4 Reacties
5 dagen geleden
Hi
Ik heb mijn dochter nu sinds 2 maanden van de borst. In de nacht wilde ze echt vaak drinken was soort van gewenning/ritueel. Hierdoor werd ze vaak wakker.
Begon met nachtvoeding te vervangen met 1 fles. En dan sliep ze eerst in mijn handen. Legde ik haar daarna in bed. In de nacht wilde ze nog wel drinken dus toen gaf ik af en toe nog de borst.
Na 2 weken besloot ik, op advies, om haar in bed te leggen en fles in bed te geven (gaf ook iets meer melk). Ze viel vanzelf in slaap. En kwam pas 4/5uur later weer. Toen weer flesje tot in de ochtend en dan sliep ze na ochtend flesje nog 1 uur.
Daarna heb ik die middelste voeding niet meer gegeven. Zij is nu 13 maanden en na 12 maanden hoeven ze geen nachtvoeding meer.
Nu slaapt ze vanzelf en door tot in de ochtend. Had dit echt eerder moeten doen😅
Daarnaast overdag borstvoeding ook afgebouwd. Als ik merkte dat mijn borsten vol zaten gaf ik de borst en opgegeven moment gaan ze vanzelf ‘leger’ worden.
Weet niet of dit jou helpt maar hopelijk wel! Succes!
5 dagen geleden
Reactie op sel200409
Hi
Ik heb mijn dochter nu sinds 2 maanden van de borst. In de nacht wilde z ...
die van mij wordt ook nog heel vaak wakker om te drinken
idd een gewenning. Maar hoe deed jij dit dan? Want dan gaan ze toch veel huilen? ik wil niet laten huilen
maar hoe heb jij dat dan gedaan? Neem aan dat ze niet gelijk akkoord gaat met een fles?
5 dagen geleden
Hoi, ik ben ongeveer 2 maanden geleden gestopt. Ik gaf toen ook alleen nog de ochtend- en avondvoeding. Ik ben als eerst met de avondvoeding gestopt want dat was naar mijn idee ook meer onderdeel van het ritueel dan dat ze echt honger had. Wij hebben hem wel vervangen door een klein flesje dreumesmelk. Dat liet ik haar vader die eerste dagen doen zodat het ook niet een soort strijd werd met mij om toch liever de borst te willen. Ik heb het niet afgebouwd verder; gewoon van de een op de andere dag niet meer gedaan en zij maalde er verder niet om.
Na een 1-2 weken heb ik ook de ochtend voeding eraf gehaald. Die hebben we vervangen voor een fles dreumesmelk van 150+5. Die kreeg ze eerst bij ons in bed en inmiddels krijgt ze meestal ‘s ochtends gewoon bij haar ontbijt (boterham) een bekertje melk erbij.