5 Reacties
één maand geleden
Ik vind dit niet normaal wat je sm doet. Zou gewoon met je man er over hebben en misschien kan hij het tegen zijn moeder zeggen dat jullie dat niet fijn vinden. Ookal stoort misschien je man zich er niet aan toch is het handig dat hij het met jou eens is en hij het tegen zijn moeder zegt in de vorm dat jullie het niet leuk vinden zodat het geen gedoe wordt
één maand geleden
Ik voel je frustratie. Mijn schoonmoeder doet net alsof zij degene is die onze dochter heeft gekregen. Ze kickt ook op alle aandacht die ze ervan krijgt. Zelfs door te zeggen dat ze meer kaartjes als reactie heeft ontvangen dan ons. Ook heeft ze ondertussen meer speelgoed dan ons aangeschaft en laat ze iedere keer weer zien dat ze een oma boekje of kledingstuk heeft ontvangen. Zelfs had ze al kritiek over hoe ik mijn 4 dagen oude dochter vasthield. Ik begin mij daar behoorlijk aan te irriteren. Ze gaat 1 dag in de week oppassen, maar ik weet nu al dat ze onze dochter als showpony gaat gebruiken bij haar vrienden en familie.
één maand geleden
Omg dit klinkt verschrikkelijk.. Alsof ze bij jullie in huis woont en het haar baby is....
Mijn schoonmoeder was bij mijn eerste ook too much voor mij. Ze had eerder een maxi cosi, draagzak, bedje, box en enorm veel speelgoed aangeschaft dan wij zelf... Terwijl we niet van plan waren om haar te laten oppassen. Nu 2 jaar later zijn die spullen ook allemaal ongebruikt gebleven op de box na wanneer wij daar even op bezoek waren. Haar droom was om met de baby in de draagzak rond te gaan lopen en dan stiekem te hopen dat mensen dachten dat zij de moeder is (ze ziet er heel goed uit voor haar leeftijd). Voor mij werkte dit echt averechts en ik denk dat dat ook de reden is dat ze nooit heeft opgepast.
Ik vond het ook heel lastig om dit bespreekbaar te maken. Een echt gesprek hebben we er ook nooit over gevoerd. Alleen kleine dingen op de momenten zelf...
Is het een mogelijkheid dat je schoonmoeder wat minder op bezoek komt bij jullie, maar jullie meer naar haar gaan? Dan heb je ook niet dat zij er is wanneer je ook ander bezoek ontvangt.
Dat bevalt hier goed, omdat ze dan minder in mijn space komt voor mijn idee.
Sterkte!
één maand geleden
Hoe komt het dat ze er zoveel is? Ik zou misschien inzetten op dat je wat meer rust wilt (zonder misschien meteen heel nadrukkelijk te noemen dat het rust van je sm is).
Mocht de hint dan niet begrepen worden dan misschien ook gewoon de pleister er in een keer aftrekken en zeggen wat je vind. Als dit nu al zo gaat dan za dit misschien ook wel zo blijven in meer of mindere mate
één maand geleden
Haar gedrag komt vast (of eigenlijk hopelijk) uit liefde en trots voor haar kleinkind, maar het klinkt echt bloedirritant. Je kan het gedrag aankaarten volgens de observatie-effect-suggestie methode voor het geven van feedback (vanuit m’n werk geleerd), waarbij je de eerste twee vanuit het ik formuleert; “ik zie dat je vaak opmerkingen maakt over wat de baby doet en wilt, ik merk dat ik daar geïrriteerd door raak, want dat geeft mij het gevoel …. Zou jij dus dit of dat meer/minder kunnen doen? “. Het in ieder geval zo duidelijk mogelijk aankaarten zou misschien kunnen helpen. Mensen kunnen niet ruiken wat je denkt, en vindt ook al zijn de hints in jou ogen nog zo helder. Succes/sterkte !