4 Reacties
één maand geleden
Jeetje wat vervelend! Ik voed altijd in de madonna houding, en mijn zoontje spuugt ook regelmatig, maar wel minder dan bij jou. S nachts slaapt hij vaak op mijn borst (chest to chest) en als hij dan wakker word en wil voeden leg ik hem soms zo aan als op het plaatje, ook als ik denk dat hij dan misschien wat minder spuugt. Volgens mij wel handig idd omdat ze dan wat meer rechtop blijven. Het is even zoeken naar hoe het prettig is, en even op letten dat de baby goed ademhaalt met het neusje enz. Maar het werkt :-).
één maand geleden
Ik kreeg deze houding ook aangeraden ivm snelle toeschietreflex. Ik krijg het niet zo plat, maar lig wel wat achterover en dan de baby schuin over mij heen. Maar misschien is dat gewoon omdat ik best een grote baby heb en recht zoals bij het plaatje fysiek niet past.
Wat ik ook wel heb gedaan is na een paar minuten al stoppen met drinken, zodat ze niet het maagje overvol krijgen.
Je kan nog afwisselen met echt rechtop houden of wat meer liggen. En vooral veel doeken paraat houden. Het spugen zou in principe geen zeer moeten doen, zeker als het kort na de voeding eruit komt. Ze schrikken er alleen van, en het is vervelend voor jou en baby om weer schoon te worden steeds.
Het spugen nam hier met een week of 5 af, en gebeurt nu nog maar 1x per dag meestal. Of dat ligt aan de voedingshouding, of de melkproductie, of dat mijn kindje het gewoon beter binnen kan houden weet ik niet.
Succes!
één maand geleden
Wat heftig zeg! Mijn dochtertje spuugt (of inmiddels spuugde) ook veel. Maar niet zo erg als bij jou..
Ik voed nu inderdaad zoals op het plaatje afgebeeld staat. Of een soortgelijke houding. Zelf naar achter leunend en de baby verticaal of zelfs een beetje naar voren leunend. Zodat de melk met de zwaartekracht er niet uit spuit. Dit lijkt bij ons heel goed te werken. Ook laat ik haar regelmatig tijdens de voeding boeren, daarna drinkt ze weer verder. En ik geef nog maar 1 borst per keer zodat ze niet 2x het harde toeschietreflex heeft waardoor ze weer verslikt.
Tot slot hou ik haar na de voeding minstens 20 minuten rechtop.
Sterkte!
één maand geleden
Hier ook zo! Hier hoor je haar ook echt naar adem snakken... doodeng vind ik het... alleen komt het er bij haar niet uit maar je hoort het wel echt omhoog komen