Hi mama’s,
Ik vraag me af of meer hier last van hebben. Door de dag heen voel ik geregeld mijn toeschietreflex. Wanneer het bijna tijd is of gewoon tussendoor. Ook tijdens het voeden aan de andere borst. Nou is dit allemaal volgens mij normaal, maar het doet elke keer ook flink zeer (stekende pijn). Hebben anderen hier ook last van? Ik heb vanaf het begin al een goede productie.
Hier hetzelfde. Doet niet echt pijn maar is wel gevoelig. Gebeurt gedurende de hele dag en weet dan ook dat m’n borsten zullen gaan lekken, dus zoogcrompressen zijn geen overbodige luxe
Herkenbaar alleen niet echt qua pijn. Heel even dat je het voelt toeschieten en trekt daarna weg. Is heel normaal! Ben je idd goed afgestemd op de kleine
Tip van mijn lactatiekundige; om toeschietreflex te verminderen kun je je adem inhouden en je schouders optrekken. Dit even volhouden en weer ontspannen.
Bedankt voor alle reacties! Fijn om te weten dat het dus normaal is en ik niet de enige ben… echt pijn is een groot woord, maar het geeft wel een onaangenaam gevoel
Door de stekende pijn denk ik aan spruw. Is dat al uitgesloten?
Ik heb inderdaad lichte spruw gehad een tijdje terug. Dit is behandeld en gelukkig overgegaan met tips van de lactatiekundige en miconazol. Aangezien het echt weg is, denk ik niet dat het daarmee te maken kan hebben, maar ik weet niet of dat eventueel een nasleep geeft?