8 Reacties

18 uur geleden

Geen tips, wel herkenning. Ik vergeet het ook regelmatig. Wel wil mijn zoontje nu de laatste dagen de tandpasta van de tandenborstel af eten. En daarna houdt hij zijn mond stijf dicht, dus echt poetsen lukt hier ook niet. Ik doe het ook nog steeds op de commode omdat in de badkamer nog niet echt gaat (kan nog niet echt stabiel staan en zitten in de wasbak gaan bij ons ook niet). Dus ik ben ook benieuwd naar tips hoe je dat mondje open krijgt 馃ぃ馃ぃ

18 uur geleden

Hier gaat het tandenpoetsen erg moeizaam, hij vertikt het en is echt dramaaaa. Ook niet met een filmpje erbij, of boekje, speelgoed ect niks wil helpen. Maar los van dat 1 keer per dag is prima op deze leeftijd. Als ze 2jaar zijn moet je pas 2 keer poetsen per dag 馃槉

18 uur geleden

Hier ook heel erg zoekende, ik geef haar zelf de tandenborstel en help dan een beetje voor zover ik dat mag zonder dat het een ruzie wordt. Ik heb de tandarts gevraagd en die zegt 1x per dag de tandpasta in de mond is voor nu al een begin. Ik probeer het leuk te houden en hoop dat ze er zelf steeds handiger in wordt, we zingen een liedje en kijken in de spiegel en ik poets ook vaak mijn eigen tanden zodat ze het kan afkijken.

17 uur geleden

Hier gaat het super goed. We drinken alleen nog melk bij het avondeten dus tegen bedtijd kunnen we gerust poetsen. Zolang onze zoon zijn tube tandpasta krijg mag ik zijn tanden poetsen. Op gegeven moment wil hij het wel zelf doen. We hebben elektrische van luvion.

16 uur geleden

Reactie op Mommytobe1008

Hier gaat het tandenpoetsen erg moeizaam, hij vertikt het en is echt dramaa ...
Ik herken onze zoon hier heel erg in. Het is echt krijsen en huilen of mondje op elkaar. Tegenwoordig heeft hij door dst als hij stil is ik ook niet kan poetsen. We poetsen sowieso 1 keer meestal 2 keer. Maar toch omdat het altijd zo'n gevecht is en de voortanden bijna niet te poetsen zijn hoe hij weg robeerd te komen.op advies hem in de houdgreep nemen werkte eerst wel maar nu ook niet meer. (Lees trappen in m'n gezicht bril van m'n neus, waardoor het bijna n gevecht word) Hierdoor zag ik dit weekend dus tandplak op zijn voortandjes boven zitten die ik er bijna niet af kan poetsen. Ik wil deze week met hem naar de tandarts (mondhygi毛nist) om op controle te gaan en wellicht het velletje tussen bovenlip en verhemelte te laten knippen. In de hoop dat het daarna beter word. Hierdoor gaat hij n bezoek aan de tandarts natuurlijk traumatisch ervaren. En vraag me af of hij 眉berhaupt in zij n mondje laat kijken... Ik houd me hart vast voor wat komen gaat ik voel me echt hopeloos...en schuldig tegenover 1.5 jarige zoontje

16 uur geleden

Hier is het gebit compleet (op de kiezen na die ze rond 2,5-3jr krijgen) Maar poetsen zit wel in systeem. Wij poetsen beide kinderen beneden. Vaak ligt hij op de grond, hoofd tussen mijn benen en de armen opzij onder mijn benen, dus hij kan niet echt een kant op 馃構 dan kunnen we er net wat beter bij. En we zingen standaard een liedje over tandenpoetsen.

3 uur geleden

Ik heb melk drinken om gedraaid, eerst drinken dan poetsen! Ene keer gaat beter dan andere keer

1 uur geleden

Reactie op NikkiFloor

Ik herken onze zoon hier heel erg in. Het is echt krijsen en huilen of mond ...
Ach dit klinkt echt heel naar 馃槩 Ik krijg het hier ook niet voor elkaar om hem in de houdgreep te nemen. Ons beertje is echt heel sterk en idd schoppen krijsen en helemaal rood tot bijna zweten aan toe. Ik trek dat niet 馃樁 Zou dat de oplossing zijn denk je? Om dat weg te laten knippen.