37 Reacties

één maand geleden

Ooo wat heftig!! Ik heb geen idee en heb zoiets ook nooit meegemaakt maar wilde je even wat liefde sturen, want dit lijkt me zo erg.. gelukkig is het goed gekomen, en hopelijk gebeurt het niet nog een keer. Ik wens je heel veel sterkte om van de schrik te bekomen 💙🩵

één maand geleden

Ik had vanmorgen exact hetzelfde. Onze dochter is net een maandje oud. Ze had last van vastzittend slijm, dit lukt haar niet om kwijt te worden. Tijdens het verschonen vanmorgen was ze zo vol gelopen dat ze hierin stikte. Ik heb haar toen ook in paniek opgepakt en mijn man wakker geroepen. Hij heeft haar op haar rug geklopt, en ik heb ondertussen de dokterswacht gebeld. Ze liep rood aan, versteef en stopte met ademhalen. Ik vond het ook zo eng. Uiteindelijk liep het slijm eruit en begon ze te huilen. Hele opluchting. Wij moesten wel vrij vlot naar de dokterswacht komen, daar is ze gecheckt. Haar longen etc klonken goed, en haar temperatuur was ook goed. Eigenlijk een gezonde baby dus, maar die haar slijm niet kwijt kon worden. Ze heeft ook vaak na de voeding (ik geef gekolfde borstvoeding) dat ze hierbij slijm overhoud in haar mond. Wij kregen de tip na iedere voeding een theelepeltje water in de mond te geven, zodat ze dit even kan spoelen als het ware. We hebben dit vandaag dus gedaan, en het lijkt wel te helpen. Ik snap je angst volkomen. Ik kan nu ook niet slapen, ben erg alert op haar ademhaling.

één maand geleden

Ohh wij hebben helaas een soortgelijk verhaal meegemaakt en hadden wel 112 gebeld. We zijn 2 nachten in het ziekenhuis verbleven en (gelukkig!!!) is er niets onderliggends uitgekomen en bleek het bij ons zoontje een ademstop te zijn geweest. Heftig en heel erg schrikken!

één maand geleden

Reactie op 19sept2024

Ohh wij hebben helaas een soortgelijk verhaal meegemaakt en hadden wel 112 ...
Ik snap heel goed dat de angst erin zit bij jou en dat je echt weer vertrouwen moet krijgen. Sterkte hoor!! En neem de tijd ervoor.

één maand geleden

Wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Ons eerste zoontje had heel veel last van reflux en wij maakte dit helaas de eerste 2/3 maanden bijna wekelijks mee. Heb echt een paar keer gedacht dat hij dood ging zo paars liep hij aan 😔. Probeer in het vervolg je kindje op de zij te leggen. Zo komt het slijm/melk er het makkelijkste uit en je ziet precies wat er gebeurd. Ga ook niet kloppen maar wrijf van beneden naar boven op de rug. Snap dat je denkt ik durf niet meer te slapen maar ik slaap best diep en hoor mijn kinderen altijd als er iets is, daarvoor ben je moeder 🤗. Ik hoop dat je het nooit meer meer hoef te maken maar weet dat voordat hij "stikt" hij een bepaald geluid maakt. Moeilijk om uit te liggen wat voor geluid, een soort van snakken naar adem/hikje zonder de hik. Mijn zoontje leeft nog haha dus weet dat ondanks we dit +/-15x hebben meegemaakt het altijd goed is gekomen 😉

één maand geleden

Pff, wij hebben dit vannacht ook weer meegemaakt. Mijn dochter had gisteren sowieso haar dag niet, heel veel huilen, alleen maar willen drinken en vervolgens alles weer uitspugen en niet kunnen/willen slapen. Kortom: het was gisteren écht een pittige dag. Ze heeft rond 23.00u haar laatste voeding (bv) gehad en is daarna in een diepe slaap gevallen, maar werd een paar uur later op dezelfde manier wakker hoe jij het hierboven beschrijft. Dood en doodeng, ik heb haar het grootste deel van de nacht bij mij genomen omdat ik haar gewoon niet alleen wilde laten slapen. Het is vaker voorgekomen en het CJG geraadpleegd, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Welke stappen heb jij ondernomen? Ik ga zo maar eventjes de huisarts bellen..

één maand geleden

Reactie op Roosje833

Pff, wij hebben dit vannacht ook weer meegemaakt. Mijn dochter had gisteren ...
Ohhhh wat erg ja ik snap je precies, gelukkig is het wel goed gekomen met dr 😓❤️. Ja ik kan komende maandag pas terecht bij de huisarts en ik moet toevallig gelijk erna naar het CB. Eerder kon het niet 🫤. Dus ik hoop dat het niet nog een keer gebeurt deze week want dan ga ik nog een keer bellen dat ze hem nu direct gaan helpen en dit keer minder vriendelijk. Ik heb veel zitten lezen en het lijkt erop dat hij heel erg reflux heeft als ik zo die symptomen lees, en ik denk dat hij ook slijmpjes heeft achter in zijn keeltje en dat wanneer er melk of iets omhoogschiet dat het opgehoopt wordt in zijn keel en hij dan zon stik aanval krijgt. Ik las op een ander topic met een soortgelijke situatie dat een mama het advies kreeg om voor de nacht voeding Otrivin neusspray te gebruiken om de luchtweg vrijer te maken, ookal zijn ze niet perse verkouden. Dus dit ga even navragen. Er zijn wel al 2 mensen in mijn omgeving die astma zeiden maar daar ben ik niet zo bekend mee. Toch ga ik beide voorleggen en kijken wat er uitkomt bij hun. Ik zal hun antwoord/advies volgende week hier delen voor de andere mama’s die zoiets vreselijk engs meemaken. Voor nu houdt ik hem langer dan normaal rechtop na de voeding en doe ik hem ondanks hij het inbakeren eigenlijk nog nodig heeft voor zijn drukke armpjes toch in een slaapzakje, dat mocht het nog eens gebeuren, stel in de nacht en ik het niet direct hoor, dat hij wel bewegingsvrijheid heeft. Ook heb ik de poten van zijn bedje nog hoger gezet dan ik ze al had. Tot nu toe gaat het goed. De vorige keren dat het een soort van gebeurde heb ik ook met hem geslapen uit angst, maar nu wil ik dat echt niet meer nu hij beweeglijker is en soms op zijn zij rolt al. Ik hoop voor jou en je kleintje dat het niet meer gebeurt. Ik zal er op terug komen als ik bij de dokter en CB ben geweest ☺️

één maand geleden

Reactie op Mommytobe1008

Wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken. Ons eerste zoontje had heel ...
Oh echt wat vreselijk, maar ik ben blij dat het goed is gekomen met je zoontje. Ja dat op de zij en wrijven heb ik ook eventjes geprobeerd geloof ik maar het was zó hectisch op dat moment

één maand geleden

Reactie op 19sept2024

Ohh wij hebben helaas een soortgelijk verhaal meegemaakt en hadden wel 112 ...
Oh wat vreselijk! Gelukkig is het wel goed gekomen 😓❤️

één maand geleden

Reactie op jrElisah

Ik had vanmorgen exact hetzelfde. Onze dochter is net een maandje oud. Ze h ...
Oh verschrikkelijk! Gelukkig is het goed gekomen. Dat met het water is ook een goeie willicht. Ik hoop dat het niet meer voorvalt 😓🤍

één maand geleden

Reactie op Saschamols

Ooo wat heftig!! Ik heb geen idee en heb zoiets ook nooit meegemaakt maar w ...
Dankjewel wat lief! 🥹🤍

één maand geleden

Hee wat super naar om mee te maken! Goed dat je toch even naar de huisarts gaat ❤️ sommige baby's hebben 'breath holding spells', dat kan geen kwaad maar ziet er heel eng uit. Weet natuurlijk niet of dat bij jouw kindje zo is, maar misschien zou je eens kunnen opzoeken of je het herkent? Er zijn vast tips te vinden hoe je ermee om moet gaan mocht dat zo zijn!

één maand geleden

Mijn schoonouders hebben vrienden en daar de dochter van hebben ook zoiets iets mee gemaakt en hun kindje heeft dit vaker gehad en die heeft holding breath syndroom misschien kun je dat is opzoeken ook heeft zei reflux hun hebben toen wel daar en nachtje voor in het ziekenhuis gelegen en toen bleek dat eruit te komen inmiddels lijkt het nu wel minder te worden.. het is echt schrikken en heel heftig hopelijk blijft hierbij en hoef je dit niet nogmaals mee te maken!!

één maand geleden

Mijn ouders hadden dit vroeger met mijn zus meegemaakt. Kraamzorg was er toen nog en die heeft direct me zus onder de koude kraan gezet. Daarna kon ze weer ademen. Dus misschien dat dat voor de volgende keer een snelle oplossing is. Hopelijk gebeurt het natuurlijk niet meer, maar wie weet heb je er wat aan

één maand geleden

Bij mijn eerste kindje dit meegemaakt... Schrok me kapot was gelukkig 1 x maar daarna durfde ik hem niet meer alleen te laten... Ook hulp voor gezocht voor mezelf daarna zodat ik er mee kon omgaan.. mijn kleinste nu die stikt vaak nog in ze voeding kan ook uren daarna zijn.. en dan triggerd soms weer na dt ene moment met me oudste .. Blijkbaar was vannacht weer onze jongste aan stikken in ze voeding en heb ik hem zonder dat ik het doorhad omhoog gehouden zei mijn man...weet er niks meer van... Me ergste nachtmerrie dat ik het dus niet hoor... Je bent hier zeker niet alleen in ... Zo naar allemaal...

één maand geleden

Reactie op GLJM93

Hee wat super naar om mee te maken! Goed dat je toch even naar de huisarts ...
Ah inderdaad ik heb er ook wel eens van gehoord. Goeie, die ga ik ook zeker voorleggen. Dankjewel 🤍

één maand geleden

Reactie op Sylvanaaww

Mijn schoonouders hebben vrienden en daar de dochter van hebben ook zoiets ...
Oh gelukkig dat het minder is geworden bij dat kindje. Ja ik heb er wel eens van gehoord inderdaad. Ik ga het zeker bij de dokter voorleggen ook. Dankjewel 🤍

één maand geleden

Reactie op Deedee1990

Mijn ouders hadden dit vroeger met mijn zus meegemaakt. Kraamzorg was er to ...
Oh verschrikkelijk zeg! En wel een fijne tip misschien, dankjewel! 🤍

één maand geleden

Reactie op pegg1989

Bij mijn eerste kindje dit meegemaakt... Schrok me kapot was gelukkig 1 x m ...
Oh jeetje wat naar. Echt verschrikkelijk, ik vond het ook zo erg. Hopelijk gebeurt het niet meer 😓

25 dagen geleden

Reactie op xdelishaa

Oh wat vreselijk! Gelukkig is het wel goed gekomen 😓❤️
Ja echt zo naar om te zien. Hoe gaat het met jou en hoe is het nu bij jullie?