10 Reacties

één maand geleden

Zelf nog niet weggeweest, maar ook aan het kijken! Enige tip die ik wel al heb gehoord, is om een draagzak mee te nemen. Een kinderwagen moet je na de paspoort/ticket controle achter laten namelijk

één maand geleden

Tipje ik weet niet of je hier al over nagedacht had. Maar het is handig om een flesjes mee te nemen in het vliegtuig zodat je bij stijgen en landen een flesje kan geven zodat ze geen/ minder last krijgen van de oortjes.

één maand geleden

Wij gaan ook in december vliegen naar de Canarische eilanden, wij hebben besloten een compacte kinderwagen te huren, ipv die van onszelf mee te nemen. Die is compacter en geschikt om mee te nemen op reis. We hebben een draagvlak om haar mee te nemen achter de douane. Daarnaast reserveren we een reisbedje bij de maatschappij. Verder bestellen we gewoon een bedje in het hotel.

één maand geleden

Ik heb met mij oudste meerdere keren alleen gevlogen.. de eerste keer was ze 8 weken. Ik vond de draagzak toen echt een uitvinding! Ook is het goed om een flesje mee te nemen voor tijdens het opstijgen en landen. De kleine moet ook in de gordel, dus borstvoeding is dan wellicht wat lastig. Ik had extra kleding mee voor m’n dochter, maar ook voor mezelf ivm spuitluiers 😅.. ik had een compacte buggy mee die in volledige ligstand kon, die heb ik gewoon in het ruim gedaan, ik was goed verzekerd, er is toen een haakje afgebroken, maar dat heb ik vergoed gekregen..

één maand geleden

Reactie op WereldwijzeLuipaard215156

Tipje ik weet niet of je hier al over nagedacht had. Maar het is handig om ...
Misschien een hele stomme vraag maar hoe maak je je flesje warm in het vliegtuig?

één maand geleden

Wij gaan in december op vakantie met onze baby van 3 maanden. We hebben oorbeschermers gekocht voor in het vliegtuig, verder een bassinet aangevraagd bij de vliegmaatschappij en bij het hotel ook gevraagd naar een babybedje. 2 weken terug zijn we een weekendje naar België geweest om te oefenen. Het hotel had geen waterkoker op de kamer dus dat hebben we nu gecheckt bij onze hotel in december.

één maand geleden

Wij zijn met onze eerste met 10 weken naar Portugal gevlogen en daarna ook al vaker gevlogen. Eerst even goed kijken wat bij je maatschappij de voorwaarden/regels zijn. Dit verschilt nog wel eens. Het is heel erg fijn om je kinderwagen mee te kunnen nemen, wij hadden hiervoor een speciale tas van stokke prampack. Voor na het inchecken/douane is een draagzak echt een lifesaver. Heel fijn en makkelijk. Ik zou even goed kijken naar je plek in het vliegtuig, wij persoonlijk vonden achterin dichtbij toiletten fijn. Als je borstvoeding geeft, aanleggen met stijgen en dalen of inderdaad een flesje. Kindje aankleden met laagjes, je weet nooit hoe warm of koud het kan zijn en eventueel een dekentje mee in je tas nemen. Ook voldoende luiers, schone setjes kleding. Ook even goed nadenken wat essentieel is om op bestemming te hebben, dit in je handbagage doen. Voor stel dat je koffers niet aankomen. En eerlijk, ik vond die eerste keer vliegen het ‘relaxt’ grootste gedeelte van de tijd slapen ze! Vliegen met een beweeglijke dreumes is stuk pittiger al.

24 dagen geleden

Reactie op Melisxluna

Misschien een hele stomme vraag maar hoe maak je je flesje warm in het vlie ...
Ze hebben een magnetron aan boord en voor moedermelk kun je heet water krijgen waar je de fles in kunt zetten. Je kunt dat meteen bij het boarden vragen :)

24 dagen geleden

Niet alleen een extra setje voor de kleine in de handbagage maar ook voor jezelf. Mocht net die poep of overgeef explosie plaatsvinden met landen/opstijgen of alles daar tussenin dan kun jij jezelf ook weer even opfrissen.

24 dagen geleden

Wij zijn vorig jaar naar Mallorca geweest met onze dochter van drie maanden en gaan in januari naar Thailand met onze zoon die dan 3 maanden is. Idd belangrijk een draagzak omdat je kinderwagen ingecheckt moet worden. Wij hebben ook een stokke prampack. Daar knalden we alles in, wippertje daar ook ingedaan en je kunt eventueel eea nog extra afdekken met luiers ;). Meteen handing als je eigen luiers mee wil nemen… Opstijgen en landen idd aanleggen of een flesje. Een thermoskan met heet water mag je meenemen en onze ervaring is dat cabine personeel super behulpzaam is om eea voor je op te warmen. Afhankelijk van je vlucht kun je bij lange vluchten regelen dat je met een baby op de eerste rij zit zodat je een wiegje kunt reserveren. Het wordt sowieso een volksverhuizing 😄