54 Reacties

één maand geleden

Op advies van CB met week 2 al begonnen 1 slaapje per dan zonder prikkels in de slaapkamer. En nu de gehele dag boven in het bedje wanneer hij gaat slapen. Dit zodat mijn zoon geen last heeft van prikkels van mij of tv bijv.

één maand geleden

Leggen jullie de baby wakker in bed? Ik ben aan het oefenen maar hij lijkt alleen op mij in slaap te vallen. In bed is het na 5 min huilen en is dan niet in bed te troosten. Voor de mama’s die inbakeren, doen jullie dit ook overdag? Wij namelijk alleen snachts! Heb ook een fedde en Kees laken maar dit werkt niet

één maand geleden

Reactie op Yanaaaa

Leggen jullie de baby wakker in bed? Ik ben aan het oefenen maar hij lijkt ...
Ik leg hem in bed als hij slaapt. Ik baker semi in overdag (met een badcape van fleece) en 'snachts baker ik wat strakker in

één maand geleden

Leggen jullie je kindje wakker weg? Zo ja, hebben jullie tips om dat te doen want dat gaat bij onze dochter echt niet!

één maand geleden

Zodra ik zie dat mijn zoontje moe is leg ik hem in z’n bedje overdag. ‘S avonds is hij bij ons tot wij ook naar bed gaan na het laatste flesje rond 00:00. Hij is 6 weken.

één maand geleden

Reactie op Fleurbrndsn

Hier ook een poging tot haar eigen bedje en kamertje gedaan.. twee uur naar ...
We hebben het vandaag nog eens geprobeerd. Van een goede slaap, een fles gedaan en daarna sliep ze door. Stilletjes naar boven gelopen, twee handdoeken dik opgerold en naast haar gelegd. Ze ligt nu al 10 minuten stilletjes in bedje! Voelt toch oprecht als een succesmomentje

één maand geleden

Wij proberen nu na de 19/19.30 fles hem (4 wk) boven in bed te leggen. Ook overdag zeker 1 keer, met slaapzak en met gordijnen dicht voor slaap associaties opbouwen. Gaat best goed, en hij kan steeds beter zelf in slaap komen. Tip: probeer het ook vooral eens nadat je baby lekker heeft gebadderd.

één maand geleden

Reactie op sanne509

Ik lees vol verbazing mee, wat knap dat al jullie baby’s zo vroeg al in eig ...
Ik ben ook wel een beetje jaloers op al dieven berichten 😅 Maar wij hebben nu een huilbaby, als ze in slaapt valt op ons durf ik haar ook niet weg te leggen. Dan is het gelijk krijsen en je krijgt haar dan alleen rustig in een draagzak

één maand geleden

Reactie op dooortje

Ik ben ook wel een beetje jaloers op al dieven berichten 😅 Maar wij hebbe ...
Hoe weet je of je een huilbaby hebt? Ik twijfel bij ons...

één maand geleden

Reactie op Laukers

Hoe weet je of je een huilbaby hebt? Ik twijfel bij ons...
Waar twijfel je aan? Omdat mijn baby zo’n 12 uur per dag huilt en op erge dagen is die 18-20 uur geweest Sinds ze aan de omeprazol en pepti zit gaat het wel beter

één maand geleden

Reactie op dooortje

Waar twijfel je aan? Omdat mijn baby zo’n 12 uur per dag huilt en op erge ...
Ow pff nee dat is wel heel veel zeg... jeetje. Ons dochtertje huilt denk ik zo'n 5u overdag. Wat ik ook echt ontzettend veel vind...

één maand geleden

Reactie op Yanaaaa

Leggen jullie de baby wakker in bed? Ik ben aan het oefenen maar hij lijkt ...
Ik deed dit in het ziekenhuis wel tijdens ons opname. We konden prima weglopen als hij rustig lag en daarna sliep hij vrijwel meteen. Helaas hier thuis lukt dat eigenlijk niet heel vaak. Ik blijf vaak bij m’n zoon zitten, leg hand op hoofd en hand op buik. Als hij zijn ogen opent strek ik mijn vingers voor zijn ogen om oogcontact te vermijden. Vaak valt hij dan wel in slaap, soms ook niet en als hij dan gaat huilen dan pak ik hem en wieg ik hem. Ik ben me ervan bewust dat baby’s dit eigenlijk nog niet kunnen dus dat het knap is als ze zelfstandig in slaap vallen. Inbakeren doe ik overdag en Snachts. Zodra mijn zoon gaat gapen of tekenen van vermoeidheid geeft dan ga ik naar zijn kamertje, doe de gordijnen dicht, slaapzak of pacco om, wieg even een paar minuutjes en leg hem in bed met de white noise aan. Dit ritueel doe ik de gehele dag door en helpt wel bij het in slaap vallen.

één maand geleden

Reactie op Laukers

Ow pff nee dat is wel heel veel zeg... jeetje. Ons dochtertje huilt denk ik ...
5 uur is ook ontzettend veel hoor.. vanaf 3 uur per dag is het al een huilbaby dacht ik 😢