54 Reacties

één maand geleden

Ik kreeg bij het cb het advies vanaf 4 weken te gaan oefenen, dat houdt in met 1 slaapje per dag te beginnen en als dat goed gaat alles slaapjes dat te doen ( onze kleine man is nu 5 weken)

één maand geleden

Waarom al oefenen met dutjes? 🙈 Onze kleine slaapt overal, en ook overal doorheen als het moet. Volgens mij hebben baby’s pas een slaapritme vanaf 3 maanden en hoef je dan pas te oefenen, maar ben geen expert hierin.

één maand geleden

Ons kindje is zaterdag 5 weken en ben er gisteren mee begonnen. Vooral omdat ze niet goed slaapt in de box en ik haar de laatste dagen onrustig vond en ze sliep alleen hazenslaapjes dus hoopte dat ze meer rust krijgt in bed (er loopt hier ook nog een peuter rond). In de middag leg ik haar nu dus een keer in bed. Gister sliep ze zo ineens drie uur, moest haar wakker maken en nu slaapt ze ook al 1,5 uur.

één maand geleden

Reactie op KVD91

Ons kindje is zaterdag 5 weken en ben er gisteren mee begonnen. Vooral omda ...
Voordeel is trouwens ook dat ik zelf meer rust ervaar. Alsof je even alleen thuis bent. Komt denk ik omdat ik niet elk zuchtje hoor. HEERLIJK

één maand geleden

Ik doe het nu nog niet. De avond (als dreumes naar bed is) is de enige tijd dat ik lekker ongestoord 2 uur met de baby op mijn buik kan liggen tv kijken🙈. De rest van de dag ligt hij in de box. Maar hij slaapt nu overal nog wel goed, als dat verandert of als het beneden te druk wordt doe ik hem naar boven

één maand geleden

Ik ben vorige week begonnen met 8 weken. Dit omdat hij niet meer beneden sliep vanwege alle prikkels en daardoor oververmoeid raakte. Hij doet nu zijn middagslaapje in zijn eigen bedje en we houden hetzelfde ritueel aan als de avond. Ook brengen we hem ‘s avonds nu tussen 19 en 20u naar bed. Wel nog voeding om 23u. Dus eigenlijk begon hij het zelf aan te geven en ben ik dat gaan volgen.

één maand geleden

Vanaf gister toevallig begonnen hiermee, ze is 3 weken. Mede omdat ze de laatste dagen wat huiliger/aanhankelijk was en ik merkte dat ze wat onrustig was in de box beneden en hazeslaapjes ging doen. Misschien zit ze ook wel in de regeldag(en) van week 3. Gister haar middag dutje in eigen bedje gedaan en nu ligt ze daar ook in te slapen.

één maand geleden

Reactie op AFH7

Ik ben vorige week begonnen met 8 weken. Dit omdat hij niet meer beneden sl ...
Wij doen dit ook zo en merkten hetzelfde. Als jullie om 23 uur se laatste voeding geven, hoe laat komt hij dan weer?

één maand geleden

Ben er toevallig vandaag mee begonnen, onze dochter is 3 weken. We merken namelijk op dat ze snel wakker wordt in box. Is niet zo erg maar met een peuter die ook rondloopt merken we dat ze vaker oververmoeid is. Ze sliep gelijk 2,5 uur in haar eigen bedje! Ben gestart met het middagdutje, over een paar dagen doen we twee dutjes in haar bedje. ‘s Avonds blijft ze wel lekker beneden, dan kroelen we heerlijk met dr totdat we zelf naar bed gaan. In onze armen slaapt ze namelijk heel goed.

één maand geleden

Wij zijn er vandaag mee gestart. Morgen is ze 6 weken. Gewoon 1 dutje in dr bedje. We merkte dat ze benenden in de box alles veel te interessant vond en zichzelf wakker hield. Wat resulteerde in hangerig/huilerig zijn aan het einde van de dag waardoor op ons slapen zelfs wat moeilijker ging. Ze deed het super goed, even onwennig maar hetzelfde ritueel als in de avond/nacht en met 2 keer lukte het om een uurtje te slapen. Ikzelf vond het nu nog heel spannend dus een uur naar de babyfoon gekeken hahaha. Maar ik vermoed met een paar dagen dat het mijzelf ook rust geeft. We beginnen gewoon met 1 keertje om te ervaren of ze minder oververmoeid is. Waardoor ze hopelijk ook de krampjes beter aan kan😊

één maand geleden

Al vanaf de kraamweek🤭 Maar dat komt ook doordat er al een dreumes rondloopt. Bij onze eerste ook na een paar weken mee begonnen geloof ik. Nu probeer ik dus 1 of 2 slaapjes overdag in eigen bed en dat gaat super goed!

één maand geleden

Onze dochter doet nu sinds 2 weken bijna alle dutjes boven in bed ipv in de woonkamer. Ze slaapt hierdoor langer en rustiger. Ook kunnen we zelf meer doen als ze slaapt en komen beter aan een relax momentje voor onszelf. Ik bleef alert door haar geluidjes de hele dag door. Je kan je kindje best een avond dutje boven laten doen.

één maand geleden

Ik ben toen ze 4 weken was er mee begonnen. Eerste dutje duurde toen 20 min en sommige dagen lukt het niet om in haar eigen bedje te slapen. Ze is nu 6 weken en doet 1 dutje overdag in haar eigen bedje vandaag duurde deze zelfs 2,5 uur, een record 🥳

één maand geleden

Reactie op Lauravdb84

Wij doen dit ook zo en merkten hetzelfde. Als jullie om 23 uur se laatste v ...
Helaas zo’n 3 á 3,5u later alweer (borstvoeding). Tot vorige week had hij langere rukken in de eerste helft van de nacht, maar dat is nu weer terug bij af.. hopelijk tijdelijke slaapregressie. Bij jou?

één maand geleden

Hebben jullie dan een bepaald ritme qua dutjes? Ons zoontje is 4 weken en slaapt op allerlei verschillende momenten en ook zijn wakkertijd varieert heel erg. We volgen nu wat hij aangeeft, waardoor het moment van in bed leggen lastig is. Ik zou het zelf wel fijn vinden om hier een klein beetje structuur in te hebben, vooral ook omdat hij daarnaast heel veel komt voor voedingen (geef borstvoeding en hij komt zo'n 12 tot 14 keer per dag)

één maand geleden

Hier begonnen na de kraamweek haar sommige dagen in eigen kamer te laten slapen. Bij 3 weken begonnen met elke eind ochtend/middag dutje in eigen bedje 3/4 uurtjes. paar dagen later ook de nachten in haar eigen bedje te laten slapen dit lukt haar meestal tot 5:30/6:00

één maand geleden

Reactie op Tessaa1995

Hebben jullie dan een bepaald ritme qua dutjes? Ons zoontje is 4 weken en s ...
Ik lees mee, precies dit .

één maand geleden

We leggen onze dochter (nu 6 weken) minimaal 1 dutje per dag in haar eigen bedje. Dit meer zodat ik even tijd voor mezelf heb (douche, serie kijken, boek lezen ect). Andere dutjes doet ze in nestje op de bank of ik neem haar soms mee in bed als ik zelf ook een dutje wil doen. In de nacht slaapt ze nog steeds in de cosleeper naast ons. Zolang ze nog 2x in de nacht komt dan blijft ze daarin slapen

één maand geleden

Reactie op muisje15

We leggen onze dochter (nu 6 weken) minimaal 1 dutje per dag in haar eigen ...
Maar kijk je geen serie als zij bij je op de bank in een nestje bijvoorbeeld ligt?

één maand geleden

Ik wil met ons zoontje ook starten (5 weken, 3dagen). Omdat hij in de box steeds minder begint te slapen en snel wakker is. Leggen jullie ze dan in de co-sleeper smiddags of wel al echt in het eigen bedje zodat ze daar ook meteen aan wennen?