7 Reacties

8 dagen geleden

En als je met hem naar bed gaat rond 8/9 uur? Lichten uit en geen prikkels? Onze kleine clustert ook elke avond, maar zodra we naar boven gaan in bed, laat ik haar nog 1x voldrinken en leg haar dan in de cosleeper, ze slaapt dan vrijwel meteen in voor de rest van de nacht tot 4 uur zoiets.

8 dagen geleden

Reactie op danoontje1998

En als je met hem naar bed gaat rond 8/9 uur? Lichten uit en geen prikkels? ...
Dat wil ik morgen proberen idd. Hij lijkt behoorlijk overprikkelt. Nu om half 10 naar bed. Helaas slaapt meneer ook niet meer echt lang door.

8 dagen geleden

Reactie op danoontje1998

En als je met hem naar bed gaat rond 8/9 uur? Lichten uit en geen prikkels? ...
Hier een zelfde ervaring idd! Ik begon op een gegeven moment de indruk te krijgen dat de onrust vooral voortkwam uit vermoeidheid. Ik begon met rond half 9 naar boven en slapen, inmiddels is dat ergens tussen 7 en 8 al. Duurt daarna overigens nog even voor ze daadwerkelijk slaapt. Maar de donkerdere omgeving (alleen nachtlampje aan) maakt haar al een stuk rustiger. Zelf lekker een boek mee en lezen 😉

8 dagen geleden

Reactie op RN-J

Hier een zelfde ervaring idd! Ik begon op een gegeven moment de indruk te k ...
Ik ga het idd vervroegen. Dank. Heb alleen 1 beperking en dat is een peuter die naar bed moet en aandacht wil. Morgen ga ik 9 uur proberen. Vandaag half 10 gedaan en zowaar sliep hij om half 11 🙏

8 dagen geleden

Herkenbaar hoor en met de tweede nu weet ik uit ervaring dat er rond 3 maanden ineens een knop omgaat en er ritme komt. Houd vooral vol zou ik zeggen en maak het je zo gemakkelijk mogelijk. Hier ook de kleine is nu 10 weken en van clusteren tot 23/24 verschuift dit de laatste dagen naar 24/01 uur maar er komt uiteindelijk ritme in 🙏

8 dagen geleden

Reactie op Bgdw

Herkenbaar hoor en met de tweede nu weet ik uit ervaring dat er rond 3 maan ...
PS: en daarmee slaapt ze sinds 5/6 weken door tot in ieder geval 6.30/7 maar meestal als ze tot laat clustert rekt ze het door tot 9/9.30 uur. Dus dat is dan wel weer een geruststelling dat ze het nodig hebben en zelf bepalen om zo de nacht door te kunnen komen denk ik?

8 dagen geleden

Reactie op Bgdw

PS: en daarmee slaapt ze sinds 5/6 weken door tot in ieder geval 6.30/7 maa ...
Wow! Hier wordt meneer juist eerder wakker dan een paar weken terug. Ik houd nog even vol 🙏