8 Reacties

7 maanden geleden

Bij ons hetzelfde als thuis, soms loopt een dag iets anders door een dagje weg oid, maar de meeste dagen net als thuis. Dat betekend voor nu niet vaak uiteten bijvoorbeeld, maar dat komt wel weer als ze ouder worden :) we doen vooral zwembad, strand uitjes na of voor de slaapjes! Het ochtendslaapje doet hij thuis ook wel eens in de buggy en tijdens het middagslaapje (2u) zullen we net als thuis gewoon zorgen dat hij die lekker in bed doet :)

7 maanden geleden

Hier net 8 maanden. Hier ook weinig verschil met thuis, hoewel we wel echt net over zijn op 2 slaapjes en 3 flessen ipv 4 dus dat doet hij op vakantie ook. Hij wordt (wonderbaarlijk genoeg) opeens wakker hier om 7:00, ongeacht zn bedtijd, waar dat thuis altijd 6:15 was. Ik hou nu 2,5-3-3/3,5 aan qua wakkertijden, tenzij hij eerder laat zien moe te zijn. We bouwen op naar 2,5-3-4.Als hij voor 15:00 uit een middagslaapje komt bied ik nog een powernap aan want 4u is echt nog te lang voor hem. Het is hier nog te koud om te zwemmen, dus wij gaan na zijn ochtendslaap (eigenlijk altijd 1,5u) op pad om lekker uitgebreid te lunchen en zijn dan voor zijn middagslaap ergens waar hij in de buggy kan slapen of weer terug bij de accommodatie. 7:00 wakker en fles 8:30 fruitpapje en water 9:30-11:00 slapen 12:00 brood stukjes en fles 14:00-15:30/45 slapen 15:45 maisvinger/tussendoortje en water 17:15 avondeten en water 18:45/19:00 laatste fles en naar bed Als hij de middagslaap kort doet, dan krijgt hij nog een slaapje uiterlijk tot 17:00 en gaat uiterlijk 20:00 naar bed. Dus daar zijn we flexibel mee! En we zorgen dat de ochtendslaap lekker in bed is zodat hij die in ieder geval al gehad heeft.

7 maanden geleden

Wij zijn laatst op vakantie geweest en eigenlijk op vakantie gekeken hoe en wat. Het enigste waar ik me aan gehouden heb is zijn avond bedtijd. Verder wat het go with the flow. Maar ik heb best een makkelijke baby die overal zn ogen gewoon dicht doet.

7 maanden geleden

Reactie op matcha_1

Hier net 8 maanden. Hier ook weinig verschil met thuis, hoewel we wel echt ...
Jullie gaan wel voor zijn avond slaapje terug naar de accommodatie?

7 maanden geleden

Wij zijn vannacht terug gekomen. Slaapjes hielden we aan zoals thuis maar sliep ze vaak in de schaduw in de kinderwagen bij het zwembad. Einde vd middag vaak wel in bedje. Voor de rest hebben we geen brood gegeven maar wel fruit en avondeten. qua de nacht in werd het nog weleens wat later, want we konden vanaf 18.30 eten. 1x sliep ze rond het avondeten en dachten we nog wel even een drankje na te kunnen doen. Dat was geen succes.. ze werd wakker en we waren 1.5 uur bezig om haar in bedje te laten slapen om na een paar uur gillend wakker te worden en weer 1.5uur bezig te zijn om haar te laten slapen. We dachten dat het daar aan lag. (Normaal gesproken slaapt ze echt snel als ze in bedje ligt)Maar zagen gister ineens een tandje (die gekke nacht was wel paar nachten ervoor al)

7 maanden geleden

Reactie op Mama van Dean

Jullie gaan wel voor zijn avond slaapje terug naar de accommodatie?
Ja, wij koken zelf/halen af bij het restaurant hier en hij slaapt ergens rond 19:00/19:30 😊 we zijn op een plek waar de lunch net zo uitgebreid is als de avond dus kunnen ‘s middags heel goed ‘uit eten’!

7 maanden geleden

Hetzelfde als thuis. Maar middag dutje en derde dutje deed die in de kinderwagen buiten. En at wat minder van zijn potjes.. voor de rest hetzelfde

7 maanden geleden

Wij zijn nu op vakantie en het is soms een beetje zoeken. Wij houden gewoon de wakkertijden aan. Vaak het eerste dutje thuis en daarna naar het strand. Op de terugweg of in de auto slapen of thuis eten en thuis slapen. We gaan een beetje met de flow. We plannen het vaak zo dat, als hij in de auto slaapt, we verder weg gaan of doorrijden zodat die goed slaapt.