Goedenavond, daar ben ik weer met een topic over mijn sm. Ik weet dat er niks anders op zit dan telkens het gesprek aangaan met haar, maar ik wilde even mijn frustratie kwijt bij jullie..
Wanneer zij op bezoek is en er is tegelijk kraamvisite hier, dan gedraagt ze zich alsof zij de mama is Ipv ik. Ze zegt bijvoorbeeld dan tegen de kraamvisite: oh je moet de baby wel rechtop en rustig vasthouden, want de baby heeft net gedronken. Of: je mag maar 10 minuten vasthouden hoor en daarna gaat de baby in de box slapen.
Dat zijn voorbeelden van wat ze weleens geroepen heeft.
De kraamvisite stelt altijd vragen aan mijn partner en mij, zoals of we gebroken nachten hebben. Dan geven wij antwoord en gaat ze dat antwoord aanvullen. Alsof ze er constant bij is en het allemaal weet…
Als de kraamvisite dan klaar is met de baby vasthouden en ik pak hem op en leg hem weg in de box met een dekentje… gaat ze daarna wachten tot ik weg loop om de baby te checken en doet ze hem “goed” leggen bijvoorbeeld zijn dekentje anders zetten.
Ook vertelt ze aan de kraamvisite wat de baby wilt: hij wilt nu even uitrekken. Hij ligt nu niet lekker. Enz enz
Dat klinkt misschien onschuldig en lief dat ze dat zegt. Maar ik vind het storend omdat ze doet alsof zij zo goed weet wat de baby wilt. Dat in combinatie met de andere dingetjes zorgt ervoor dat ik super gefrustreerd erbij zit en me geduld na een paar uurtjes op raakt. Ik gedraag me dan heel chagrijnig…. Tips altijd welkom!