54 Reacties
één maand geleden
Reactie op Wod
Ik wil met ons zoontje ook starten (5 weken, 3dagen). Omdat hij in de box ...
Dit merk ik dus idd ook! 20 min max in de box en hij word weer wakker.. vraag me ook af als ik wil beginnen met dutjes boven of ik dan het beste in z’n wieg op mijn kamer kan doen of in z’n eigen kamertje
één maand geleden
Reactie op AFH7
Helaas zo’n 3 á 3,5u later alweer (borstvoeding). Tot vorige week had hij l ...
Hetzelfde ook! Afgelopen nacht speentje gegeven en tot m'n verbazing kwam hij pas om half 5
één maand geleden
Onze kleine nu 6 weken oud en doet sinds begin deze week 2 dutjes in zijn bedje. Hij was de afgelopen week zo overprikkeld en sliep smiddags bijna niet. Wel zijn we aan het kijken hoe we dit moeten invullen want vandaag heeft hij 2 dutjes van 2 uur in bed gedaan…. Hierdoor kan je eigenlijk ook nergens naar toe. Voor nu ben ik aan het kijken of ik hem meer rust kan bieden en zodra dat beter gaat weer wat meer erop uit
één maand geleden
Ik lees vol verbazing mee, wat knap dat al jullie baby’s zo vroeg al in eigen bed slapen! Onze zoon is bijna 5 weken en het is mij nog nooit gelukt 😅. Hij slaapt overdag voornamelijk in de draagzak.
Onze oudste (nu 3,5) was precies hetzelfde, echter was dat een huilbaby en lukt dutjes in bed met heel veel oefenen en moeite en uiteindelijk een slaapcoach ingeschakeld..
Daarom een klein trauma en durf ik het nog niet te proberen bij onze zoon. Maar als ik dit lees dan leggen jullie je baby’s allemaal ‘zo’ in bed en die slapen gelijk een lange ruk?! Wauw 😅.. ben benieuwd hoe jullie dit doen!
Ik heb overigens wel een Puckababy Piepel en Fedde en Kees laken gekocht, dus hoop dat als ik het ga proberen dit helpt. Nu gaat hij er pas in als hij echt heel diep slaapt ‘‘s avonds of ‘‘s nachts 😴
één maand geleden
Reactie op sanne509
Ik lees vol verbazing mee, wat knap dat al jullie baby’s zo vroeg al in eig ...
Fedde en Kees laken is echt top! Hier werken de slaapzakjes van love to dream ook heel goed. Doordat hij gewoon met z’n handjes omhoog kan slapen maar niet zichzelf kan wakker slaan
één maand geleden
Reactie op sanne509
Ik lees vol verbazing mee, wat knap dat al jullie baby’s zo vroeg al in eig ...
Ik lees ook vol verbazing mee! Vooral dat hup in bed en meteen lang slapen.. onze eerste alleen maar in de draagzak gehad en na 3 jaar hebben we nu van hem geen gebroken nachten meer,alleen nog vroege vogel ochtenden (5u). Onze jongste (8wk) slaapt overdag wel een stuk beter maar vooral tegen Jr aan of in de draagzak. Ik probeer hem wel in de co sleeper te leggen overdag omdat dat rustiger is met een peuter in huis maar ik doe 20min om hem in slaap te krijgen en dan 'slaapt' hij 15min in de co sleeper..!
één maand geleden
Wat knap allemaal van de mini's! Onze zoon van nu 1jaar en 9 maanden sliep de eerste 5/6 maanden van zijn leven alleen in de kinderwagen (dan moest je echt gaan lopen) of in de draagzak. Eerlijk gezegd was het echt vreselijk die periode. Ook flinke rugklachten toen gehad. We probeerden iedere dag het bedje maar hij wilde echt niet, savonds overigens wel 🤣. Nu met onze dochter van 5 weken merken we eigenlijk hetzelfde. Ze is mega alert, en slaapt het liefst in de draagzak. Natuurlijk is dat prima voor 1 dutje per dag. Maar natuurlijk is het voor haar ook beter om in een bedje te slapen. Ik heb haar nu overigens ingebakerd in haar eigen bed gelegd om 11.40. Ik moest wel 2x terug en heb haar uiteindelijk slapend weg gelegd maar ze slaapt nogsteeds! (Het is nu 14u). Het zou fijn zijn als ze 1 dutje per dag in haar bed kan doen. Alleen op dagen dat ik ook onze zoon thuis heb, kan ik met haar niet uitgebreid "oefenen" om in haar eigen bed te slapen. Onze zoon wilt niet graag mee naar boven en als hij beneden blijft is het "mama mama" roepen/schreeuwen bij het traphekje 😅.
Hoe doen andere dit met jonge kindjes thuis?
één maand geleden
Ik ben vandaag begonnen met 1 dutje in bed puur ook voor mezelf want ik kan niet zonder hem haha. Wel in zijn co sleeper zijn eigen kamer komt vanzelf. Hij is er wakker ingegaan en viel vrij snel lekker in slaap en mooi 2 uur geslapen. Hij slaapt sowieso goed in zijn cosleeper in de nacht maakt die 6/7 uur. Ik wil nu om de dag hem boven neerleggen voor 1 dutje.
één maand geleden
Hier ook een poging tot haar eigen bedje en kamertje gedaan.. twee uur naar een wakkere / huilende baby gekeken..
Overdag slaapt ze super goed in het nestje in de box, ‘s avonds ook super goed in de co sleeper bij ons op de kamer. Maar haar eigen bedje en kamertje wilt gewoon niet lukken..
Tot frustratie bij mijzelf aan toe. Heb haar uit het bedje gehaald en vervolgens slaapt ze wel zo eenvoudig weer in mijn armen.. dus de vermoeidheid zat er wel in.
Tweede poging meteen na de fles gedaan, alleen ook zonder succes..
Iemand nog tips als je dit leest?
één maand geleden
Wij zijn ook vandaag begonnen met wennen. Vooral omdat onze dochter (6,5 week ) beneden in de box steeds korter en slechter lijkt te slapen. Maar ook de nachten slaapt ze ineens minder goed dan eerst. Dus we wilden kijken of ze met minder prikkels misschien beter kon slapen.
Het gaat redelijk goed met inslapen, maar ze blijft nog niet heel lang doorslapen. Uurtje ongeveer. Gewoon even volhouden denk ik, ik ben bang dat ze na de afgelopen paar dagen slecht te slapen wat oververmoeid is en deels daardoor slecht slaapt..
één maand geleden
Hier al 2 weken is nu 5weken oud 😅 het feit dat ik nog 2 andere kindjes heb is daar ook wel een reden van...
Maar in de box ondertussen wordt ze heel snel wakker terwijl ze in haar bed goed dutjes doet.
één maand geleden
Reactie op Daph90
Je zou kunnen proberen het nestje tijdelijk in haar eigen bedje te leggen a ...
Proberen inderdaad nog wel waard! Echt in dubio of het niet een kwestie van volhouden is 😶🌫️