24 Reacties
één maand geleden
Mijn Kraamzorg zei dat ik gewoon wasmiddel kon gebruiken, zolang ik er maar geen wasverzachter bij deed.
één maand geleden
Ik heb alleen alles van te voren met neutral gewassen, vanaf de geboorte alles met onze was mee en geen uitslag gekregen, sinds vorige week ook gwn met wasverzachter en hij reageerd er niet op
één maand geleden
De gevoeligheid van elke baby is anders. Is een kwestie van uitproberen zeiden ze bij consultatiebureau. De huid van ons zoontje (4 weken) is heel gevoelig. Die reageert al als er iets van onze kleding tegen z'n huid aan komt (tijdens voeden bijvoorbeeld). Dus ik was voorlopig nog met Neutral.
Ik doe overigens zijn was niet per se apart van onze was, omdat het dan telkens zo'n kleine wasjes zijn. Als ik onze was erbij doe was ik dat dus ook met Neutral.
één maand geleden
Overigens was toevallig vorige week op de radio hoe wasmiddel negatief kan bijdragen bij de ontwikkeling van allergieen, omdat er tegenwoordig zoveel "troep" in zit die ervoor zorgt dat was zelfs op 30 graden goed schoon wordt. Ik had even gegoogled en het komt een beetje neer op wat ook hier staat: https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/hoe-wasmiddelen-bijdragen-aan-de-toename-van-allergieen-in-westerse-landen
één maand geleden
Reactie op JN1316
Overigens was toevallig vorige week op de radio hoe wasmiddel negatief kan ...
“Volgens recent onderzoek spelen bepaalde chemische bestanddelen in wasmiddelen, zoals alcoholetoxylaat,”
Vraag me af om welke bestanddelen het nog meer gaat? 😲 Wij gebruiken Albert Heijn puur, maar vraag me af of er andere wasmiddel bestaat die nog natuurlijker is.
één maand geleden
Ik vertrouw geen een wasmiddel meer en gebruik sinds 3 jaar wasnoten (zie google) met een paar drupjes etherische olie voor de geur (meestal lavendel, bergamot of eucalyptus). Werkt perfect en is onderaan de streep ook een stuk goedkoper.
één maand geleden
Wij gebruiken sinds dag één gewoon wasmiddel en wasverzachter, onze dochter heeft nergens last van.
Denk dat elke baby er anders op reageert en dat er in Neutral ook gewoon troep zit, maar dan zonder parfum.
Lees ook echt veel verschillende adviezen (ook van de zorg professionals), dus zou eigenlijk gewoon naar je eigen gevoel luisteren.
één maand geleden
Ik heb altijd Ariël pods gebruikt, ook bij mijn 1e zoontje. Nooit geen problemen gehad