14 Reacties
12 dagen geleden
Hier eigenlijk ook hetzelfde, dus geen oplossing. Ben zelf nog heel blij met de speen maar ze duwt met haar tong de speen naar buiten en gaat dan huilen. Ik ben daar zelf redelijk handig in geworden maarja Ben ook 24/7 met haar maar vind het dus wel jammer dat ik niet haar bij vader kan laten savonds dan gaat ze ook nog eens clusteren.
12 dagen geleden
Reactie op LienSV
Hier eigenlijk ook hetzelfde, dus geen oplossing. Ben zelf nog heel blij me ...
Snap helemaal wat je bedoelt, dit heb ik precies hetzelfde
12 dagen geleden
Kan dit niet bij het sprongetje horen? Ik herken het ook, is ook hier al een aantal weken gaande en ze is nu 10 weken.
Wel erg frustrerend soms.. gisteren was ze erg jengelig en had papa de hele trucendoos al open getrokken. Op het einde een gefrustreerde vader met oordopjes in en een overstuur kind.
Toen kwam ik en had haar met een kwartiertje rustig en in slaap.. papa vond het duidelijk niet leuk dat hij dat niet voor elkaar kreeg.
12 dagen geleden
Hier hetzelfde. Mijn zoon is 7 weken. Ik probeer nu voordat mijn zoon hard gaat huilen hem in slaap te brengen. Na wakkertijd en de eerste paar gapen met hem wandelen of in de wieg te leggen. Dan in slaap proberen te brengen met speen(deze steeds terug duwen) tussen wenkbrauwen aaien. Vandaag werkte een hydrofiele doek over zijn ogen leggen ook kalmerend. Eventueel white nois. Hij is dan erg tegen zijn slaap aan het vechten maar na een tijdje doorzetten geeft hij zich over. Of voorzichtig wegleggen als hij bij mij in diepe slaap is gekomen. Ik hoop ook dat het een fase is die vanzelf weer over gaat.
12 dagen geleden
Vreselijk hè..
Hierdoor zie ik er ook enorm tegenop om haar over een paar weken naar de gastouder te moeten brengen. Thuis krijg ik haar rustig en in slaap, de gastouder is nog een vreemde, plus dat er ook andere kindjes zijn die aandacht vragen van de gastouder. Ik zie ons meisje al helemaal overstuur voor me...
12 dagen geleden
Wat naar voor jullie! Merk je nog verschil in de ochtend of later op de dag? Ons meisje kan later op de dag wat meer prikkelbaar zijn, ook wanneer ze goed overdag slaapt, gewoon omdat ze toe is aan haar langere nachtslaap. Wellicht zou je man jullie kindje dan vooral in de ochtend kunnen troosten om te oefenen.
Mijn man neemt haar soms al over direct na de voeding om te boeren en rechtop te houden, zodat ze nog niet bezig is met slapen, maar hij wel goed haar leert lezen en ze nog niet overstuur is. Ik weet niet of het een verschil maakt, maar ze laat zich gelukkig ook troosten door papa
12 dagen geleden
Ik lees mee hier gebeurd het rond de avond uren baby is bijna 9 weken oud!
9 dagen geleden
Ik lees mee. Sinds paar dagen krijsen door over vermoeidheid en dan niet rustig te krijgen. De wagen slaapt hij wel goed maar soms is mama ook moe
9 dagen geleden
Ik had ook een dochter die met geen mogelijkheid tot rust te krijgen was en niet wilde slapen. Vele weken hebben we allerlei methode, trucks en technieken uitgeprobeerd tot wanhoop toe. Uiteindelijk kwamen we terecht bij de Amerikaanse babyarts Dr.Karp die uitlegt hoe je het troost reflex kan activeren bij babies. Dit heeft tot nu toe telkens gewerkt en sindsdien laat ze zich wegleggen na 15 min en slaapt ze in haar wieg boven voor 3 uur per dutje. Misschien kan je dit proberen en hopelijk werkt het voor jullie kleine ook!
https://youtu.be/6OtPSfyZXNw?si=LtwFRBfIT8XXTbYR
https://www.oudersvannu.nl/baby/harvey-karp-methode-eerste-hulp-bij-een-huilbaby~c2854e0
9 dagen geleden
Ik start trouwens de dr Karp methode na 45-60min wakker zijn of eerder wanneer baby moeheid laat zien. Een oververmoeide baby is veel moeilijker tot rust/in slaap te krijgen en zal ook korter slapen.