37 Reacties
25 dagen geleden
Reactie op xdelishaa
Ja gelukkig nu goed en het is niet meer voorgevallen ☺️ *even afkloppen
Oh gelukkig en hopelijk blijft het zo. 🍀🤞
20 dagen geleden
Even terugkomend op het voorval, ik zou nog even laten weten als ik bij de huisarts was geweest. Huisarts alles uitgelegd en omschreven en zij denkt aan brue. We zijn daardoor doorverwezen naar de kinderarts waar ik vrijdag een afspraak heb staan. Ik heb even een foto bijgevoegd over de betekenis van brue. Ik denk zelf dat de oorzaak hiervan door reflux komt omdat hij die symptomen steeds geeft. Als dat vastgesteld kan worden dan kan het ook behandeld worden. Ik moet nu in ieder geval Nutriton (johannesbroodpitmeel) gaan toevoegen aan zijn kunstvoeding om zijn voeding wat dikker te maken. Ook zei de huisarts dat het slecht was van de spoedpost zei dat we niet langs hoefden te komen omdat een kinderarts bij zoiets een kindje vooral met zon jonge leeftijd gelijk erna wilt zien en bekijken. Nu is het 1,5 week later en heeft het dus eigenlijk niet veel zin meer maar toch willen ze dat ik deze week nog kom. En gelijk als het weer gebeurt natuurlijk. Ik hoop jullie mama’s een beetje geholpen/geïnformeerd te hebben met de info die ik heb gekregen. Ik zal na vrijdag nog even laten weten wat de kinderarts heeft gezegd/gedaan ☺️!
20 dagen geleden
Ik heb dit ook meegemaakt met mijn zoon. Hij heeft last van verborgen reflux. Bij hem kwam er spuug omhoog. Hiervan schrok hij/ deed zeer en ademde in waardoor hij geen lucht meer kreeg (hij kreeg zelf een beetje blauwe lippen). Ik was op dat moment alleen thuis. Direct op zijn zij gedraaid en over zijn rug gewreven. Hij begon toen gelukkig te huilen. Uiteindelijk ook helemaal kapot daardoor en in een diepe slaap gevallen. Ik laat hem sindsdien niet meer alleen op zijn rug. Hij slaap met een speciaal zijligkussen op zijn zij. Mocht er dan spuug omhoog komen, kan dit eruit lopen. Hij heeft het nog wel eens, maar niet meer zo erg als die ene keer.
20 dagen geleden
Reactie op thessa22
Ik heb dit ook meegemaakt met mijn zoon. Hij heeft last van verborgen reflu ...
Oh verschrikkelijk 😥, ja ik heb hem wel gewoon in zijn bedje op zijn rug in een slaapzakje en heb het bedje nog schuiner gezet. Ik durf hem zelf niet op zijn zij te leggen omdat ik dan weer bang ben dat hij met zn gezicht in het matras of dergelijke gaat. Maar als dat voor jou gewoon probleemloos gaat is dat super fijn natuurlijk! ☺️
20 dagen geleden
Reactie op xdelishaa
Oh verschrikkelijk 😥, ja ik heb hem wel gewoon in zijn bedje op zijn rug i ...
Ja snap ik! Daarom gebruik ik nu dit kussen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/bimbelboo-zijslaap-kussen-baby-zijligkussen-baby-incl-wasbare-hoes-0-tot-6-maanden-rolkussen-slaapkussen-kraamcadeau-baby-kussen-plat-hoofd/9300000172147490/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000172147490&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA_qG5BhDTARIsAA0UHSJDSed1vPC5hzuaJyDET2uOjmTt04OimA-sFIWhdgoD9RpKrmwGOFMaAikgEALw_wcB
Deze kwam ik ook tegen en is ook onderzocht op veiligheid:
https://www.varilag.de/nl/product/positioneringskussen-voor-zuigelingen/
Alleen vrij duur 😅 Wie weet wil iemand er iets mee. Ik was heel blij met de tip. Ook om afplatting van het hoofdje tegen te gaan.
19 dagen geleden
Reactie op thessa22
Ja snap ik! Daarom gebruik ik nu dit kussen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/bi ...
Hmmm, het lijkt me wel echt handig want de kleine man houdt er wel van om op zijn zij te liggen en nu moet ik hem altijd vasthouden een deken achter zijn ruggetje oprollen. Alleen ben je niet bang dat hij daar op door rolt? Denk dat die onderste zo duur is omdat je hem daar kan vastmaken
19 dagen geleden
Jeetje wat heftig! Kan mij voorstellen dat slapen nu heel eng is. Ik heb zelf laatst zo'n sensormatje gekocht die afgaat wanneer de ademhaling stopt. Misschien helpt dit een beetje om zo weer te durven te slapen? Het is natuurlijk geen garantie, maar alle beetje helpen..
19 dagen geleden
Reactie op xdelishaa
Hmmm, het lijkt me wel echt handig want de kleine man houdt er wel van om o ...
Onze zoon slaapt er top in. Hij is nu 9 weken oud en rolt er niet overheen. Misschien dat het anders wordt wanneer hij groter en sterker is. Dit werkt voor ons in ieder geval heel goed. Daarnaast staat zijn bedje iets schuin omhoog vanwege de reflux. Doe vooral wat goed voelt voor jou en wat werkt voor jou kindje.
19 dagen geleden
Pff hier ook hetzelfde met vastzittend slijm. Mijn zoontje heeft nu bijna 2 weken een nare hoest met vastzittende slijm. Soms lukt het hem niet om het slijm op te hoesten en dan stikt hij bijna. Ik ben bij de huisartsenpost en de huisarts geweest en zij zeggen precies hetzelfde. Longen zijn schoon en temperatuur is gewoon goed. Hij moet gewoon uitzieken. Ik durf hem nu niet meer alleen te laten en in de nacht slaap ik bijna niet omdat ik bang ben dat hij weer stikt.
19 dagen geleden
Wij hebben vorige week precies hetzelfde meegemaakt. Gelukkig wel een HAP die ons liet komen. Onderweg naar HAP reageerde hij weer niet (was alleen), na een belletje uit de auto naar de HAP is de ambulance gestuurd om ons op te pikken/helpen.
Twee nachtjes ziekenhuis, meneertje heeft waarschijnlijk last gehad van een echte mannen verkoudheid 🫣. Daardoor kunnen ze weleens stoppen met ademen, maar schijnen het wel zelf weer op te pakken. Wij hadden als advies neusje schoonmaken voor de voeding (was licht verkouden), eerst spoelen met zout en daarna eventueel uitzuigen, zolang hij verkouden lijkt.
Hebben het gelukkig niet meer mee gemaakt.