24 Reacties

één maand geleden

Mijn Kraamzorg zei dat ik gewoon wasmiddel kon gebruiken, zolang ik er maar geen wasverzachter bij deed.

één maand geleden

Ik heb alleen alles van te voren met neutral gewassen, vanaf de geboorte alles met onze was mee en geen uitslag gekregen, sinds vorige week ook gwn met wasverzachter en hij reageerd er niet op

één maand geleden

De gevoeligheid van elke baby is anders. Is een kwestie van uitproberen zeiden ze bij consultatiebureau. De huid van ons zoontje (4 weken) is heel gevoelig. Die reageert al als er iets van onze kleding tegen z'n huid aan komt (tijdens voeden bijvoorbeeld). Dus ik was voorlopig nog met Neutral. Ik doe overigens zijn was niet per se apart van onze was, omdat het dan telkens zo'n kleine wasjes zijn. Als ik onze was erbij doe was ik dat dus ook met Neutral.

één maand geleden

Ik heb dat alleen bij de wasjes voor de bevalling gedaan. Volgens de kraamverzorgster was dat niet nodig dus sindsdien niet meer gedaan

één maand geleden

Overigens was toevallig vorige week op de radio hoe wasmiddel negatief kan bijdragen bij de ontwikkeling van allergieen, omdat er tegenwoordig zoveel "troep" in zit die ervoor zorgt dat was zelfs op 30 graden goed schoon wordt. Ik had even gegoogled en het komt een beetje neer op wat ook hier staat: https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/hoe-wasmiddelen-bijdragen-aan-de-toename-van-allergieen-in-westerse-landen

één maand geleden

Reactie op JN1316

Overigens was toevallig vorige week op de radio hoe wasmiddel negatief kan ...
“Volgens recent onderzoek spelen bepaalde chemische bestanddelen in wasmiddelen, zoals alcoholetoxylaat,” Vraag me af om welke bestanddelen het nog meer gaat? 😲 Wij gebruiken Albert Heijn puur, maar vraag me af of er andere wasmiddel bestaat die nog natuurlijker is.

één maand geleden

De oudste is vier jaar en ik was nog steeds alle kinderkleding apart in Neutral. Ik vind al dat geparfumeerde wasmiddel niet geschikt voor de kinderhuid. Onze jongens hebben ook een gevoelige huid.

één maand geleden

Ik gebruikte al vrij snel gewone wasmiddel. Alleen geen wasverzachter

één maand geleden

Reactie op JelineB

“Volgens recent onderzoek spelen bepaalde chemische bestanddelen in wasmidd ...
Incia is natuurlijk!

één maand geleden

In neutral zitten nog steeds veel stoffen die “niet oké” zijn. Wasmiddel zoals incia is echt helemaal troepvrij.

één maand geleden

Reactie op Bonnie03

In neutral zitten nog steeds veel stoffen die “niet oké” zijn. Wasmiddel zo ...
Goed om te weten, ga ik daar eens naar kijken!

één maand geleden

Ik gebruik ook al tijdje gewone wasmiddel... Kleintje is nu 7 weken oud 🙈

één maand geleden

Ik vertrouw geen een wasmiddel meer en gebruik sinds 3 jaar wasnoten (zie google) met een paar drupjes etherische olie voor de geur (meestal lavendel, bergamot of eucalyptus). Werkt perfect en is onderaan de streep ook een stuk goedkoper.

één maand geleden

Reactie op JN1316

De gevoeligheid van elke baby is anders. Is een kwestie van uitproberen zei ...
Ik was inderdaad ook gewoon alles met parfumvrij wasmiddel. Veel makkelijker dan gaan scheiden.

één maand geleden

Reactie op Vlierenfluitje

Ik vertrouw geen een wasmiddel meer en gebruik sinds 3 jaar wasnoten (zie g ...
Ik had er nog nooit van gehoord maar ik ga me er eens in verdiepen!

één maand geleden

Wij kregen nog een tip van de kraamverzorgende: de eerste maanden baby was apart wassen, of ten minste niet met sokken van jezelf of oudere kindjes. Daar zitten namelijk altijd schimmels in die de kans op spruw vergroten 😱

één maand geleden

Wij hebben bij de eerste neutrale wasmiddel gebruikt. Tweede niet. Alles vrijwel altijd met elkaar gewassen. Gewoon handdoeken monddoeken sokken theedoeken onderbroeken op 60+ graden en kleding etc 30/40 graden.

één maand geleden

Wij gebruiken sinds dag één gewoon wasmiddel en wasverzachter, onze dochter heeft nergens last van. Denk dat elke baby er anders op reageert en dat er in Neutral ook gewoon troep zit, maar dan zonder parfum. Lees ook echt veel verschillende adviezen (ook van de zorg professionals), dus zou eigenlijk gewoon naar je eigen gevoel luisteren.

één maand geleden

Wij hebben gewoon ons eigen wasmiddel (poeder van Omo) gebruikt. Verder geen wasverzachter en dat gaat prima.

één maand geleden

Ik heb altijd Ariël pods gebruikt, ook bij mijn 1e zoontje. Nooit geen problemen gehad