9 Reacties
2 weken geleden
Ik weet niet goed hoe het daar geregeld is.
Maar ik ben gewend dat een baby groep is van 0 tot 2 jaar en een peutergroep van 2 tot 4 jaar. Ik werk zelf in de opvang en bij ons gaan de kinderen echt pas over als ze 2 jaar zijn. Dus dat betekent dat ze dan dus ook al lopen en maar 1x slapen.
Ik zou eens navraag doen wat de reden is dat hij over zou gaan? En als je het zelf nog te vroeg vind ( waarin ik jouw mening deel) zou ik gewoon nog even bij de babygroep blijven!
2 weken geleden
Bij ons kinderdagverblijf gaan ze met 1 jaar over naar de dreumes groep en blijven tot ze 2,5 zijn. Toen kon mijn dochter (& daarvoor ook mijn zoon trouwens) ook nog niet lopen, sliepen ze 2x en waren ze eigenlijk echt nog baby. Ik merk wel dat ze heel veel oppakken van de wat grotere kindjes en snel mee kunnen. Ik zie het eigenlijk alleen maar als voordeel. Het is zeker spannend! Dat vond ik ook, met beide kinderen, maar je zal zien dat het goed is voor je kindje🤗
2 weken geleden
Bij onze opvang gaan ze ook over als ze 1 zijn en daar blijven ze totdat ze 2.5 zijn. Ons zoontje slaapt ook nog steeds twee keer per dag en loopt nog niet, maar hij vindt het geweldig die oudere kindjes. Je merkt echt dat hij er veel leert, de goede dingen maar ook de boevenstreken 😅 ik zou me er proberen niet te druk om te maken, kindjes zijn heel flexibel.
2 weken geleden
Bij mijn opvang is de overgang met 2 jaar. Vind het eerlijk gezegd wel beetje spannend en benieuwd hoe kindjes die overgang ervaren
2 weken geleden
Bij ons op de opvang (en mijn werk) gaan ze pas over als ze 2 jaar zijn naar de peutergroep… het ritme van onze peutergroep is ook met 1 slaapje na de boterham.. bij m’n dochter is er wel een dreumesgroep van 1 tot ongeveer 3 jaar. Daar is dus fijn overlap tussen baby’s/dreumes en dreumes/peuter.
2 weken geleden
Bij ons is de babygroep van 0 tot 2 en de peuter groep van 2 tot 4, als ik jou verhaal hoor dan zou ik het zelf ook nog te vroeg vinden om naar de peuter groep te gaan.
gisteren
Hier ook een baby groep van 0-1 jr en nu is zoon over naar de dreumes. Als hij 2 wordt gaat hij over naar de peuters. Bij 3 over naar kleuters.
Ik zag er heel erg tegenop maar zoon vind het helemaal fantastisch. Zoon kon al goed staan en is toevallig een dag voor zijn verjaardag gaan lopen maar andere wat oudere dreumessen zitten en kruipen nog op de groep. Juist omdat hij liep gaf de dreumes groep veel meer uitdaging dan het speelgoed en de kleedjes op de babygroep waar de kindjes om hem heen lagen op de grond te spelen. De dreumes groep heeft wat uitdagender speelgoed en kindjes om hem heen die echt gericht interactie zoeken omdat ze ouder zijn.
Enige lastige was dat zoon heel erg eenkennig/verlatings angstig werd met wegbrengen net na de overgang naar nieuwe groep. Nu twee maanden later heeft hij daar ein-de-lijk geen last meer van.
Al met al ben ik echt een groot voorstander van doorstromen bij 1 jaar en wat meer gescheiden groepen.
Hier qua slapen houden ze er rekening mee trouwens. De kleintjes krijgen 2 slaap momenten , grotere dreumessen 1 na de lunch.