104 Reacties
19 dagen geleden
Ik heb zo een dikke fluffy deken en dan slaapt hij hierop naast mij. Er staat ook een co sleeper in de kamer maar daar probeer ik hem overdag te zetten. Soms lukt het en soms alweer niet omdat meneertje heletijd op me borst wilt liggen😩.
19 dagen geleden
Reactie op Neeltje Schuurmans
Ja daar heb ik geen antwoord op. Ik ben gestopt met werken omdat ik het gra ...
Jaa dat zou ik ook graag willen. Helaas is mijn vriend nu dus ex waarmee ik al 10 jaar samen was en bewust voor kindje wilde gaan. Bij mij weg gegaan met 14w zwangerschap dus minder dan 2 dagen kan helaas echt niet. Vind t een heel naar idee dat het moet maar ben al blij dat ik zoveel mogelijk zelf mag/ kan doen.
19 dagen geleden
Wij hebben een co-sleeper langs mijn kant van het bed. Daarin slaapt ze de nachten. Maar sommige nachten wilt ze meer geborgenheid en dan leg ik haar op mijn borst waardoor ze lekker in slaap valt. Soms val ik zelf dan ook in slaap en maakt mijn man me wakker. We leggen haar of weer terug in de co-sleeper of ze gaat lekker tussen ons in. Hebben best wel een grote bed en ondanks dat je slaapt blijf je altijd alert
19 dagen geleden
Wij willen hier graag mee gaan beginnen aangezien ons dochtertje na een uur of 4 ‘s nachts niet meer alleen wil slapen. Wat ik me alleen afvraag: je baby mag niet onder je dekbed, maar ik kan ook moeilijk haar dekentje opmaken op het grote bed, gebruiken jullie dan een slaapzakje? En ik las dat het het beste/veiligste is als je baby de borst kan ruiken, slapen jullie dan met je borst bloot? (Is wel koud lijkt me!)
19 dagen geleden
Reactie op sojart
Moeder instinct is toch wel iets heel bijzonders. Vannacht tijdens het voe ...
Haha ja mooi is dat! Maar misschien voor de zekerheid toch niet tussen jullie in laten slapen, mooi aan jouw kant. En als je bang bent dat je baby uit bed valt, kun je je bed eventueel tegen de muur zetten. Of als je die hebt een co-sleeper of ledikant tegen jouw kant van het bed zetten 🙏🏼💕
19 dagen geleden
Reactie op babypief
Wij willen hier graag mee gaan beginnen aangezien ons dochtertje na een uur ...
Slaapzakje hier! Die van de Hema heb ik, de mouwtjes er af en dan in romper-lange mouwen plus een legging.
Ik heb zelf een voedingsshirt aan met lange mouwen, van de H&M en een legging, om het zo warm mogelijk te maken voor mijzelf en dan een deken (geen dekbed) over mij heen. Borst heb ik niet bloot, mijn dochter ligt naast mij met gezichtje wel op borst hoogte. Ze ruikt het denk ik prima door het shirt heen, want als ze wakker wordt begint ze meteen met zoeken en happen bij mijn borst.
Je kan bloot slapen, “open bar” principe, maar dat vind ik nu te koud… mijn eerste kindje is in mei geboren, toen vond ik bloot prima te doen qua warmte! Maar nu niet haha.
19 dagen geleden
Reactie op babypief
Wij willen hier graag mee gaan beginnen aangezien ons dochtertje na een uur ...
Ik gebruik voor de baby een slaapzak (geen inbakerslaapzak!) en maak mn eigen dekbed schuin op. Dus aan de onderkant van het bed schuin ingestopt. Zo lig ik zelf tot ongeveer mn heupen onder het dekbed. Heb verder een paar lagen bovenkleding aan tegen de kou: voedingsbh, voedingshemdje, trui waarvan de bovenkant open kan (voedingstrui) en daar overheen een wollen vestje die open valt. Alsnog soms wel koud in de nacht, maar ik ben ook wel een koukleum die normaal het dekbed tot de neus trekt haha
19 dagen geleden
Reactie op Pocalana
Haha ja mooi is dat! Maar misschien voor de zekerheid toch niet tussen jull ...
Bedankt voor je ongevraagde advies. Zoals ik in mijn bericht benoem ben ik in slaap gevallen tijdens het voeden. De cosleeper staat inderdaad tegen het bed aan en normaal gesproken als hij daar niet in licht, slaapt hij aan die kant naast mij.
16 dagen geleden
Vraagje ik voed mijn zoontje liggend samen in bed. Na t voeden laat ik hem gewoon liggen. Maar hij is soms dan zo onrustig kreunen en bewegen. Ik heb geen idee of dit ongemak is. Bij lactatiekundige gevraagd of t reflux was en omhoog moest houden enz. Nou ze zei van niet. Boertje deed ik soms maar kon zorgen voor dat er juist wat omhoog kwam soms met hik als gevolg en dan sliep hij zeker niet. Of zullen t zn darmpjes zijn door t voeden aan t werk gaan. Herkennen jullie dit of niet?
En andere vraag hoe doen jullie het met naar bed gaan? Gaan jullie tegelijk? Tot nu toe valt de kleine al rond 17/18 meestal in slaap ik leg hem dan nog een slaapje in de box in t nestje. Als hij erna wakker word gaan we samen naar boven. Maar eerst sliep hij langer dat slaapje.. laatste dagen ben ik dus soms al heel vroeg boven en dat hoeft niet zo van mij en van mn twee katten😂. Ben benieuwd hoe jullie dit doen en hoelaat de avond/nacht slaap begint. Mijn zoontje is 8+1
16 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Vraagje ik voed mijn zoontje liggend samen in bed. Na t voeden laat ik hem ...
Het eerste herken ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Jouw andere vraag .. ik ga tegelijk naar bed met hem. Meestal rond 8/9 uur en dan ga ik wanneer hij weer moet drinken zodat hij na het drinken lekker in slaap valt aan de borst.
16 dagen geleden
We slapen samen met onze dochter van 3,5 (sinds haar geboorte) en nu de baby erbij. Heel fijn!
16 dagen geleden
Reactie op Bonnie03
Het eerste herken ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
Jouw andere ...
Thnx soms denk ik echt dat t ongemak is maar als ik dat ergens aan geef word t beetje afgewimpeld. Thnxx dat doe ik idd ook. En hoe gaat de nacht dan verder?
16 dagen geleden
Reactie op Rosalindem
Thnx soms denk ik echt dat t ongemak is maar als ik dat ergens aan geef wor ...
Oh wat vervelend zeg!
Ja redelijk. We vallen ergens tussen 21:00-22:00 in slaap, afhankelijk van hoe laat hij dus moet drinken (20:00 of 21:00) en daarna komt hij nog steeds elke 2,5 á 3 uur. Heel soms 4 uur ertussen, maar sporadisch. Vaak valt hij ook in slaap snachts dus het kan nog wel eens zo zijn dat hij dan een uur later weer komt😮💨