32 Reacties
2 weken geleden
Wij hebben ons dat heel goed door iemand laten uitrekenen , zodat we er best wel een leuk bedrag van terug krijgen. Zonder dat we straks terug moeten betalen. Ons zoontje ging vanaf 4 maanden 1x per week en sinds eind november 2x week. Hij is nu bijna 15 maanden .
2 weken geleden
Wij betalen voor 1 dag per week 2 kindjes nu 998.20 en krijgen 941 euro terug van de belasting. Ik werk 20 uur en mijn man 36 uur.
2 weken geleden
Ik ben juist gestopt met werken omdat de kosten voor kinderopvang vrijwel mijn volledige loon opslokte. Wij kregen slechts minimaal kinderopvangtoeslag terug omdat mijn man te veel verdiende en we daardoor +/-2000€ uit eigen zak moesten betalen. Dat betekende dat ik een kleine 1000€ per maand overhield en dat vonden wij het niet waard. Ik zou het inderdaad ook door iemand laten berekenen, zoals getipt hieronder!
2 weken geleden
Reactie op ess626262
Mijn man krijgt brutoloon 2800, ik zou dan tussen de 800 verdienen.
Hebben ...
Je kan op de website van de belastingdienst een proefberekening maken https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/content/hulpmiddel-proefberekening-toeslagen
2 weken geleden
Het is afhankelijk van je inkomen. Je kan een proefberekening maken via de site van mijn toeslagen
2 weken geleden
Reactie op marjoleinnijp
Het is afhankelijk van je inkomen. Je kan een proefberekening maken via de ...
Ow sorry dit stond er al!
2 weken geleden
Reactie op ess626262
Ja dat had ik inderdaad gedaan en daarin Bleek dat de helft van mijn loon d ...
Dan heb je de berekening denk ik niet goed gedaan. Als je man bruto €2800 p/m verdient en jij €800 p/m kom ik uit op een geschat kinderopvangtoeslag van €474. De kosten voor 1 dag in de week opvang zijn ongeveer €519. Je betaalt in dat geval dus minder dan €50 zelf.
(Ik ben uitgegaan van uurtarief van €11,80 en van 1 dag in de week, oftewel 44 uur. De exacte uren en het exacte tarief moet je nakijken in het contract van de opvang)
2 weken geleden
Op de site van onze opvang kan je ook een proefberekening maken. Dan rekenen ze ook met het tarief wat zij rekenen. Dat wat je terug krijgt van de belasting (bijv 96%) is maar tot een bepaald uurtarief! Onze kinderopvang zit daar bv boven en dan betaal je dus meer zelf. Maar dat verschilt echt per opvang.
2 weken geleden
Reactie op Naomimeijer1996
Wij betalen voor 1 dag per week 2 kindjes nu 998.20 en krijgen 941 euro te ...
Wat verdienen jullie ongeveer? Als je dat tenminste wil delen. Hoeft natuurlijk niet!
2 weken geleden
Reactie op marjoleinnijp
Wat verdienen jullie ongeveer? Als je dat tenminste wil delen. Hoeft natuur ...
Gezamelijke Toetsingsinkomen staat op 94.700 totaal
2 weken geleden
Reactie op Naomimeijer1996
Wij betalen voor 1 dag per week 2 kindjes nu 998.20 en krijgen 941 euro te ...
Jeetje wat krijgen jullie veel terug.. hier betalen we ruim 25% zelf.
2 weken geleden
Reactie op Vintagetic
Jeetje wat krijgen jullie veel terug.. hier betalen we ruim 25% zelf.
Ook voor 1 dag opvang per week?