8 Reacties
23 dagen geleden
Hoi. Wat vervelend dat je je zo voelt. Het is niet niks hoor. Het is pittig. Zou je mss fulltime willen of kunnen kolven?
Anders kan je over gaan op fles voeding. Vooral doen waar je jezelf ook goed bij voelt. Ik wens je veel succes. Het is toch een keuze die je zelf maakt. Succes gewenst🍀
23 dagen geleden
Hey! Ik herken je gevoel, enorm boos en gefrustreerd zijn van het slaaptekort en de constane energie die het trekt. Bedenk je dat dit ook weer voorbij gaat. Ja het is heel erg zwaar, maar dat gaat ook weer voorbij. Misschien is het een idee dat je voor de nacht wat flesjes kolf en dan je partner een keer de nacht laat draaien. Mijn partner neemt af een toe een nacht van mij over, dan maak ik een keer een goede nacht en dan verdwijnt al die frustratie ook direct. Het is echt vooral slaaptekort, je lichaam schreeuwt om rust. Kolf overdag ook een flesje en ga lekker een paar uurtjes de deur uit, al is het maar voor een wandeling, of lekker een paar uur helemaal zonder baby in je bed op je telefoon scrollen. Eventjes alleen zijn en uit de heisa, even opladen. Maak die tijd echt voor jezelf, je lichaam heeft dat nodig. Baby naar partner en jij even me time!
23 dagen geleden
Ik ben gestart met een combinatie van borst en flesvoeding. Dit geeft mij meer rust en werkt voor ons heel goed! Je hebt van nutrilon speciale voeding voor een combinatie met borstvoeding, ons zoontje doet het hier erg goed op.
23 dagen geleden
Ik herken veel van wat je schrijft. Mijn zoontje is vandaag ook 6 weken.
Mijn BV ging echt prima, zelfs een tijdje overproductie gehad. Echter merkte ik wel dat het kolven naast het voeden (om een voorraadje op te bouwen) niet heel goed op gang kwam. Een uurtje na de BV kolven leverde hooguit 30cc in totaal op. Niet echt motiverend.
Kreeg daarnaast ook het gevoel dat 1 borst terug liep in productie.
Maar vooral mentaal vond ik het zwaar. Ik voelde me vooral enorm schuldig en egoïstisch dat ik er überhaupt overdacht om voor mezelf te willen stoppen met BV.. Tót ik de mentale stap heb gemaakt en heb besloten om over te stappen naar kunstvoeding. Zit nu nog middenin de overgangsfase, maar ik voel me inmiddels echt goed over de keuze. Het geeft mij nu al zoveel rust.. en alhoewel het natuurlijk ergens beter voor je kindje is om BV te krijgen, denk ik dat het ook heel zwaar weegt voor je baby dat zijn/haar mama happy is.
Succes mama! Doe wat vooral goed voor jezelf voelt. Ookal is die keuze niet altijd makkelijk..
23 dagen geleden
Aah vervelend ik snap hoe je je voelt. Dit keer was mijn borstvoeding avontuur ook niet echt succesvol 🙈
Had een geplande keizersnede en daardoor was de positie van het voeden al een uitdaging ivm de buikwond en veel pijn. Daardoor al snel kloven gekregen maar gelukkig kwam de borstvoeding wel goed op gang. Doordat hij geen goede techniek met aanhappen had deed het voeden de eerste 2 min ontzettend pijn. Soms zag ik ook echt tegen een voeding op. Lactatiekundige ingeschakeld en steeds hem eraf haalde wanneer hij fout aanhapte, dit zorgde voor frustratie bij beide. Daarna kreeg ik zondag avond een borstontsteking. Had koorts, hoofdpijn en echt pijn aan mijn borst. Dinsdag kreeg ik een borstontsteking aan de andere kant. Mijn man zag dat ik eraan onderdoor ging en heeft mij gedwongen te stoppen. We hadden van tevoren afgesproken, gaat het niet stoppen.
Bij mijn eerste zoontje ben ik er echt aan onderdoor gegaan. Hij had extreme reflux (is ook opgenomen) en moest daardoor omde 2 uur voeden, daarna moest ik kolven en de gekolfde voeding vervolgens met de fles geven.
Dit heb ik weken lang volgehouden totdat ik gek werd (ook door slaaptekort) en mijn kindje heb gedropt bij mijn schoonouders en daarna ben doorgereden naar een hotel en mijn telefoon heb uitgezet😅
Laat het sub niet zover komen en als het niet gaat, gaat het niet. Maar ga er zelf aub niet aan onderdoor.
Als het aan mij lag was ik dit keer nog steeds aan het voeden maar ben blij dat ik een partner heb die voor mij een grens stelt aangezien ik dit niet kan.
Ben nu ontzettend blij dat ik gestopt ben ondanks het op dat moment het einde van de wereld leek. Heel fijn die hormonen 😂
Die wat voor jou goed voelt maar stel een duidelijke grens!
Heel lang verhaal#oops
22 dagen geleden
Ons zoontje dronk ook heel veel toen zijn tongriempje te kort was. De lactatiekundige vertelde ons, dat drinken ontzettend veel moeite kost waardoor hij zich zovaak meldt. Ook kent hij het verschil van bepaald gevoel niet. Ze kunnen vaak met een te korte tongriem niet goed aanhangen, waardoor ze weer krampjes kunnen krijgen en dit proberen te stillen door te drinken/zuigen.
Uiteraard doen waar je je goed bij voelt maar ik zou persoonlijk de behandeling afwachten. Grote kans dat hij straks om de 3 uur gaat drinken, dit was bij ons wel zo en nu zelfs al om de 4 uur. Anders kun je eventueel kolven? Of wat bijvoeden als hij zich vaker meldt?.