast praat ik overdag veel tegen haar. Tijdens het verschonen, tijdens de fles, wanneer ze wakker is. Wanneer zij geluiden maakt reageer ik daar op en wanneer ik zie dat ze ergens naar kijkt dan probeer ik te vertellen wat ze ziet. Ik let daarbij wel goed op signalen. Als ze haar ogen weg draait of vermoeid begint te raken stop ik met praten en probeer ik haar in slaap te knuffelen. En ‘s nachts probeer ik zo min mogelijk prikkels te geven. Zo geef ik het verschil aan tussen dag en nacht. Hier heb ik vanaf 6 weken dan weer profijt van.
één maand geleden
Ik verbaas me hier ook over! Kindje van 5 weken slaapt, huilt of drinkt. Ze is wel eens gewoon wakker maar kan dan alleen op onze arm, ze kan niet alleen wakker liggen.
Tummy time is denk ik ook “speeltijd” maar geen idee wanneer we dat zouden moeten doen zonder dat ze de boel onder spuugt 😅
één maand geleden
Reactie op L1310
Spelen is echt maar heel minimaal op deze leeftijd he. Even een praatje mak ...
Ik vind tijdens het verschonen het meest logische moment op deze leeftijd trouwens. Dan pak ik er nog wel eens een rammelaar of een contrastkaart of zo bij. Maar ik denk dat je het vooral niet te groots moet maken voor jezelf.
één maand geleden
Hai! Mijn baby van 4w+2d ‘speelt’ met mij door de knot op mijn haar te volgen hahaha!
Ook kijkt ze graag naar contrasten. Zwart/wit ‘speelgoed’ is heel leuk voor baby’s, dat schijnen ze het beste te kunnen zien.
Dit boekje is bijvoorbeeld leuk:
Bekijk Baby ziet... - kijkboek met spiegeltje 0-6 maanden op:
https://www.bol.com/nl/p/baby-ziet-kijkboek-met-spiegeltje-0-6-maanden/9200000022206033?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
één maand geleden
Wij doen contrast boekjes, in de box met een mobiel, dansen, zingen, tummy time. Waarschijnlijk speel je veel meer met je baby dan je door hebt omdat je het misschien niet als spelen ziet. Als mijn zoontje moppert en ik hem niet in slaap gewiegd krijg dan ga ik namelijk altijd een beetje door de kamer wandelen en zing ik er een beetje bij en dat kun je dan ook al spelen noemen.
25 dagen geleden
Echt iedereen zo bedankt voor jullie reacties!! 💖 voel me nu zoveel minder onzeker en wat ook hier werd gezegd, onbewust deed ik al meer speeltijd met hem dan ik doorhad. Of niet dat dat er onder viel.
We hebben gister een mobile boven zijn nestje en zo’n contrastboekje van een vriendin gekregen 💕 jullie antwoorden en tips betekenen veel voor me! Liefs van ons
25 dagen geleden
He! Heel herkenbaar, mijn baby (3 weken) heeft ook geen speeltijd. Als hij wakker is dan huilt hij, drinkt hij of heeft hij zo een pijn vanwege zijn maag/darmen. Voor dat laatste lopen we al bij de kinderarts, waarschijnlijk koemelkallergie. Maar speeltijd is ook hier heel ver te bekennen. Toevallig vroeg ik het gisteren op het CB en het was niet erg. Tijdens het flesje voeren kan je eventueel wat contact maken of met verschonen wat tummy tijd. Maar ook dat gaat hier met gehuil. Komt goed, ik bedenk maar zo alles is een fase.. die hopelijk niet al te lang duurt!