7 Reacties

13 dagen geleden

Hier echt exact hetzelfde. Echt alles. Behalve dat zij niet al binnenkort naar haar eigen slaapkamer gaat.

13 dagen geleden

Ik neig wel steeds meer naar die tut gewoon eens een paar dagen wegleggen en kijken wat er gebeurt. Zowel met haar, haar broer en mezelf. Haha

13 dagen geleden

Mijn zoontje ( 2 jaar ) was ook al vrij snel van z’n speen af. Na 4 maanden had hij hem al niet meer, maar dit deed hij echt zelf. Elke keer als ik hem gaf voor het slapen gaan haalde hij hem er zelf uit. En ik gaf sowieso nooit overdag een speentje. Die bleef in het bedje.. Nu met me dochtertje ook 7 weken merk ik ook dat niet echt die zuigbehoeftr heeft. Alleen voor het slapen gaan heeft ze hem en daarna drukt ze hem eruit.. en dat laat ik dan ook zo.. Als ze hem er zelf uit drukt dan heeft ze er geen behoefte aan. Misschien alleen met inslapen. En overdag niet 😊

13 dagen geleden

Reactie op maja94

Ik neig wel steeds meer naar die tut gewoon eens een paar dagen wegleggen e ...
Ja, same! Daar zat ik ook aan te denken maar vind het ook zielig als ze het echt nodig heeft (ze is immers nog maar 7 weken) dus dacht vraag eens even hoe anderen dat doen haha.

12 dagen geleden

Je moet doen wat voor jou het makkelijkste is: helemaal stoppen of inderdaad iets minder de speen geven. Ik geef de speen als ze gaat slapen, maar als ze hem eruit duwt dan doe ik hem niet terug. Als ze geluid maakt 's nachts, probeer ik eerst te luisteren of het heel erg overstuur klinkt en of het vanzelf over gaat. Vaak gebeurt dat na een minuutje wel, en anders ga ik kijken hoe haar gezicht eruit ziet (soms maakt ze heel veel geluid maar lijkt ze er zelf geen 'last 'van te hebben). Ik kan vaak wel een beetje inschatten of ze huilt omdat het tijd is voor voeding of dat ze dit net gehad heeft en het iets anders is...

12 dagen geleden

Reactie op vbtk-jans

Je moet doen wat voor jou het makkelijkste is: helemaal stoppen of inderdaa ...
Dank voor je reactie! Hoe troost jij haar als ze in de nacht huilt? Nu is de speen vaak voldoende, maar pak haar liever niet op omdat ze dan nog meer wakker wordt.

11 dagen geleden

Reactie op KVD91

Dank voor je reactie! Hoe troost jij haar als ze in de nacht huilt? Nu is d ...
Ik denk dat wij een makkelijke baby hebben: als ze huilt, dan wil ze drinken. Bij het wegleggen is ze wel soms onrustig, dan zit ik er naast en houd ik haar hand vast of streel ik haar. Soms wat tegen haar praten of zingen. En soms even de speen erin. Als het huilen echt overgaat naar krijsen en niet stopt, dan pak ik haar wel uit de wieg en ligt ze even bij mij om in slaap te vallen.