8 Reacties
12 dagen geleden
Ik ben van de week voor het eerst weer gaan sporten. Ook 8 weken na mijn bevalling. Heb een schema laten maken door mijn sportschool om rustig op te bouwen. Heb een sportschool met begeleiding.
Op de loopband doe ik een interval met om de minuut een snelheid van 5,3 en 5,8 helling niet hoger dan 7
Buikspieren /crunch ligt in gewicht en niet vasthouden (te veel aanspannen) tijdens de oefening.
Voor ieder lichaam uiteraard anders, maar dit schema zal ik de komende 6
Weken volgen en erna wordt er weer een nieuw schema gemaakt.
12 dagen geleden
Hai! Goed dat je het sporten weer wilt oppakken.
Allereerst raad ik altijd iedereen aan om sowieso langs de Bekkenfysio te gaan. Alles even laten controleren, voordat je gaat sporten.
Daarnaast adviseer ik het programma van ‘sterkher’. Heel fijn, staan precies oefeningen in die je dus mag doen. Zowel voor thuis sporten als in de sportschool.
Succes!
12 dagen geleden
Heb je al nacontrole gehad bij je vk waarbij ze je diastase ook hebben gecheckt? Dan weet je een beetje hoe je buik ervoor staat. Zo niet zou je dat misschien ook kunnen vragen bij de bekkenfysio? Ik weet niet zeker of ze dat doen.
Ik ben weer begonnen met Pilates wat erg fijn is. De grote oefeningen voor de rechte buikspieren doe / mag je nog niet, maar kleintjes al wel zoals het kantelen van de bekken.
Heerlijk dat je weer aan de slag wilt. Succes!
12 dagen geleden
Reactie op Lore_A
Ah wat chill! Ik sport bij de basic fit, dus daar helaas geen begeleiding n ...
Ik mocht het gaan proberen maar zeker niet te zwaar en niet vasthouden tijdens de oefening. Dus heb het gewicht op minimaal staan
10 dagen geleden
Reactie op MamaJ2009
Heb je al nacontrole gehad bij je vk waarbij ze je diastase ook hebben gech ...
Hi! Ik laat mijn diastase bij de bekkenfysio checken, daar heb ik ook nacontrole. Heb gister even telefonisch een afspraak gehad. Zij vertelde inderdaad ook dat zware oefeningen voor de rechte buikspieren nog niet mogen, pas na 3/4 maanden. Zo jammer, heb echt weer zin om mijn buik te trainen haha!
Pilates is ook erg lekker, jij ook succes!