104 Reacties

16 dagen geleden

Ik

16 dagen geleden

Reactie op Rosalindem

En nu t kouder word.. wat dragen jullie
Wollen hemd en thermoshirt + legging

15 dagen geleden

Reactie op Rosalindem

Vraagje ik voed mijn zoontje liggend samen in bed. Na t voeden laat ik hem ...
Jep hier na elke voeding ook onrustig. Spugen en krampjes. Ook overdag. Het lijkt wel iets minder te worden. Soms zo zielig dat hij zo’n “prijs” moet betalen voor z’n eten. Ik kan hem om deze reden niet plat wegleggen waardoor ik chest to chest met hem slaap. Over de avond; ik doe de nacht en ga om half 9 naar bed. Tot die tijd heeft hij liggen clusteren en is vaak onrustig. Rond half 10 geeft mijn man een flesje. Als hij hem brengt om 10 uur dan kolf ik. Vaak maakt hij dan een ruk tot 1u/half 2.

15 dagen geleden

Reactie op Celine34

Ik heb een babynestje en die doe ik soms tussen ons in en dan baby daarin. ...
Dit doe ik ook, ik zet het nestje op de dekens, dan kan de deken niet over haar heen gaan

15 dagen geleden

Ohh wat fijn om te lezen dat zoveel mama dit doen! Door de verschillende schema’s die ik las van andere mensen voelde ik me al een beetje een loedermoeder dat ons meisje (8 weken) het liefst bij mij lag 🙈 Vaak ligt ze na de voedingen ‘s nachts 2 uur in haar wiegje naast ons maar verder bij mij omdat ze dan simpelweg beter slaapt (en uiteraard geniet ik er zelf ook wel van)

15 dagen geleden

Ik krijg het altijd heel benauwd als we chest to chest slapen, herkennen meer mama dit? En slapen jullie ook op jullie zij als de baby naast jullie liggen, ik word dan echt helemaal verkrampt wakker🤯Ben echt nog een beetje zoekende naar een fijne slaaphouding met de baby

15 dagen geleden

Reactie op Elsa1985

Ik krijg het altijd heel benauwd als we chest to chest slapen, herkennen me ...
Heb ik ook idd. Veel pijn in mn lichaam. Mn bil heup rug. Lig met allemaal kussens enz om te ondersteunen maar lekker lig ik niet😂en heb t ijskoud haha durf kacheltje niet aan te zetten ivm te warm voor mn zoontje. Maar lig met van alles aan en nog koud😂

15 dagen geleden

Reactie op maria88x

Jep hier na elke voeding ook onrustig. Spugen en krampjes. Ook overdag. Het ...
Ja zo zielig he. Ik hoop ook maar dat r snel voorbij is de ongemak. Soms zijn t krampjes en soms is t duidelijk wat anders

14 dagen geleden

Heeft iemand info over de chest to chest slaapmethode? Hoe je die veilig toepast etc. Kan er weinig over vinden.. bedankt!

14 dagen geleden

Reactie op babypief

Heeft iemand info over de chest to chest slaapmethode? Hoe je die veilig to ...
Heb je Instagram? Happycosleeper heeft er een uitgebreide post over geschreven. Onder andere dat er weinig onderzoek naar is gedaan maar dat niet wil zeggen dat het onveilig is. En ze geeft tips hoe je het veilig kunt maken. Zie deze foto.

14 dagen geleden

Mijn zoontje is morgen 10 weken en we slapen elke nacht samen. Met mijn dochter heb ik dit uiteindelijk ook gedaan. Eerst durfde ik dit niet wat resulteerde in hele nachten met n huilende baby en geen slaap. Ik baal achteraf enorm dat ik me toen zo bang heb laten maken en het niet gewoon gedaan heb. Had ons n hoop meer rust gegeven want zij was al een huilbaby. Dus deze keer meteen gedaan en de nachten gaan top. Regelmatig liggen we zelfs met zn 3en in mijn dochter dr vloerbed want zij slaapt ook nog altijd niet door. T is soms pittig maar als ze s ochtends allebei tegen me aan liggen te slapen vind ik dat wel even rustgevend. Vind het zwaarder dat hij overdag alleen slaapt in de draagzak als ik beweeg. Hopelijk komt daar snel verandering in, die nachten samen zijn stiekem nog wel heel fijn! Al mis ik het wel om niet ff te kunnen draaien en heb ik n lamme arm/schouder. 🤣

12 dagen geleden

Reactie op Esmaee

Dit doe ik ook, ik zet het nestje op de dekens, dan kan de deken niet over ...
Slim! Wij gebruiken 2 aparte dekens dan🤣

12 dagen geleden

Mijn dochtertje is 11 weken en 3 dagen en zij slaapt ook naast mij omdat ze anders echt niet slaapt en het op huilen en krijsen zet. Ze ligt in mijn armen rechts en dan liefst wil ze schuinliggen en zelfde deken. in het begin vond ik het dood eng omdat ze het liefst op haar buik draaid als we samen smorgens wakker zijn en ze krijg haar flesje tussen 6/7 uur dan mag ze van mij even op haar buik slapen naast mij als ik wakker blijf.🩷 Mijn dochtertje slaapt eigelijk helemaal nergens overdags ook niet alleen maar bij ons op de armen of in de voedingskussen op de bank hier hebben wij ons maar aan toe gegeven. We hebben van alles geprobeert. Kinderwagen. Maxicosi wil ze nu en dan wel even in slapen als we wandelen. Babynestje niet. Draagzak niet. inbakerdoek niet. wipstoel met geluid niet. co-sleeper en ledikant en box zijn ook geen succes😴🥺

12 dagen geleden

Hier hebben we de wieg op de slaapkamer staan. Meestal slaapt ze daar tussen de voedingen. De afgelopen 2 nachten vonden we haar echter te koud om apart te laten liggen, dus heeft ze tussen ons in geslapen. We hebben een extra breed bed(2 meter) en aparte dekbedden. Zij ligt dan in het midden met haar eigen dekentje. Alle ruimte en toch dichtbij🥰.

12 dagen geleden

Reactie op amanda&menno

Mijn dochtertje is 11 weken en 3 dagen en zij slaapt ook naast mij omdat ze ...
Onze zoon van 9 weken slaapt sinds 5 dagen op ze buik en echt wat een verschil... Net als ze broer toch echt een buikslaper.. hij was zo onrustig in ze bed op ze rug of zij... Ik vertrouw het nu genoeg om dit ook snachts te doen.... Slaapt dan nu in de co sleeper anders ook alleen op mij 😅

12 dagen geleden

Reactie op amanda&menno

Mijn dochtertje is 11 weken en 3 dagen en zij slaapt ook naast mij omdat ze ...
Ook nu in de box toevallig slaapt hij wel op ze buik een lange tijd maar zodra ik hem op ze rug leg huilen en dan wil die alleen bij mij liggen...dus dan maar ff zo zo heeft hij ook even zijn slaapje en kan ik ff rommelen in huis 🤣

11 dagen geleden

Mijn dochtertje slaapt mee met mij in bed, mee onder mijn donsdeken. Haar armpjes liggen hier boven uit. Nu is de slaapkamer maar 15 graden want wij slapen met een open raam. Zou ik haar toch een extra slaapzak over haar pyjama aandoen? Of word zit toch teveel 😅 ons beddengoed is ook van flanel gemaakt dus wel echt lekker warm

11 dagen geleden

Met mijn dochter zeker wel een jaar lang samen geslapen, de gehele periode ook borstvoeding gegeven, altijd geslapen in maternale houding (kind nooit in de middag, maar altijd aan de buitenkant zodat mijn vriend er niet overheen kon rollen). Echt volop van genoten samen. Nu met mijn zoontje heb ik er nog niet voor gekozen, hij ligt naast mij in de co-sleeper en doet het daar super. Ik sluit zeker niet uit dat we niet weer samen zullen slapen, zeker als de nachten een keer iets minder gaan.

10 dagen geleden

Reactie op Liefsgenn

Met mijn dochter zeker wel een jaar lang samen geslapen, de gehele periode ...
Uit nieuwsgierigheid: Wat is dan uiteindelijk echt het verschil? In een cosleeper slapen ze ook zo lekker dichtbij. Maakt die 20 centimeter dan echt zo’n verschil?

10 dagen geleden

Reactie op MamaVos1999

Mijn dochtertje slaapt mee met mij in bed, mee onder mijn donsdeken. Haar a ...
Ze krijgt ook nog wat van jullie lichaamswarmte mee. Je zou haar een keer ‘s nachts kunnen temperaturen om te kijken hoe ze het doet. Mijn zoontje ligt in zijn slaapzak buiten onze dekens. Maar heeft het op deze manier warm genoeg