11 Reacties

één maand geleden

Ligt eraan hoe lang papa weg gaat. Heb een tasje van de HEMA van difrax waar een flesje in kan. Dat blijft het een beetje langer warm. Wanneer ik afgekolfd heb dan krijgt papa het daarin mee. Maar ligt er echt aan hoe lang hij weg blijft 🤗

één maand geleden

Is het een idee om kunstvoeding mee te geven? Dan kun jij het voed moment gewoon kolven en dat bewaren.

één maand geleden

Buiten de koelkast is de bewaartijd van borstvoeding 6 uur en in de koeling 3 dagen, als de luiertas een geïsoleerd stukje heeft kan je hier de voeding in een flesje in doen en dan blijft het op "kamer" temperatuur. Of eventueel een koeltas met elementen uit de vriezer.

één maand geleden

Ik weet niet hoe jullie luiertas is (als jullie er een hebben) maar die van ons heeft een vakje met van dat isolatiefolie erin en daarin blijft het redelijk lang koud of warm. Ik kolf fulltime dus bij ons gaat er standaard een fles melk mee

één maand geleden

Medela heeft een mooie compacte koeltas waar je ook koelelementen in kan doen. Je kan een flessenwarmer meenemen voor als je onderweg bent en weet dat je ergens stroom hebt. En anders een goed stabiel bakje meenemen waar je heet water van uit een isoleerfles in doet. En dan het flesje in het bakje met hete water zetten tot de gewenste temperatuur.

één maand geleden

Verse moedermelk mag 4 tot 6 uur buiten de koelkast! Max 4 uur is ideaal en 6 uur is acceptabel!

één maand geleden

Reactie op LauraLove

Buiten de koelkast is de bewaartijd van borstvoeding 6 uur en in de koeling ...
Jeetje echt? De kraamzorg en lactatiekundige zeiden 10 uur buiten de koelkast tegen mij dus dat heb ik aangehouden (en baby is vooralsnog niet ziek geworden)🙈 Maar maximaal 6 uur is een wezenlijk verschil! Ik zou inderdaad afgekolfde melk meenemen voor een paar uur en anders warm water in een thermosfles om een koelkastkoud flesje op te kunnen warmen. Mijn luiertas heeft verschillende thermosvakjes die daar ideaal voor zijn.

één maand geleden

Reactie op 0llie

Jeetje echt? De kraamzorg en lactatiekundige zeiden 10 uur buiten de koelka ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/ Ik houd dit aan. En altijd even ruiken. Dus je deed het prima!

één maand geleden

Reactie op LauraLove

Buiten de koelkast is de bewaartijd van borstvoeding 6 uur en in de koeling ...
Waar heb je deze informatie vandaan? Want la leche league zegt 8 uur buiten de koelkast en in de koelkast 8 dagen(:

één maand geleden

Reactie op Jasmijn_1998

Waar heb je deze informatie vandaan? Want la leche league zegt 8 uur buiten ...
De info heb ik van de kraamzorg!

één maand geleden

Reactie op Norelien

Verse moedermelk mag 4 tot 6 uur buiten de koelkast! Max 4 uur is ideaal en ...
Ik hou dit inderdaad ook aan!