13 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben daar in september geweest dokter raade mij aan niet tegaan omdat daar insecte zitte die niet goed zijn. Voor ongeboren kindje als ze je steken en inderdaad op het eten en drinkwater letten
2 jaar geleden
Wij wilde eigenlijk ook naar egypte maar dat werd afgeraden door de verloskundige. Daar zijn muggen die het zika virus bij zich dragen en dat kan gevaarlijk zijn voor je ongeboren kindje. Dit staat ook op de reis advies site van het rivm. Wij zijn uiteindelijk naar tunesie gegaan daar zijn geen muggen. Het is natuurlijk wat je zelf wilt en of je dat risico wilt nemen..
2 jaar geleden
Niet in een zwangerschap maar meestal krijg je bij hotels gewoon flessen water aangeboden dat hebben wij al meerdere malen meegemaakt en die werden ook constant bijgevuld op onze kamer, eten was in het hotel gewoon goed ziekenhuis ja je wilt er niet terechtkomen inderdaad maar dat moet wel lukken in een weekje dan moet je echt dikke vette pech hebben.
2 jaar geleden
Ik ben net terug uit Hurghada, water werd er in onze all inclusive voldoende op de kamer gezet en uitgedeeld, geen ijs in je drinken, tanden poetsen met het fleswater etc. Eten vond ik soms wel lastig gesneden groente en gesneden fruit durfde ik niet te eten. Ik had wel een beetje last van diarree maar had diarree remmers en ORS mee en dronk veel water dus was niet gevaarlijk. Ik had mij elk uur helemaal ingesmeerd met zonnebrand als ik buiten was en had een hoed op en zat in de schaduw. Qua muggen hadden wij helemaal geen last ik denk dat wij 2 muggen hebben gezien in 8 dagen, muggenspray mee voor de nacht is voldoende. Ik had wel de kinkhoestprik gehad daar zat ook iets in van tetanus begreep ik van het zkh en ik heb imuunglobuline hepatitis A laten zetten omdat ik te laat was voor de vaccin(te dicht op mijn vakantie).
Ik heb alleen gesnorkeld in El Gouna (was echt de moeite waard) maar verder heb ik gewoon genoten van het weer en de rust. Van Sunweb mocht ik zwanger niet naar de woestijn en wat ik wel mocht doen was 3 uur met de bus enkele reis en dat durfde ik niet aan.
Hopelijk heb je er wat aan, ik ben gewoon positief gestemd daar heengegaan met in mijn hoofd als ik mij niet fijn voel pak ik het vliegtuig terug en ben ik in 5 uur weer in NL. Hopelijk ga je er lekker van genieten of als dat in je hoofd niet lukt de vakantie omboeken.
vorig jaar
Ben geweest toen ik 18/19 weken was. Allemaal geen probleem eerlijk gezegd. Wel desinfectie voor m’n handen. Zeker geen kraanwater. Ook geen dingen langs de weg etc. En m’n gevoel gevolgd als k dacht: dat heb ik liever niet. In een guesthouse gezeten en fijne hotels met normaal eten. Geen ijsblokjes en niet teveel in de zon en rust nemen. Zou er overigens niet willen bevallen 🫣, dat lijkt me dan wel spannender.
vorig jaar
Ik ben begin mei geweest naar hurgada, met 14-15 wkn. Was top!
Btw Zika wordt overal nog genoemd hier, maar dat is echt achterhaald tegenwoordig. rivm raadt niet af ergens heen te reizen. Onze VK zei ook specifiek geen kennis te hebben van infecties afgelopen paar jaar, mochten gewoon gaan en was geen reden tot zorg.
Opletten met eten en drinken moet je overal. Gezond verstand gebruiken en lekker genieten!
vorig jaar
Ik ben net terug. Ik ben 10 dagen geweest. 24 weken tot bijna 26 weken. Prima te doen. Geen last van muggen gehad. Water en drinken uit flesjes gedronken uit voorzorg. Verder vooral in resort gegeten en 1 keer buiten want was een beetje bang. Maar wel gewoon uitstapjes gedaan en gesnorkeld.
vorig jaar
Ik ben net terug, was een heerlijke vakantie. Geen last van muggen of andere dieren gehad. We zaten in een goed hotel, ijsblokjes alles alleen van bottled water daar. Op de laatste dag is mijn man ziek geworden. Boosdoener - een kipsalade aan het strand met 43 graden wat in de zon stond. Beetje logisch nadenken, gaan voor een goed hotel met goed eten, alleen water uit flessen drinken en alles komt goed. Was echt een heerlijke vakantie!
vorig jaar
Ik ben in april geweest. Juist een hotel gekozen wat heel goed scoorde op eten. Inderdaad geen risico's nemen met eten en drinken (alleen bij je hotel of uit verzegeld flesje). Ook met de boot meegeweest, even navragen hoe het eten is bereid. Verder lekker gaan genieten!
Ik had wel even de ziekenhuizen gecheckt voor de zekerheid :)