Zojuist het engste ooit meegemaakt. Mijn zoontje van 8 weken schrok wakker uit zijn slaap en probeerde adem te halen maar het leek niet te lukken. Toen begon te spartelen en zijn oogjes werden groot van paniek. Ik pakte hem op en hield hem tegen me aan en wreef en klopte over zijn rugje, maar hij bleef spartelen. Hij begon bubbels te maken met zijn spuug wat allemaal uit zn mond liep, maar nog steeds leek hij geen adem te krijgen en ik blies daarom zachtjes in zijn gezicht maar ook dit hielp niet. Ik hoopte dat hij ging hoesten of huilen maar dit lukt hem niet. Ik heb hem toen op zijn buikje gelegd op mijn onderarm en wreef weer over zijn rug in de hoop dat er misschien slijm of melk uit zn mondje kon lopen, ook dit hielp niet. Ik ben toen in alle paniek huilend en gillend met hem naar beneden gerend naar mijn huisgenoten (want ik ben een alleenstaande mama). Ik bleef doorgaan met wrijven en kloppen over zijn rug en stond op het punt 112 te bellen, maar ineens leek het weer op gang te komen. Ik heb hem toen rechtop op mn schoot gezet en toen ging het weer beter en begon hij eindelijk een beetje te huilen. Hij keek nog even naar de tv en toen viel hij uitgeput langzaam in slaap in mijn armen. Ik heb daarna de spoedpost gebeld en na mijn hele verhaal en een waslijst aan vragen bekeken ze en luisterden ze naar hem via een live camera linkje. Ze vonden dat ze er niks mee konden omdat hij er nu goed uit zag en ook goed ademde dus ik hoef niet langs te komen. Wel moet ik terug bellen als het weer gebeurt en maandag sowieso even langs de huisarts. Nou deel ik dit met de vraag of er andere ouders zijn die zoiets engs hebben meegemaakt? Ik heb ernaar gezocht maar zag niet echt soortgelijke voorvallen dus ik voel me best alleen hierin. Ik ben achteraf heel blij dat ik toevallig naast hem zat want ik weet niet wat er was gebeurt als ik er niet was geweest. Ik durf ook niet te gaan slapen nu uit angst dat het weer gebeurt, net zat ik erbij maar wat als het weer gebeurt wanneer ik slaap. Nou moet ik wel zeggen dat het al 2 of 3 keer eerder is gebeurd dat hij zo wakker schrok en even stokte in zijn ademhaling, maar nog nooit zó erg, want die andere keren corrigeerde hij gelijk als ik hem pakte. Op het consultatiebureau zeiden ze toen ook dat het wel eens kon voorvallen als er wat melk omhoog kwam en daarna is het nooit meer gebeurt en nou vandaag ineens wel weer en ik twijfel dus of dat het ook wel is. Daarom ga ik sowieso maandag even langs de huisarts, maar ik wilde toch even mijn ei kwijt en ben benieuwd of er meerdere ouders zijn die zoiets verschrikkelijk engs hebben meegemaakt 😓.