30 Reacties

één maand geleden

Bij ons op het consultatiebureau hebben ze gezegd dat er op dit moment maximaal 6 uur tussen de voeding mag zitten. Dus heeft temaken met het glucose gehalte wat anders teveel kan dalen. De hersenen van je baby hebben glucose nodig als brandstof. Vaak na 3 maanden zul je zien dat er steeds meer uur tussen de voeding in de nacht komt te zitten. Jouw kleintje heeft deze voeding op dit moment nog hard nodig.

één maand geleden

Als je kunstvoeding geeft, zou je kunnen kijken of je de flessen wat kan ophogen indien hij nu alles op drinkt en niet veel teruggeeft. Sinds ons kindje toe was aan meer, laat ze er 5/6 uur tussen zitten.

één maand geleden

Om de 3 uur is echt heel normaal op deze leeftijd en kan ook nog even duren (hoeft natuurlijk niet, maar kan wel). Die van mij is ook 5 weken en komt snachts soms zelfs nog om de twee uur.

één maand geleden

Reactie op KVD91

Als je kunstvoeding geeft, zou je kunnen kijken of je de flessen wat kan op ...
Ja ik geef nu sinds twee dagen met het laatste avond flesje 120cc ipv 110 derest van de dag is het 110cc maar merk geen verschil tot nu toe 😅

één maand geleden

Gewoon accepteren 😉 het is heel normaal! Komt vanzelf wel dat er meer uur tussen komt.. vannacht kwam onze kleine om 2 uur en toen om 6 uur.. ( is nu 6 weekjes) verschilt echt per nacht bij ons .. ene keer laat die er 5/6 uur tussen soms maar 3 uur... ☺️

één maand geleden

Waarom wil je dit veranderen? Is toch heerlijk dat hij in zo een ritme zit om de drie uur….

één maand geleden

Reactie op juiceee

Waarom wil je dit veranderen? Is toch heerlijk dat hij in zo een ritme zit ...
Jaa… maar ik doe vaak een uur elke keer erover waardoor gewoon echt te weinig slaap😅 verschonen, flesje geven, boertje en daarna in zijn bedje in slaap brengen

één maand geleden

Reactie op pegg1989

Gewoon accepteren 😉 het is heel normaal! Komt vanzelf wel dat er meer uur ...
Jaa hij sliep juist in de eerste weken meer door 😅

één maand geleden

Wij verschonen sinds de week na de kraamweek niet meer 's nachts, tenzij hij gepoept heeft. Door het verschonen was hij klaarwakker. Als ze door gaan slapen, verschoon je ze ook niet s nachts, die luiers kunnen het prima aan!

één maand geleden

Accepteren! Hoort erbij!

één maand geleden

Reactie op Mama van Dean

Jaa… maar ik doe vaak een uur elke keer erover waardoor gewoon echt te wein ...
Verschonen kan je al weg laten... zoals hier al staat als ze doorslapen verschoon je ook niet... daardoor worden ze al minder wakker. Flesje ook geven in her donker een klein zacht lampje dat je net genoeg ziet...

één maand geleden

Reactie op momofpremies

Verschonen kan je al weg laten... zoals hier al staat als ze doorslapen ver ...
Als ze doorslapen missen ze ook een voeding hè, dus komt er ook minder in de luier. Kans is wel groter dat hij doorlekt als je hem niet verschoont en wel voeding geeft.

één maand geleden

Reactie op Mama van Dean

Ja ik geef nu sinds twee dagen met het laatste avond flesje 120cc ipv 110 d ...
Wij geven overdag 120cc en kregen als tip om de laatste avondfles bijv. 150cc te doen en dan in de nachtvoeding 90cc. En dan op later moment 180 cc en 60 cc. Denk dat het verschil tussen 110cc en 120cc te klein is.

één maand geleden

Hoort erbij, ben ik bang. 🙈 Ben zelf ook geen fan van nachtvoedingen, maar probeer er gewoon fijne momenten van te maken. Samen nog wat knuffelen, beetje kletsen tegen haar. Soms slaapt ze door, soms wordt ze wakker elke 3 uur. Mijn man en ik wisselen af met het geven van de fles. Luiertje verschonen slaapt ze doorheen (ik laat het groot licht uit).

één maand geleden

Reactie op LvD23

Wij verschonen sinds de week na de kraamweek niet meer 's nachts, tenzij hi ...
Domme vraag misschien.. Maar hoe weet je dat hij gepoept heeft zonder te checken?

één maand geleden

Reactie op KVD91

Als ze doorslapen missen ze ook een voeding hè, dus komt er ook minder in d ...
Inderdaad. Mijn zoon lekt vaak door als we een verschoonbeurt overslaan maar wel voeden. Niet als ie uit zichzelf langer ertussen laat. Maar mijn beide kinderen plassen veel 's nachts. 😅 Iedere 3 uur is heel normaal. Sommige mensen hebben geluk dat hun kind al langer ertussen laat op deze leeftijd maar de meeste baby's moeten 's nachts gewoon regelmatig drinken. Het hoort erbij. Ouders van jonge baby's zijn niet voor niets vaak zo moe. :)

één maand geleden

Reactie op momofpremies

Verschonen kan je al weg laten... zoals hier al staat als ze doorslapen ver ...
Yes! Wij hebben inderdaad ook een zacht lampje aan voor de nacht en zijn laatste flesje in de avond die geven wij in zijn kamer met het grote licht uit maar ons kleintje plast echt enorm veel waardoor de luier gewoon helemaal bol staat waardoor ik toch weer ga verschonen

één maand geleden

Reactie op feyre

Wij geven overdag 120cc en kregen als tip om de laatste avondfles bijv. 150 ...
Dus dan zou je adviseren om 140cc te geven denk ik he ? En waarom in de nacht minder geven weer dan?

één maand geleden

Ik ben juist blij met 3 uur. Onze dochter is 5.3 weken en eerst kwam ze rond 1 en 5 en nu inmiddels meestal rond 3/half 4 en dan uurtje of half 7 weer. Gisteren ook, half 11 laatste fles en net om 3 uur weer voor de volgende, heb dan zelf al lekker wat uurtjes kunnen maken en vind het heerlijk weer even te kunnen knuffelen rond 3 uur. Liva drinkt vanaf 3 weken 120 +4 en soms is ze zo moe dat ze weleens 30 laat staan waardoor ze dan weer half 7 komt, geef ik niks om, ga haar niet wakker maken om laatste beetje op te drinken. Man en ik doen de flessen om en om, dat is wel mijn geluk. Inmiddels is de fles op (20 min),soms iets langer) en slaapt ze weer, wacht na de fles even half uurtje voor ik ze weer terug leg ivm boeren en evt spugen en ga dan zelf weer lekker verder slapen, Dit is het schema van de laatste dagen maar ze kan gerust morgen om 2 komen en dan weer uur of half 6, dan is dat zo, het geluk is ze slaapt hier na de fles vrij snel weer in

één maand geleden

Oh hier ook, killing he. Vooral als ze na de voeding niet meteen weer gaan slapen. Echt ik HAAT die nachten met een newborn. Ik vind het ook zo frustrerend dat hij overdag wel makkelijk 4 uur ertussen laat. Als ik hem wakker maak voor een voeding overdag, vertikt hij te drinken. Dus dat werkt ook niet haha. Tijd uitzitten helaas. De enige troost die ik kan geven omdat het mijn tweede is: het gaat beter worden, alles is een fase”. Alleen duren die fases wel erg lang als je er midden in zit ….