Dag mama’s,
Ik ben bijna 6 weken geleden bevallen (met een spoedkeizersnede). Er is mij verteld dat het herstel van de keizersnede minimaal 6 weken duurt. Daarna zou ik rustig weer mogen opbouwen. Ik heb met 4 weken een telefonisch consult met de gynaecoloog gehad en die vertelde hetzelfde. Een soort eindcheck komt er in principe niet.
Ik vind het heel lastig merk ik. Ik zou graag van iemand horen hoe m’n lichaam er aan toe is. Hoe is het met m’n bekken? M’n buikspieren? M’n wond(en)? Ik heb overigens geen klachten oid. Maar ik vind het lastig bepalen wat ik wel en niet kan/mag doen om weer fit te worden. Wat achtergrond: voor m’n zwangerschap liep ik 3x per week hard (20-30km per week). Ik zou het hardlopen graag weer oppakken, maar vanaf wanneer mag dat? Op internet lees ik bijvoorbeeld na 12 weken pas.
Ik merk gewoon dat ik behoefte heb aan een soort medische check en een advies voor het opbouw van sporten, maar dergelijke nazorg is er volgens mij niet echt. Herkennen mama’s dit? Hoe pakken jullie dit aan? Ik ben benieuwd ❤️